CH 15

She's Crazy But She's Mine
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Flashback On... 

 

Pada malam itu Jungkook mengajak Lisa pergi ke sebuah cafe.Mereka duduk berdepan dan menikmati hidangan di atas meja sambil berbual-bual.Terdapat ramai pasangan yang berada di cafe itu pada malam tersebut.Jungkook meraih tangan Lisa dengan lembut dan mengucupnya perlahan membuatkan jantung Lisa berdegup kencang.Kemudian Jungkook mengeluarkan sesuatu dari poket seluarnya.Bekas cincin berwarna merah di tangannya di buka perlahan.Sebentuk cincin emas putih di sarungkan ke jari manis Lisa.

 

" do you love me ? " tanya Jungkook sambil merenung anak mata Lisa.Lisa sudah tidak terkata, matanya melekat pada cincin di jarinya.Lisa kemudian menangguk dengan riang.

 

" will you be my girlfriend ? " Lamar Jungkook.Fikiran Lisa terasa kosong, badannya seperti melayang di awangan.. jiwanya mahu menjerit mengatakan " YES I DO "  sambil berlari di taman yang di penuhi dengan bunga dan rama-rama.That the feeling bila crush kau akhirnya melamar kau jadi kekasihnya.

 

" yes .. yes and yes " jawab Lisa dengan gembira *pipi blushing hard*

 

Cara Jungkook melamar Lisa macam nak ajak kawin pulak -_-

 

......

At School...

 

" wwwooooooooo !! "  sorak rakan-rakan sekelas ( kecuali Taehyung ) sebaik sahaja Lisa dan Jungkook masuk ke dalam kelas sambil berpimpin tangan, seperti sedang meraikan pasangan yang baru berkahwin.Berita tentang Jungkook dan Lisa menjadi pasangan kekasih menjadi topik hangat di sekolah, malah siap trending di laman web sekolah mereka.Berikutan berita itu maka ramai wanita patah hati kerana Jungkook telah di miliki.Tak lupa pelajar lelaki juga ramai yang kecewa kerana cinta mereka tidak di balas oleh Lisa.. termasuk TaeTae.

 

" Chukahae "  ujar Rose sebaik saja Lisa duduk di sebelahnya.

 

" aigoo thanks... " Lisa menoleh ke kanan dan ke kiri kemudian membisikkan sesuatu ke telinga Rose.. " kau tau tak siapa budak perempuan yang Tae luahkan perasaannya semalam ? "  

 

" Tae luahkan perasaan kat siapa ? ! " nada suara Rose hampir menjerit, Lisa cepat-cepat menekup mulutnya.

 

" Tch ! nanti orang lain dengarlah.. jadi kau pun tak tahu ? " Rose hanya menggelengkan kepalanya berulang kali.

 

TOK ! TOK ! TOK !  pintu kelas di ketuk.Seorang pelajar wanita berambut coklat gelap berjalan masuk ke dalam kelas dan membawa sehelai jeket tebal di tangannya.Wajahnya yang cantik dan bentuk tubuhnya yang seksi membuatkan mata tidak berkedip memandangnya, hinggakan ada yang ternganga takala gadis itu berjalan di hadapan mereka.

 

" Hii " sapa Jimin ketika gadis itu lalu di depannya.Gadis itu hanya memandang sekilas kemudian senyum sinis, sungguh elegen !

 

" woah cun gilerrr ... aaaccckkkk oooowwww "  telinga Hoseok di tarik oleh Jennie.

 

Gadis itu kemudian berjalan menuju ke arah meja Taehyung.

 

" Thanks pinjamkan jeket ni semalam..  ni saya pulangkan balik "  kata gadis itu dengan suara yang perlahan dan lembut sambil menghulurkan jeket pada Taehyung.Gadis itu senyum.

 

" okay " jawab Taehyung sambil senyum tipis.

 

Berdesing telinga Lisa dan Rose apabila mendengar ucapan yang keluar dari mulut gadis itu tadi.Sekaligus pandangan tajam seperti pisau di lemparkan oleh mereka berdua kepada gadis itu.

 

" aku tercium bau hangus lah Jin.. ada yang terbakar kot " usik Namjoon setelah melihat perubahan pada wajah Rose dan Lisa.. jelas sekali mereka tidak senang dengan gadis jepun itu.

 

" SHUT UP NAMJOON !!! " sergah Lisa dan Rose serentak.

