Tiger Boy

Enchanted Forest of Cursed Love

 

Tubuhku basah kuyup. Aku kesejukan. Kenapa dengan papa tiri aku tu? Dah mereng ke ape? Tibe-tibe je serang aku macam tu. Aku berhenti seketika dan duduk sambil menangis. Kenapa papa kena tinggalkan Milcha? Kenapa Milcha kena hidup dengan Himchan? Kenapa? Kenapa? Milcha tak suka semua ni.
 
 
*GGGRRRR* Tiba-tiba aku terdengar bunyi seperti menggeram. Entah binatang apa yang berbunyi senja-senja ni. . buat aku takut je. Aku berdiri dan berlari anak dari tempat itu namun bunyinya semakin kuat. Kadang-kala aku terdengar bunyi ngauman seperti harimau. Aku mula rasa takut. Aku berlari dengan lebih pantas tapi bunyinya semakin kuat kedengaran seolah-olah binatang itu sedang mengejar aku di belakang. Malangnya . . aku terseradung batu dan terjatuh meniarap. Aku pusingkan badanku untuk melihat binatang yang mengejarku. Aku terkesima. Seekor harimau berbadan besar dan berwarna merah menerkamku. Aku tutup mataku takut namun dibibirku terkumat-kamit meminta agar binatang itu tidak memakanku. Walaupun aku tidak membuka mataku, aku dapat rasakan perubahan saiz binatang yang berada di atasku ini.
 
 
 " Umm.. laparlah," kata satu suara. Suara siapa pulak tu? Aku cuba membuka mataku perlahan. Mak oii~ siapa pulak lelaki berambut merah yang berada kat atas aku ni? Bukan tadi harimau ker? Aku cepat-cepat menolak lelaki itu ke tepi dan menyorok di belakang pokok sambil mengintai lelaki itu. Lelaki itu duduk dan mengelip-ngelipkan  matanya. Aku cuba cari batu atau kayu yang boleh aku ambil untuk pertahankan diri dari lelaki itu tetapi tak ade . . banyak daun je. Lelaki itu ternampak aku dan merangkak ke arahku. Aku menyeluk kocekku kalau ade apa-apa yang berguna. Aku terpegang bungkusan gula-gula susu lalu tanpa fikir panjang aku terus campak ke arahnya. Dia menghidu-hidu bungkusan tersebut lalu main-main dengan bungkusan tersebut macam kucing. Aku hanya memerhati gelagatnya dari jauh. Dia menggigit bungkusan tersebut dan menjatuhkannya ke tanah kembali.Tiba-tiba perutnya berbunyi. Aku tergelak kecil. "Laparlah," kata lelaki itu sambil buat muka manyun. Alohh, sian lak aku tengok. Meh la aku tolong bukakkan bungkusan tu. Aku bergerak perlahan ke arahnya.
 
 
"A . . Awa . .Awak janji tak akan makan saya?" aku tanya sambil menunjukkan jari kelingkingku ke arahnya. "Umm," katanya sambil tersenyum dan tapak tangannya diletakkan di atas jari kelingkingku. Dia ni alien ke? Takkan pinky swear pun tak tahu . . aku mengambil tangannya dan mengaitkan jari kelingnya dengan jari kelingkingku. Aku buka bungkusan gula-gula susu menghulur kearahnya. Dia menghidu-hidu gula-gula tersebut dan menjilatnya. Habis tapak tangan aku pun dijilatnya. Nasib baik ade banyak lagi gula-gula di dalam bungkusan itu. "Awak ni siapa sebenarnya? Nama awak?" tanyaku. "Umm.. saya Yongguk ..sebenarnya... saya ni harimau jadian. Bila ada cahaya matahari saya akan berubah jadi harimau dan pada waktu malam saya akan jadi manusia,"katanya selamba. Lantaklah dia apa pun asalkan dia boleh teman aku malam ni . . aku tak nak balik jumpa papa tiri aku tu. Malam semakin gelap aku hampir tertidur sebab aku rasa ngantuk yang amat sangat. Tiba-tiba aku rasa badanku diangkat. Yongguk mengangkatku dan meletakkan aku di atas daun yang kering berdekatan sebatang pokok. Dia membelai lembut rambutku dan mencium pipiku.Yongguk kemudiannya duduk di sisiku dan bersandar pada dinding pokok." Milcha . . kau mesti tak ingat aku kan?" katanya sedih. Aku membuka sedikit mataku untuk melihat wajahnya. Air mata mengalir di pipinya. Aku rasa serba salah. Camne dia tau nama aku Milcha? Aku kenal dia ker sebelum ni? Kenapa dia sedih sangat? Kemudian semuanya jadi gelap.
 
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Farihan03 #1
Chapter 20: Kalau aku jadi die aku pilih zelo so cuteeee
choitaejun_96
#2
Chapter 20: apa jadi sebenarnya?
bysyyui
#3
Chapter 13: kalau aku la, aku pilih pintu zelo sebab kesian tengok zelo and aku tau destiny aku mesti dgn zelo walaupn jonghyun tak suka pergi mampos la dia xD
24433YG
#4
Chapter 20: oh..so milcha dengan yongguk?kesian yang lain..mesti milcha susah nak buat keputusan. sedih siak *sobs* T^T T^T
24433YG
#5
Chapter 17: jello so cute ><
24433YG
#6
Chapter 3: omo~~~ gambar cheesecake tu buat aku lapar.haha.. ^^
put_up
#7
Chapter 20: akhirnye dgn yongguk? o_o
put_up
#8
Chapter 18: omo~ semakin complicated *O*
put_up
#9
Chapter 17: hampir menangis bace chapter ni TT_TT *hembus hingus*
woonicorn_syah
#10
Chapter 16: bomi ni jahat rupe nyer sian milcha ...