Jhope Special

Swaggy dan Abs
Please Subscribe to read the full chapter

Jhope memandang kawan-kawannya satu persatu. Entah mengapa dia terasa seperti orang kelima antara Yoonmin dan Taekook. Sebuah keluhan dikeluarkan dari bibir Jhope.

“Guys, korang free tak hujung minggu ini?” tanya Taelien. Dia menyumbat nasi goreng ke dalam mulutnya sementara menunggu jawapan daripada mereka.

“Hujung minggu ini? Aku plan nak mereput dalam bilik je but kalau kau ada plan yang gempak. Aku on…” balas Kookie. Sempat lagi dia mencuri seketul udang daripada pinggan Jimin.

“Aku dengan Suga tak ada plan apa-apa pun. Ek? Bie, U ambil udang I ek?” Jimin menguis mee goreng mencari udangnya yang hilang. Kookie pula buat-buat tak tahu walaupun dengan jelas Jhope nampak udang tersebut sudah selamat di dalam perut Kookie.

“Suka suki U je, Bie. I tak selera dengan udang seketul u tu okey!” balas Suga dengan mulut yang penuh dengan bihun goreng. “Kalau bukan U, siapa pula yang ambil udang goreng free yang Mak Jah bagi I ni?” soal Jimin. Suga hanya angkat bahu tanda tidak tahu.

“Jhope, kau dari tadi diam je? Kau okey tak? Hujung minggu ini kau free tak?” banyak pula soalan yang keluar dari mulut alien tersebut. Jhope yang dari tadi memerhatikan Jimin dan Suga kini beralih kearah Taelien.

“Aku free je. Kau nak ajak kiteorang pergi mana?” dengar saja jawapan yang keluar dari mulut Jhope, Taelien sudah tersengih seperti kerang busuk.

“Zoo Negara…” ujarnya kepada mereka.

“Zoo Negara?!!!” ujar mereka serentak diikuti anggukan Taelien.

 

 

“Oh my god… finally we’re here!!!” ujar Taelien sok orang putih. Dia dan Jhope sudah terkenjil-kenjil macam beruk mak nyeh. Dah pass tu kalau nak berkawan dengan beruk-beruk dalam tu.

Kookie, Jimin dan Suga memasuki Zoo negara tersebut kerana malu dengan dua ekor beruk tersebut. Entah apa yang teruja sangat pun mereka bertiga tak tahu. Tengok haiwan je kot… kat dictionary channel pun adalah.

“Suga, kuat betul bau kentut kau ni!” ujar Kookie setelah mereka berlima memasuki kawasan zoo negara tersebut.  Jimin pula sudah terkekek apabila Kookie mengenakan Suga. Teringat dia kepada fart prince Suga. Muahahaha…

“Pala kau! aku tak kentut okey. Entah-entah kau kut terbabas dalam seluar.” Suga memulangkan paku buah keras. Dengar saja ayat Suga, Kookie  pantas menerpa Suga.

“Kau cakap lagi

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
Thank for the 88subber^^

Comments

You must be logged in to comment
mpreggoland
#1
Chapter 9: dictionary channel? ada ke channel tu? nnt akk cari...
suga ngan kookie nk bertumbuk (terbayang MV Run) kekeke XD
adoi la ayat2 Hopie cxleh blah XD
tak larat gelak dh ni hahahaha XD
doodooseob
#2
Chapter 9: Hahaha. Apakah ini cinta? Fuh ayat jhope, boleh tahan lol
tyhah_nad #3
Chapter 9: Heol ~ buang tabiat dh ke jhope HAHAHAHA..
Cheesy nye pickup line XD
tyhah_nad #4
Chapter 6: Uwakkkkkkk >< apasal gedik angat ni? Hahahaha
mpreggoland
#5
Chapter 5: i'm addicted to Bts new song too and i'm listening it while reading this and udah2 la speakingnya XD
ok, ini mmg lawak XD
gila betul tetiga ekor tu kat shopping mall boleh buat riuh hahahaha and kalau gitu la caranya nk jd spy, mmg tak layak ah XD
sejak bila Jimin pandai math hahaha
harap2 misi kali berjaya la
TaeTaeKookKook
#6
Chapter 4: lmao... kookie xjeles ke dye punye alien kne kiss ngan suga brtubi tubi xD