 

" Laa aku tak cakap korang pun yang nak terasa kenapa " ujar Namjoon sekaligus mendapat jelingan tajam dari Lisa dan Rose.Namjoon senyum kambing, gembira dapat mengusik temannya.

 

" kau kenal budak perempuan tadi ?? " tanya Lisa pada Rose setelah gadis berambut coklat itu blah dari kelas mereka.

 

" tak lah kenal sangat, yang aku tahu nama budak tu Myoui Mina dari gang Twice.. transfer student dari jepun " terang Rose.

 

" budak tuh ke crush Taehyung " Lisa dan Rose saling berpandangan,aura cemburu berlegar-legar di sekitar mereka berdua.Mata mereka berdua seakan berapi-api .

 

Ketika waktu rehat tiba Lisa cepat-cepat pergi ke cafeteria untuk bertemu dengan Mina.Nasib berpihak kepadanya apabila Lisa terlihat Mina sedang berbaris ketika hendak membuat pesanan di kaunter.Lisa redah saja orang ramai yang bersesak supaya dia dapat berdiri di sebelah Mina.Lisa ingin memastikan sesuatu tentang Mina dan Taehyung.

 

" Hey hii Mina ssi " sapa Lisa seperti ianya sebuah kebetulan dia berdiri sebelah gadis itu.

 

" Hii Lisa " balas Mina kembali.

 

" sorang jer ? " tanya Lisa buat-buat mesra.

 

" tak, kawan tengah tunggu kat meja " jawab Mina bersahaja.

 

" ah ... err emm uh " mulutnya seperti hendak mengatakan sesuatu, tetapi tersekat di kerongkong.

 

" Saya tak ada apa-apa hubungan dengan Tae, pasal jeket tu, semalam salji turun saya keluar tak bawak jeket and kebetulan terserempak dengan Tae.. so dia pinjamkan jeket dia pada saya "  terang gadis jepun itu membuatkan Lisa rasa lega dan malu pada masa yang sama.

 

" a-aniii bukan tu maksud saya.. umm c-cantik rambut awak kan buat kat mana ? "  Lisa sengaja mengubah topik perbualan bercakap tentang entah apa-apa.Kantoi !!! 

 

" babe.. kenapa lambat sangat ? " tiba-tiba muncul seorang gadis bertubuh kecil dan agak rendah sedikit berdiri di antara mereka berdua.

 

what babe !!!!  kata Lisa di dalam hati, dia terkejut.

 

" Lisa ini Chaeyoung.. my girlfriend .. babe ini Lisa "  Mina memperkenalkan Lisa pada Chaeyoung, Lisa menghulurkan tangan untuk bersalaman dan di sambut dingin oleh Chaeyoung.

 

girlfriend !!!!  heol aku ingat dia straight.. fuhhhhh !!!

 

" Hi Chaeyoung ssii "  sapa Lisa.kekok.

 

" Hi .. dah jom pergi " jawab Chaeyoung kasar lantas membawa Mina pergi dari situ.

 

 

Lisa POV 

 

Patut ke aku rasa lega sebab dapat tahu yang budak Mina tuh gay ??? tapi aku belum tahu siapa sebenarnya orang yang berjaya menambat hati my TaeTae !! what my TaeTae ??? seharian ni aku langsung tak ada peluang nak bercakap dengan Taehyung , dia pulak macam mengelak dari aku.. aigoo lelaki tu memang selalu buat aku sakit kepala.

 

......

Sudah hampir seminggu Lisa dan Taehyung tidak bertegur sapa kerana Lisa asyik berkepit dengan Jungkook, di dalam dan luar sekolah.Taehyung sudah mula menjarakkan dirinya dari Lisa kerana berfikir hanya itu jalan terbaik untuknya melupakan perasaannya terhadap gadis itu.

 

" Taehyung ah " panggil Lisa dengan suara hampir berbisik.

 

Taehyung menoleh ke belakang memandang Lisa sambil buat muka 'what ' .

 

" kau mengelak dari aku ke ? " soalnya tiba-tiba.

 

Taehyung berjalan menghampiri Lisa sambil berpeluk tubuh.

 

" kau rindu aku ke ? " Taehyung tidak menjawab soalan Lisa sebaliknya dia pula yang menyoal kembali.

 

" neh ! bogoshipo.. mani mani " jawab Lisa dengan muka sedih.

