CH 13

She's Crazy But She's Mine
Please Subscribe to read the full chapter

 

Jungkook POV 

 

Oh clumsy me ! aku tertinggal kunci kereta dalam wad Lisa.Nak tak nak kena naik balik ambil kunci, takkan nak balik naik teksi.Masa aku nak pulas tombol pintu aku dengar Lisa tengah bersembang dengan seorang lelaki, aku mengintai disebalik cermin pintu dan mendapati lelaki itu Taehyung.

 

what the heck ??!! mereka berdua nampak mesra berbanding sebelum ini, apa yang Lisa sembunyikan dari aku ? apa hubungan mereka berdua ? aku pun buat keputusan untuk pasang telinga, curi dengar perbualan di antara mereka berdua.

 

Aku terkedu buat seketika, selama ini Lisa berbohong, pandai sungguh dia dan Tae berlakon, dah boleh menang anugerah the best actress & actor of the year.So selama ni aku diperbodohkan oleh mereka berdua.Andwae !!!

 

" saya boleh explain " jawap Lisa dengan suara yang bergetar.

 

" cukup Lisa !! saya dah penat dengan penipuan awak selama ni " aku meninggikan suara padanya, matanya mula berkaca.Biasalah orang perempuan jerit sikit nak nangis.

 

Tae hanya duduk memerhatikan kami sambil makan keropok yang aku bawa untuk Lisa petang tadi... cis ! apa dia seronok tengok aku dan Lisa bergaduh ? 

 

" ye saya mengaku saya tipu awak selama ni ...tapi.... saya tak pernah tipu perasaan saya terhadap awak " air mata deras mengalir dipipinya,sejujurnya jiwa kelakian ku tersentuh saat melihat dia menangis, tapi oleh kerana ego aku membiarkan saja.

 

Ppppffffhhhhssttt Uhukkk !! uhukk !! uhukk !! Taehyung tersedak, habis tersembur makanan dari mulutnya terkena muka Lisa.

 

" from now on, let's not see each other " kata-kata itu keluar dari mulutku, betul ke keputusan yang aku buat ni ? adakah aku akan menyesal nanti. 

 

 

Lisa POV

 

Let's not see each other..

 

It hurt.Aku rasa sakit sangat bila Jungkook cakap macam tu.Dia tak fikir dulu ke sebelum buat keputusan ? Mungkin aku cuma bertepuk sebelah tangan selama ni, dia tak ada feeling pun kat aku.. tapi aku dah pergi terlalu jauh, aku dah mula sayang dia..Kookie you dumb as a coconut ! 

 

" lap air mata tu " aku mendongak Taehyung menghulurkan kotak tisu.

 

" i'm fine " kataku sambil mengelap air mata.

 

" no you're not pabo " Taehyung duduk di atas katil bersamaku, dia menarikku kedalam pelukannya.. dia menyeka setiap air mata yang gugur dari kelopak mataku.Ada satu perasaan lain yang timbul ketika aku bersama Taehyung tidak pula ketika aku bersama Jungkook.Perasaan aneh yang aku sendiri pun tidak tahu.

 

 

......

 

The next day Lisa pun dibenarkan untuk pulang ke rumahnya.Dalam tempoh tersebut Jungkook tidak pernah lagi menghubunginya mahu pun bertanyakan khabar tentang dirinya.

 

Keesokan harinya Lisa pergi ke sekolah seperti biasa.Ketika dalam perjalanan masuk ke kelas Lisa ternampak Jungkook tengah berbual mesra dengan beberapa orang gadis.Lisa naik menyampah apabila melihat tangan dari salah seorang gadis itu mula merayap ke dada Jungkook.Jungkook perasaan yang Lisa asyik memerhatikan mereka, jadi dia pun membiarkan saja tangan gadis itu merayap.

 

 " you're  jelaous, aren't you ... "  bisik hati kecil Jungkook,matanya mengerling sekilas ke arah Lisa yang berjalan tunduk di hadapannya *Jungkook smirk*

 

" pagi-pagi lagi dah menyakitkan hati ughh "  gertu hatinya geram.Dengan pantas Lisa melangkah masuk ke dalam kelas.

 

" hey girl, dah sehat ? "  Jennie datang menyapa, sebelah tangannya melingkar di bahu Lisa.Lisa senyum tipis.

 

" nah kad jemputan untuk kau " Rose menghulurkan sampul berwarna pink kepada Lisa,dahinya berkerut lalu membuka sampul tersebut.

 

" ah ! birthday invitations, aku ingat ko nak kawin " jawap Lisa tersengih-sengih.

 

" yah ! jangan lupa datang malam ni tau " kata Rose.. " aku jemput semua budak kelas kita, jangan kau tak datang pulak " sambungnya lagi.

 

Lisa sekadar mengangkat bahunya, tidak pasti sama ada dia akan hadir ke majlis tersebut atau tidak.Dia malas untuk bertemu dengan Jungkook, dia tak sanggup melihat Jungkook dengan gadis lain,matanya sakit ...dan dia tak suka apabila gadis lain being touchy touchy pada Jungkook.Jungkook is Mine !! jeirtnya di dalam hati.

 

KRINGG !! KRINGG !! KRINGG !!

 

Waktu rehat bermula.Lisa tidak berselera untuk makan.Fikirannya mula melayang entah ke mana,tangannya memain-mainkan nasi di dalam pinggannya dengan sudu dan garpu.

 

" yah kid don't play with your food  ! " tegur Taehyung yang duduk disebelahnya.Pantas Lisa menangkat mukanya.

 

" neh ? ah neh neh ... "  Lisa mula menyuap sedikit demi sedikit makanan ke dalam mulutnya secar

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
CookiesBee
Lama x update, ada org igt sy lg tak...

Comments

You must be logged in to comment
Tasha03 #1
Chapter 31: Finally!!?
Tasha03 #2
Chapter 29: Please update
yoon_taetae
#3
Chapter 29: Take your time...tapi crita ni mmg makin best
Kat2601 #4
hope someone can translate to English seems interesting ^^ :)))
pink-power #5
Chapter 27: update lg..and lg.memang best..kesian lisa ada kwn camtu
yoon_taetae
#6
Chapter 26: Crita ni makin lame mkin best..saya akn support authornim sampai crita ni complete
pink-power #7
Daebak sambungan dia
pink-power #8
Tolong cpt2 update....saya dh ketagih fanfic awk hehehe
Xia_Bing
#9
Chapter 25: Confess time mabuk ???? arhhhh sweettttttnya
yoon_taetae
#10
Chapter 25: Ahahaha..comel betul bila sungkyung eomma menyerang sekolh