Only Memories

My Love Is Like A Black Rose
Kepada anakku tersayang Ha Yi,
 
Saat kau membaca surat ini pasti eomma dan appa dah tiada di dunia ini lagi. Tapi jangan risau . .  appa dah janji untuk siapkan sebuah robot untuk Ha Yi  agar Ha Yi tidak keseorangan. Eomma tahu anak eomma ni pemalu orangnya. Oleh itu eomma minta appa kau buatkan sebuah robot seakan-akan Joon agar kau tak akan pernah rasa kesepian mengharungi cabaran dunia ini. Eomma tahu anak eomma akan baik-baik sahaja nanti. 
 
Sayang 
Eomma
 
Air mataku mengalir. Adakah selama ini appa luangkan masa dengan Joon untuk siapkan robot tu? Adakah plan yang dirampas pembunuh appa tu plan untuk membuat robot itu? Kalau begitu... adakah robot Joon adalah Zelo? Aku terlihat percikan api di tingkap. Aku pergi ke arah tingkap dan memerhati dari dalam. Alangkah terkejutnya aku apabila melihat Zelo berdiri di hadapan rumahku. Hujan turun dengan lebat di luar. Badan Zelo berasap dan keluar percikan api. Wajahnya nampak lemah. Dia terjatuh. Aku segera mendapatkan Zelo. " Zelo, apa yang awak buat kat sini," kataku sedih. " Cc..cha..ccha..chagi-ya, Zz..zz..Zelo tak. . . boleh . . . ting . . t..tinggalkan . . ch..chagi . . sebab . . chagi segalanya . . un..untuk . .zz..zelo," kata Zelo lemah. "Mmm...mm..mian...mianhae . . Zelo rahsiakan . . Zelo robot . . Zelo takut ..CcHAgi . .takut dengan Zelo .. Zelo. .taknak ke Am..amerika.. Zelo nak...dengan chagi," kata Zelo lagi. "Chhagi-ya . . tte . .terima kasih sebab muncul . . depan Zelo . . jadikan Zelo robot yang  . . . ss. . sempurna," kata Zelo sambil memandang tepat ke arahku. Dia membelai lembut pipiku. " Robot Operation . . Zelo .. Shut Down," kata Zelo sebelum menutup matanya. Zelo tidak bergerak lagi. Aku berasa amat sedih. Kenapa semuanya perlu jadi bergini? Hujan turun dengan lebatnya.
 
X         X         X
 
"Woii, janganlah tolak-tolak," kata Maru. "Haha.. aku tau kau mesti tak berani punye," kata Sungjae. "Aku beranilah, aku kan dah besar," kata Maru sambil menuju masuk ke dalam rumah di atas bukit itu. "Kau takkan jumpa punye," kata Sungjae kepada Maru. "Aku kene jumpa jugak . . skateboard tu aku pinjam dari Baro hyung . . kalau tak dapat cari habislah," kata Maru. "Korang cari di tingkat atas biar aku cari di tingkat bawah," kata Junhong yang diam dari tadi. "Uisshh~ Beraninya kau cari sengsorang . . karang zombie kokak ko karang baru tau," kata Sungjae selamba. "Ish hyung nie masinnya mulut! Ni dah pukul berapa ni? tengah malam tau!" kata Maru sambil menepuk mulut Sungjae. Mereka bergerak ke tingkat atas.Junhong melihat keadaan rumah yang berselerak dan terbiar itu. Barang bersepah di sana-sini. Sesekali dia cuba mencari skateboard Maru yang hilang di rumah 'berhantu' itu. Junhong  memerhatikan potret keluarga di dinding rumah itu. Ada sesuatu bermain di benak fikirannya. "GAAAAAHHHHH!!!HANTUUUUU!!" jerit Maru dari atas.
Maru dan Sungjae cepat-cepat turun tangga. "Kenapa dengan korang ni?" tanya Junhong. "Hh..hha...hantu . . kau . .robot . . LARIII!!," kata Sungjae tergagap-gagap. Mereka lari dari rumah itu. Junhong pergi ke arah tangga. Dia terjumpa dengan seorang gadis. "Ha Yi?" kata Junhong. "Joon?" kata gadis itu.
 
 
-TAMAT-
 

Whassup Readerz~

Camner cerite ni?

Okay tak?

Ha Yi tu sebenarnya roh seorang budak yg x tenteram lalu rasuk dlm patung.

Zelo adalah sebuah robot . . memori Zelo penuh dengan memori Joon.

Wajah diorang pun same . . . well~

Joon adalah singkatan pada nama Junhong.

Comment lah sayang intan payung oii~ 
Nk tau pendapat korang ngan cerite nieh~~
Jangan lupe subscribe kalo rajen :3
 
Kepada yang membaca cerita nie~~~
I luv u muchie much!! <3 x infinite infiniti lol~
xoxo ppyong~ >w<
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
hyemipark
#1
Chapter 4: Sedih nye ::>_<:: tapi ending nye best la mmng daebak (*>.<*)
nurulizzahramanlee
#2
Chapter 4: Best sedih juak masa baca citer ni
JKSkim
#3
Chapter 4: sedihnya cerita ni T.T~~
put_up
#4
Chapter 4: DAE to the BAK!!!! XD <3
AiraAriffin #5
Chapter 4: k, gila cool cerita ni . . . Huff~
So, ha yi tu smpai bila2 je la jd roh dlm rumah tu ek ?
KimYerin
#6
Chapter 4: Daebak~~
cerita menarik!! XD
put_up
#7
Chapter 3: ape jadi kat zelo nanti??? :o
myungstare #8
Chapter 2: huu..sedih nya... kesian zelo org asyik kata dia gila je
put_up
#9
Chapter 2: x tau kenape tapi rase cam nak nangis jer... TT^TT Btw, x sangka betul Ha Yi ni patung :o
put_up
#10
Chapter 1: Ha Yi ni dah mati ker??? O.O