 

" idiot ! kau dah tak boleh rindu aku nanti boyfriend kau cemburu " Taehyung menolak dahi Lisa dengan jari telunjuknya.Taehyung tertawa keci bagil menyembunyikan perasaannya yang sebenar.." i miss you too paboya " ...

 

" alasan !! sebab perempuan tuh yang tak bagi kan !! Oh aku dah faham sekarang.. patutlah kau asyik mengelak dari aku fine !!! i hate you KIM TAEHYUNGG !!! Lisa menolak dada Taehyung kemudian selangkah demi selangkah dia berjalan meninggalkan Taehyung.Namun di dalam hatinya dia berharap agar Taehyung mengejarnya.

 

" kejar aku.. kejar aku.. tolonglah kejar aku " Lisa mengomel sendiri dengan suara perlahan, langkahnya juga turut di perlahankan.

 

Namun tiada tanda-tanda Taehyung mengejarnya.Lisa Give up ! Dia berhenti berjalan dan berpaling semula ke arah Taehyung.Ketika berpaling Lisa mendapati Taehyung sedang berpelukan dengan Rose.Dadanya terasa sesak melihat pemandangan itu.

 

" rupanya orang tu adalah Rose.. uljima Lisayaa "  Lisa terus berjalan sebagaimana air mata terus jatuh di pipinya.

 

....... 

 

" Tae ah " Rose tiba-tiba saja muncul lalu memeluk Taehyung.

 

" Yah ! nanti orang nampak " Taehyung cuba melepaskan dirinya dari pelukan Rose, malangnya Rose menguatkan lagi pelukannya pada Taehyung.

 

" just a moment please " ucap Rose, kepalanya di letakkan ke dada Taehyung.

 

" okay " bisik Taehyung sambil membelai rambut Rose.Rose tersenyum dalam dakapan hangat Taehyung.

 

Taehyung membayangkan Rose adalah Lisa.

 

Pada masa yang sama Jin juga melihat pemandangan yang menyakitkan itu dari tingkap kelas mereka.

 

" sabar bro " Jimin menepuk bahu Jin.Dia tahu bahawa Jin menyimpan perasaan terhadap Rose sejak dulu lagi.

 

" i'm okay " Jin senyum tawar.

 

.....

Jungkook menghantar kekasihnya pulang ke rumah kemudian dia bergegas ke syarikat  milik ayahnya kerana hari itu adalah hari ulang tahun ayahnya

 

" Bye sayang.  kita jumpa malam ni k " ujar Jungkook dari dalam keretanya.

 

" Bye hati-hati " jawab Lisa sambil melambaikan tangannya.Setelah Jungkook hilang dari pandangan Lisa segera masuk ke dalam rumahnya.

 

Di syarikat ayah Jungkook...

 

Jungkook berjalan menuju ke bilik ayahnya dengan membawa hadiah yang berbalut kemas di tangannya.Hampa apabila Jungkook mendapati ayahnya tidak berada di dalam bilik pejabatnya ketika itu.Ayahnya sentiasa sibuk akhir-akhir ini dengan bisnes terbarunya yang Jungkook sendiri tidak tahu perniagaan apa yang sedang di jalankan ayahnya.

 

" Jungkook-ssi " Setiausaha peribadi syarikat itu memanggil Jungkook ketika dia keluar dari bilik pejabat ayahnya.

 

" annyong Shin Hy

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
CookiesBee
Lama x update, ada org igt sy lg tak...

Comments

You must be logged in to comment
Tasha03 #1
Chapter 31: Finally!!?
Tasha03 #2
Chapter 29: Please update
yoon_taetae
#3
Chapter 29: Take your time...tapi crita ni mmg makin best
Kat2601 #4
hope someone can translate to English seems interesting ^^ :)))
pink-power #5
Chapter 27: update lg..and lg.memang best..kesian lisa ada kwn camtu
yoon_taetae
#6
Chapter 26: Crita ni makin lame mkin best..saya akn support authornim sampai crita ni complete
pink-power #7
Daebak sambungan dia
pink-power #8
Tolong cpt2 update....saya dh ketagih fanfic awk hehehe
Xia_Bing
#9
Chapter 25: Confess time mabuk ???? arhhhh sweettttttnya
yoon_taetae
#10
Chapter 25: Ahahaha..comel betul bila sungkyung eomma menyerang sekolh