{ Flashback } Morning Train

INCOMPLETE
Please Subscribe to read the full chapter

Seawal pagi Jaejoong bangun hari ini. Dia rasa bersemangat dan penuh tenaga. Selesai bersiap dia turun ketingkat bawah dengan senyuman penuh makna yang terukir dibibirnya. Turun dari tangga pun dia melompat-lompat gembira sambil bersiul.

Jiji ,kucing kesayangannya yang sedang nyenyak tidur diatas tangga didukungnya ke meja makan. Kelihatan adiknya Kim Jongin juga sedang menjamah sarapan pagi. Jongin tidak mengendahkan hyungnya ,dia sibuk bermain dengan telefon bimbitnya. " Yah! Kim Jongin" Jaejoong menyepak kaki Jongin dari bawah meja. Dia tidak suka apabila orang lain tidak menghiraukan kewujudan dirinya disitu. 

Jongin mengangkat muka dari telefon bimbitnya sambil menguyah makanan yang penuh didalam mulutnya. Dia memandang kosong kearah hyungnya yang kelihatan seperti pesakit mental itu.

" Yah! Kau tahu tak perempuan semalam yang beli bunga ros dekat kedai kita tu? " Jaejoong menyoal kepada Jongin. " Ha. Kenapa dengan noona tu? Kau dah suka dia pulak ke apa. Semalam apa terjadi? " satu persatu soalan diajukan oleh Jongin. Menyibuk juga budak ni.

Jaejoong agak terkedu dengan soalan kedua adiknya itu. ' Kau dah suka dia pulak ke?'. Biar aku tanya diri aku. Betul ke. Ish takkanlah baru satu malam tu sahaja takkan dah suka dekat dia. Tapi dia ok apa boleh tahan. " Woi Hyung. Kau dah angau sangat ni " Jongin menampar-nampar pipi aku." Angau ke tak yang penting sekarang ni bunga ros dah ada stok baru ke belum? ". " Omma kata stok pukul 9 baru ada. " Jongin memberitahu Jaejoong tentang jadual penganbilan stok kedai mereka.

Sememangnya Jongin lebih mengetahui tentang 'KIM'S FLORIST' daripada dirinya. Jaejoong tidak berminat dengan kedai bunga milik keluarganya itu. Dia bercita-cita untuk membuka sebuah restoran suatu hari nanti jika berkesempatan. Dia memang suka makan dan memasak.Jadi tak kisahlah kalau kawin nanti isteri tak pandai masak pun dia masih boleh hidup. Malah dia yang akan menyediakan makanan yang sedap-sedap untuk isterinya. Mungkin suatu hari nanti tapi persoalannya siapa yang suka dengan dia yang terlalu obses dengan kucing ni.Haish.

 

 

Jaejoong berjalan perlahan-lahan masih dengan mood gembira. Perkara baik bakal berlaku hari ini. Dia tersenyun lagi. " Huwaah. Yah~ " Sesekali dia melompot dan mengeluarkan bunyi-bunyian pelik. Orang yang lalu lalang disitu hanya memandang pelik kearahnya. " Selamat Pagi Ahjumma ... Ahjusshi " Jaejoong melaung mengucapkan selamat pagi kepada ahjumma dan ahjusshi yang sudah mula membuka kedai ketika itu. Mereka hanya melambai kearahnya. Jaejoong suka berkongsi kegembiraannya dengan siapa sahaja. Sekarang tujuan utamanya adalah untuk kerumah Cik Bunga Ros itu dan bertanyakan namanya. 

Jaejoong duduk dibangku sebelum menunngu kereta api yang dijadualkan tiba dalam masa 10 minit lagi. Dia menunggu dengan penu

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
JKSkim
[ MIANEI ] on hiatus! I'LL UPDATE SOON!

Comments

You must be logged in to comment
shuishui #1
Chapter 4: what next please update..
jjoy764
#2
<3........................................
hotarunza #3
Chapter 2: i like this story... please update soon :D