The Tin Woodman

Enchanted Forest of Cursed Love

 

Kepalaku terasa amat sakit. Aku dapati diriku masih di dalam hutan itu. Aku mula rase menyesal sebab lari dari rumah hari tu. Kalau aku tak lari dari rumah mesti aku tak jumpe dengan makhluk2 pelik cam yg ade kat hutan ni. Mesti sekarang ni aku dengan 'bahagianya' kutuk-kutuk ajusshi Himchan tu. Aku rindu dengan mama. Aku nak balik . . tapi macam mana? Aku terus berjalan di dalam hutan itu dengan harapan dapat menemukan jalan keluar.
 
 
 
 
Tiba-tiba aku terdengar bunyi tangisan. Aku menyorok di sebalik pokok dan mengintai siapa yang menangis tengah-tengah hutan ni. Dalam otak ni dah terbayang dah pontianak mane yang sedih sangat tu. Aku ternampak seorang budak lelaki sedang duduk di atas batu yang besar dan mukanya ditutup dengan kedua-dua belah tapak tangannya sambil menangis. Rambut budak lelaki itu kerinting dan berwarna perang. Oleh sebab kesiankan dia . . aku cuba mendekatinya.
 
 
 
"Ke . . kenapa ni?" kataku teragak-agak. Dia tak menjawab soalanku sebaliknya hanya menangis. "Cakaplah, mana tau saya boleh tolong . ." kataku lagi. Dia hanya menangis. -_- . " Kalau tak de ape-ape aku blah dulu lah," kataku. Tak nak aku tolong sudah. Sejujurnya aku memang tak pandai pujuk orang. Aku meneruskan perjalananku. Budak lelaki itu memeluk pinggangku dari belakang. "Noona . . jangan tinggalkan Zelo," katanya. Okayy . . dia ni dah nape. Tadi tak nak layan aku pastu suruh aku jangan pergi pulak. " Noona jee yang boleh tolong saya . . carikan jantung saya balik," katanya. Aku mengerutkan dahiku. Pelukannya aku leraikan. Aku menghadapnya. " Jantung? Habis tu macam mana kau boleh hidup sekarang?," tanyaku hairan. Aku terkejut dengan ketinggiannya. Aku terpaksa mendongak untuk melihat wajahnya. Tinggi macam menara KLCC pulak~ "Noona . . . . saya . . robot . . robot tak ade jantung . . sebab tu lah boleh hidup. Dulu saya manusia tapi dah disumpah menjadi robot. Nama saya Choi Junhong dulu tapi sekarang nama saya jadi Zelo. . .Sebenarnya saya pernah sayangkan seseorang dahulu tetapi sekarang saya dah tak ada jantung untuk menyayanginya," katanya sedih. "Siapa gadis tu? Macam mana noona nak dapatkan jantung Zelo balik?" tanyaku. Haishh~~ walaupun permintaannya agak mengarut aku ikutkan sahajalah . . mana tau dia boleh tunjukkan jalan keluar dari hutan ini. " Chagi saya . . dia adalah adik kepada pemburu di hujung hutan ni . .pemburu itu tak suka kalau saya rapat dengan adik dia jadi pemburu itu mengambil jantung saya. . Jantung saya ade kat balang kaca di depan rumahnya . . tapi . . noona kena hati-hati sebab pemburu itu akan tembak sesiapa sahaja yang mendekati rumahnya," kata Zelo. " Omo~ kalau macam tu noona tak beranilah," kataku kepada Zelo. " Alaa~~ noona tolonglah," katanya sambil buat muka seposen.
 
 
 
Aku teringat yang aku pernah berjaya mengambil tongkat sakti dari Daehyun dulu jadi kali ini mesti berjaya juga. " Yelah~yelah~ noona cuba," kataku sambil mencubit perlahan pipi gebunya itu. Aku dan Zelo berjalan sampai ke hadapan rumah pemburu itu. Kami menyorok di sebalik semak. " Noona, tu jantung saya . . kat balang kaca tu," katanya sambil menunjukkan ke arah sebuah balang kaca di meja kopi dekat serambi rumah itu.
 
 
" Tunggu sini, noona amik kejap," kataku. Aku berjalan perlahan-lahan. Lagakku tak ubah pula seperti seorang pencuri. Setakat ini tak de pun pemburu macam yang dicakapkan Zelo.Mungkin pemburu tu tengah keluar berburu kowt. Huh! Zelo nak takut-takutkan aku ler tu. Aku berjaya juga memegang balang kaca itu. Hah! kacang je nak amik bende ni. Nasib baik pemburu tu tak ade kat rumah. Aku pusing untuk menuju ke arah Zelo. Aku terlihat seorang lelaki berdiri di hadapanku. Senyumannya sinis.
 
 
 
Dia mengacukan senapang ke arahku. *BBAANG!!* Dia menembakku. "NOONAAA!!!" jerit Zelo. Balang kaca yang aku pegang terjatuh. Pecah berkecai hati didalamnya.
 
 
Aku terjatuh. Aku lihat ke arah Zelo. Dia menangis. Zelo seperti ingin datang padaku . . tangannya mengesat air matanya di pipi . .  dia nampak sedih sangat. Jangan Zelo! Cepat lari! Pemburu dah nampak awak! Pemburu itu mengacukan senapang untuk menembak Zelo. Beberapa das tembakan dilepaskan. Zelo lari masuk ke dalam hutan meninggalkanku. " Abang! Kan saya dah cakap kalau nak tembak tu tembak kat hutan? Bisinglah!," aku terdengar satu suara. Pintu rumah terbuka. Aku terkejut bila aku terlihat wajah seorang gadis sedang bercekak pinggang dan mencebik ke arah pemburu itu. Wajah gadis itu sama dengan diriku. Sebijik dan sejibik! "Alaa~ Milcha ni bisinglah . . tak yah sibok hal abang," kata pemburu itu. Mwo?? Milcha? Okay, . . . what just happen? Aku berasa sesak nafas dan semuanya menjadi gelap. 
 
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
 
Amacam? ok tak?
Silalah comment yer^^ nak tau jugak pendapat korang~~ hihi >w<
Yang rajin-rajin tu subscribe lah yer <3 kat hang~
ppyong!
 
 
Teruskan membaca :)
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Farihan03 #1
Chapter 20: Kalau aku jadi die aku pilih zelo so cuteeee
choitaejun_96
#2
Chapter 20: apa jadi sebenarnya?
bysyyui
#3
Chapter 13: kalau aku la, aku pilih pintu zelo sebab kesian tengok zelo and aku tau destiny aku mesti dgn zelo walaupn jonghyun tak suka pergi mampos la dia xD
24433YG
#4
Chapter 20: oh..so milcha dengan yongguk?kesian yang lain..mesti milcha susah nak buat keputusan. sedih siak *sobs* T^T T^T
24433YG
#5
Chapter 17: jello so cute ><
24433YG
#6
Chapter 3: omo~~~ gambar cheesecake tu buat aku lapar.haha.. ^^
put_up
#7
Chapter 20: akhirnye dgn yongguk? o_o
put_up
#8
Chapter 18: omo~ semakin complicated *O*
put_up
#9
Chapter 17: hampir menangis bace chapter ni TT_TT *hembus hingus*
woonicorn_syah
#10
Chapter 16: bomi ni jahat rupe nyer sian milcha ...