Merman

Enchanted Forest of Cursed Love

 

       Aku bangun dan dapati diriku masih di dalam hutan itu. Apa yang berlaku semalam? mana Youngjae? Daehyun?. Aku bangun dan teruskan perjalananku di hutan itu. Aku terdengar bunyi air. Aku pergi ke arah bunyi itu dan rupanya memang ada air terjun di situ! Aku menanggalkan gelang tangan aku dan letak di batu di sebelah aku. Aku basuh mukaku. Memang menyegarkan. Tiba-tiba gelangku terjatuh ke dalam air itu.
 
 
 
      " Alahh, macam mane nih?" kataku sendirian.Aku mula menangis sebab mama yang hadiahkan aku gelang ini. Aku sayang gile kat gelang ini. Air mataku terjatuh ke dalam air. Tanpa fikir panjang aku terus terjun ke dalam tasik itu. Malangnya air tasik itu lebih dalam dari yang aku sangka. Kakiku tersangkut antara tumbuhan2 kat dalam tasik itu. Aku cuba meronta-ronta dan meminta pertolongan. Habislah~ lepas ni aku mati lemaslah jawabnya. Badanku menjadi lemah. Banyak air yang masuk ke dalam hidung dan mulutku. Aku tak sedarkan diri.
 
 
 
         Aku sedar-sedar je ade seorang lelaki mendekatkan mukanya dekat dengan mukaku. Bibir kami hampir bertemu. Aku pun menolaknya sekuat hatiku. Lelaki itu terjatuh masuk ke dalam tasik itu. Dia berpaut di sebalik batu besar. Aku batuk-batuk. Banyak air keluar dari mulutku. "Hoi! kau nak ambil kesempatan eh dekat aku?" kataku geram. Aku masih batuk-batuk. "Tak, tadi awak lemas . . saya cuba selamatkan awak. . maaf kalau saya buat awak terkejut . . saya cuma nak beri bantuan pernafasan je kat awak sebab awak nampak lemah sangat tadi,"katanya. Aku teringat pasal gelangku. Mukaku berubah suram. "Hei . . kenapa ni?" tegurnya. Dia berenang ke arahku. " Milcha . . cakaplah . . mana tahu saya boleh tolong," katanya. "Awak siapa? macam mana awak tahu nama saya?" kataku hairan. "Saya Moon Jongup .. selamat berkenalan . . awak betul-betul tak ingat saya langsung ke?," tanyanya kepadaku. "Tak. . kita pernah jumpa ke?" tanyaku balik. Apahal pulak mamat ni tetibe je cakap macam dia kenal aku. Aku tak cam langsung muka dia.
 
 
          Dia tidak menjawab. " Kenapa awak menangis? Cakaplah saya akan dengar dan cuba tolong awak," katanya sambil tersenyum. " Gelang saya terjatuh dalam tasik ni. " Kalau macam tu biar saya ambilkan," kata Jongup. Dia menyelam masuk ke dalam air dan aku dapat lihat dengan jelas yang dia tak ada kaki tapi dia berekor ikan. Dia ikan duyung ker? Aku menahan gelakku. Badan tough tapi ekor ikan.Haha~
 
 
          Jongup muncul di permukaan. " Ini gelang awak kah?" tanyanya sambil menunjukkan gelang emas. " Tak~ Gelang aku gelang manik biase jer," kataku sambil menggeleng. Jongup menyelam kembali.  Ade ke orang hilang gelang emas kat tasik ni? Huu~tak sayang harta betul. Jongup muncul di permukaan kembali. " Ini gelang awakkah?" dia menunjukkan gelang perak pula. " Tak~ gelang aku manik biasa jer," kataku. Jongup kembali menyelam untuk mencari gelangku. Haissh~Jongup ni tak pernah tengok manik ker? Sejak itu Jongup berkali-kali timbul di permukaan air dan menanyakan hal yang sama tapi semua gelang yang ditunjuknya bukan gelang aku. -_-''. Aku siap lukis kat tanah lagi rupa gelangku tapi dia masih mendapatkan yang salah. Aku sampai terangkan kat dia warna manik yang ada kat gelang aku tu . . Well, aku cakap jee warna-warni Haha~ Aku pun lupe XD Sabar Milcha Sabar . .
 
 
 
         " Ini gelang awak kan?" tanyanya sambil menunjukkan gelang manikku. " Yess.. akhirnya kau jumpe jugak," kataku sambil memeluk Jongup. Aku memakaikan gelang itu di pergelangan tanganku. Aku tersenyum. Muka Jongup berubah merah. " Terima kasih, kalau awak tak ada tak tahu macam mana nak dapat gelang ni balik," kataku. " Saya . . dah jumpa gelang awak . . awak baik . . penyabar dan jujur orangnya . . macam sebelum ini," katanya. " Oleh sebab kesabaran awak . . saya kena hadiahkan awak cincin ni," katanya sambil menyarungkan cincin itu di jari kiriku. Mukanya nampak muram. Tiba-tiba semuanya menjadi gelap. Apsal nih? Dia kidnap aku ker? Dia orang jahat ke? Tapi gayanya macam dia pernah rapat dengan aku dulu . . Ahh! Moon Jongup siapa kau sebenarnya?
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Farihan03 #1
Chapter 20: Kalau aku jadi die aku pilih zelo so cuteeee
choitaejun_96
#2
Chapter 20: apa jadi sebenarnya?
bysyyui
#3
Chapter 13: kalau aku la, aku pilih pintu zelo sebab kesian tengok zelo and aku tau destiny aku mesti dgn zelo walaupn jonghyun tak suka pergi mampos la dia xD
24433YG
#4
Chapter 20: oh..so milcha dengan yongguk?kesian yang lain..mesti milcha susah nak buat keputusan. sedih siak *sobs* T^T T^T
24433YG
#5
Chapter 17: jello so cute ><
24433YG
#6
Chapter 3: omo~~~ gambar cheesecake tu buat aku lapar.haha.. ^^
put_up
#7
Chapter 20: akhirnye dgn yongguk? o_o
put_up
#8
Chapter 18: omo~ semakin complicated *O*
put_up
#9
Chapter 17: hampir menangis bace chapter ni TT_TT *hembus hingus*
woonicorn_syah
#10
Chapter 16: bomi ni jahat rupe nyer sian milcha ...