Sleep with who?

Don't look at your back.

Harini hari pertama aku di sekolah berasrama penuh. Memandangkan aku orang first dalam keluarga yang dapat masuk ke asrama, ahli keluarga aku semuanya merasa bangga dengan aku ,  ada yang buat majlis lagi untuk meraikan keputusan cemerlang yang aku dapat dalam penilaian sekolah rendah.

" Belajar elok elok, banggakan nama Park "

Mrs Park membelai kepala Cheondung sebelum dia mendaftar masuk. Cheondung ketawa kecil, " Yalah omma. Pandai pandailah Cheondung jaga diri nanti. Bye"

 

Malam menjelang tiba, aku tidur di katil atas antara katil double decker yang disediakan dalam asrama. Katil ni biasanya disusun dua-dua dalam sebaris dan senior yang biasanya ambil tempat bawah. Katil sebelah aku masih lagi kosong. Aku cuba duduk atas katil dan bunyi spring kedengaran. Entah macam mana aku nak tidur nanti sebab setiap kali orang bergerak atas katil, ada bunyi spring. Kalau 10 orang dalam bilik asrama tu? Memang payahlah nak tidur. Semua orang mula tidur apabila malam semakin lewat. Bunyi bising mula menjadi sunyi. Hari pertama biasanya tiada yang stay up untuk belajar, lampu ditutup tetapi masih ada lagi lampu luar yang masih dibuka jadi taklah gelap sangat.

Mungkin sebab masih teringatkan omma yang buat aku masih lagi berjaga. Teringat ingat lagi muka omma.

 

Set Set Shhet

 

Ada bunyi orang berjalan dalam bilik air. Bunyi selipar jepun bila basah menyentuh lantai tandas kedengaran. Bilik air taklah jauh dari katil aku tetapi aku masih boleh nampak. Aku mengintai siapa yang ada dalam bilik sebab curious. Tapi tak ada pula siapa siapa. Tiba tiba bunyi tu kedengaran dalam bilik. Aku masih lagi melilau sekeliling cuba cari siapa. Bunyi tapak kaki selangkah ke depan.Tetapi tak ada orang. Selangkah. Selangkah lagi. Dari apa yang aku nampak, setiap kali bunyi tu melangkah, orang di kedua dua katil double decker tu bergerak. Kalau dia tengah meniarap, dia tidur mengiring. Yang mengiring, dia tukar posisi lain pula. Dan selangkah lagi kedengaran. Keempat empat orang di katil double decker tu berpusing. Aku mula rasa bulu roma naik. Aku tau yang ada sesuatu tak kena. Jadi aku plan, kalau dia datang sini, aku akan berpusing juga. Dengan selimut menutupi badan dan bunyi jantung aku yang nak meletup,aku dengar betul betul. Bunyi tapak kaki tu akhirnya tiba di baris aku.

Set

Dan bunyi spring di barisan aku semuanya berbunyi menandakan yang diorang dah beralih posisi. Aku tergamam. Rasa takut aku buatkan aku tak boleh bergerak. Bunyi tapak kaki berhenti. Habislah aku kali ni.

Ching

Aku rasa yang tilam katil aku seakan akan turun ke bawah dan mendatar semula. Aku menelan air liur

Ching Ching Set Ching

Dan aku terdiam.

Bunyi spring katil sebelah aku berbunyi. Dan tak ada orang kat katil sebelah. Nampaknya, dengan 'dia'lah aku tidur malam ni.

 

** cerita betul yang guru pjk saya cerita pagi tadi. Naik betul bulu roma bila dia cerita ; ;

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
xenodochial
trimas untuk semua yang masih percayakan saya untuk update walau lambat ;--;

Comments

You must be logged in to comment
kpopgirl2494 #1
Chapter 10: This is super scary... please update soon. T_T
ai_matoexo
#2
Chapter 10: srmlh yg ni~ >_< help me Luhan, Himchan!!
ai_matoexo
#3
Chapter 9: seram nk maen game dh..
StalkingYifan
#4
Chapter 10: sye x berani nak tido sesorg lg dah .... >_<
*nyorok blkg kris*
lovin21 #5
Chapter 10: Seram la cerita 'sleep with who?'..... Memandang kan saya bekas plajar sek asrama, memang slalu dgr cerita macam tu... Hahaa..
parkeunae #6
Chapter 10: Very creepy btw, keep updating =D
DiamondSakura
#7
Chapter 10: x-ray tu menakutkan seh! >< haish..update soon..best gila..
syazaafiqah #8
Chapter 10: Seramlah citer awakk.
matoki_96
#9
Chapter 10: Menyesal bce malam2 . Hehe . Btw best sgt (y)