Seminggu

Swaggy dan Abs
Please Subscribe to read the full chapter

Sudah seminggu berlalu semenjak kes di kantin tersebut dan semenjak itu juga Suga dengan Jimin sudah jarang bercakap. Suga lebih banyak menghabiskan masa dengan Taelien dan Kookie manakala Jimin pula bersama Jhope.

“Wei, kau taknak ke berbaik dengan Chimchim? Dah seminggu kut korang berdua tak bertegur sapa. Tak baiklah wei! korang tu dahlah kawan dari kecik. Sayang kut kalau persahabatan korang sekerat jalan je.” ujar Kookie. Suga yang dari tadi memandang keluar tingkap kini sudah memandang Kookie yang duduk di depannya.

“Dia yang taknak tegur aku. Kau tengoklah bukan main rapat lagi dia dengan Jhope tu. Kehulur kehilir dengan si kuda tak guna tu.”ujar Suga mendatar. Sebenarnya dia cemburu melihat kemesraan Jimin dan Jhope itu.

“Kalau dia taknak tegur kau, kau tegurlah dia dulu. Letaklah ego kau tu dekat rumah jangan dibawa-bawa sampai ke sekolah. “ Dengar itu ceramah tak berbayar Kookie. Jangan dibawa ego tu ke sekolah.

“Kookie…” panggil Suga.

“Apa…”

“Pakwe kau tak datang ke hari ini?” tanya Suga. Kookie mengerut dahi lalu mengangguk bila Suga menepuk meja disebelahnya.

 

“Katanya kena demam arnab.” Beritahu Kookie. Kini Suga pula yang mengerut dahi mendengar kata-kata Kookie. Penyakit apakah itu? Tak pernah pula dia dengar sebelum ini.

 

“Jimin, ikut aku kejap…” arah Kris, ketua pasukan basketball. Jimin yang sedang berehat itu lalu bangun mengikut Kris dari belakang.

“Kau tahu kenapa Suga keluar dari pasukan kita?” tanya Kris bila dia yakin ahli pasukannya yang lain tidak akan mendengar butir-butir perbicaraannya dengan Jimin. Membulat mata Jimin mendengar ayat yang keluar dari mulut ketuanya itu.

“Keluar? bila dia keluar?” Jimin sendiri tidak tahu yang Suga keluar dari pasukan basketball itu. Jimin lantas berlari meninggalkan Kris yang terpinga-pinga. Lelaki galah itu menyangka Jimin sudah tahu tentang Suga.

Jimin lari dengan penuh kudrat lelakinya. Ia harus menemui Suga saat itu. Kenapa lelaki itu sampai sanggup keluar dari pasukan mereka. Sedangkan basketball itu merupakan hobi dan dunia Suga. Tidak mungkin kerana Jhope, Suga seorang yang professional diatas gelanggang.

Kini Jimin sudah berada di depan pintu rumah Suga lalu dia menekan loceng berulang kali. Dia sudah tidak sabar ingin membelasah Suga saat ini. Pintu terbuka lalu wajah omma Suga kelihatan.

“Jimin rupanya, masuklah. Suga ada dekat bilik dia.” Beritahu omma Suga. Jimin mengangguk lalu masuk ke dalam rumah dan menuju ke bilik Suga. Tidak perlu ditunjuk kerana dia sudah arif benar dengan rumah Suga ini.

“Apa masalah kau, doe!!!” tengking Jimin setibanya dia membuka pintu bilik Suga. Suga yang sedang berbaring itu lantas terbangun. Jimin menutup pintu lalu mendekati Suga.

“Ma-macam…” tergagap terus Suga dibuatnya bila melihat Jimin di depan matanya. Dia baru saja berharap agar Jimin berada di depan matanya. Jimin d

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
Thank for the 88subber^^

Comments

You must be logged in to comment
mpreggoland
#1
Chapter 9: dictionary channel? ada ke channel tu? nnt akk cari...
suga ngan kookie nk bertumbuk (terbayang MV Run) kekeke XD
adoi la ayat2 Hopie cxleh blah XD
tak larat gelak dh ni hahahaha XD
doodooseob
#2
Chapter 9: Hahaha. Apakah ini cinta? Fuh ayat jhope, boleh tahan lol
tyhah_nad #3
Chapter 9: Heol ~ buang tabiat dh ke jhope HAHAHAHA..
Cheesy nye pickup line XD
tyhah_nad #4
Chapter 6: Uwakkkkkkk >< apasal gedik angat ni? Hahahaha
mpreggoland
#5
Chapter 5: i'm addicted to Bts new song too and i'm listening it while reading this and udah2 la speakingnya XD
ok, ini mmg lawak XD
gila betul tetiga ekor tu kat shopping mall boleh buat riuh hahahaha and kalau gitu la caranya nk jd spy, mmg tak layak ah XD
sejak bila Jimin pandai math hahaha
harap2 misi kali berjaya la
TaeTaeKookKook
#6
Chapter 4: lmao... kookie xjeles ke dye punye alien kne kiss ngan suga brtubi tubi xD