'Di SUNWAY Saya Bermula' - Diana

BTS X Diana #1: Live In Malaysia Adventure (Malay Version)

Ia merupakan cuti sekolah pertengahan tahun 2015. Ia juga merupakan tahun PG10 (Penilaian Gred 10) saya. Walaupun saya akan sibuk dengan pelajaran dan sekolah saya, saya tidak akan lupa dengan K-Pop Band kegemaran #1 saya, BTS!

Seperti yang anda lihat, saya baru pulang dari asrama dalam SIS (SUNWAY International School), kerana kami perlu meninggalkan rumah lebih awal. Tetapi semasa saya sedang bersiap...

"Ibu! Di manakah fon telinga saya?" Saya menjerit, kuat dari bilik saya.
"Mereka berada dalam kotak barang kemas di atas meja solek," katanya.
Saya sentiasa meletakkan mereka di bilik saya di atas meja belajar, tetapi saya tidak perasan bagaimana ia ditempatkan di situ.

Walau bagaimanapun, izinkan saya untuk memperkenalkan diri. Saya Diana Henderson, atau Di secara singkat. Saya merupakan anak tunggal dalam keluarga saya, sejak kematian abang saya pada tahun 2002 disebabkan oleh neuroblastoma pada usia 9.

Apa! Tidak mungkin begitu. Kadang-kadang anda salah, saya tidak benar-benar berseorangan. Saya sentiasa happy-go-lucky di semua tempat; di sekolah, rumah, dan tempat-tempat lain.
Dan dengan semua imaginasi saya, saya boleh berbuat apa-apa apa yang saya suka bila-bila masa; menyanyi, menulis cerita dan lagu-lagu, melukis, dan banyak lagi. Saya juga suka muzik apabila tiba masa untuk saya menari. Tetapi kadang-kadang, semua muzik dan imaginasi boleh membuat saya gila.

Baiklah, kembali kepada cerita saya. Ia ternyata akan menjadi percutian yang hebat untuk tahun ini. Mengapa? Hehe, kerana pada 6 Jun, Bulletproof Boy Scouts atau BTS akan datang ke Malaysia. Paling seronok ialah saya mendapat tempat duduk VIP di konsert itu nanti.
Saya gembira kerana ayah benar-benar memahami saya mengenai band Korea kegemaran saya. Ibu juga begitu, tetapi dia boleh mendapatkan ketinggalan jika saya mendapat taksub dengan sesuatu atau orang lain.

Selepas kami dibungkus beg kami, kami naik kereta Santa Fei Ayah. Mengapa? Kerana kami mempunyai 5 beg, iaitu 2 beg pakaian, 1 makanan beg bekalan, beg 1 komputer (kepunyaan ayah), dan beg saya yang mengandungi buku-buku keperluan saya dan komputer riba mini. Jika kita mahu menaiki kereta Preve, kami perlu membawa sekurang-kurangnya 2 atau 3 beg.

Menurut Ayah, kami akan menginap di Dorsett Grand Resort, Subang kira-kira 2 minggu, kerana kerja-kerja dan mesyuarat, dan tarikh konsert itu. Ia mungkin terlalu lama untuk tinggal di sana, tetapi siapa tahu, bukan?
Ayah mahu kami semua gembira untuk bercuti. Dan ada satu perkara yang agak luar biasa mengenai Ayah; dia juga seorang peminat BTS! Wow, kami satu geng itu, tetapi Ibu boleh menjadi begitu kurang senang mengenainya.

"Okay, semua. Adakah anda bersedia untuk pergi? Ia akan menjadi satu perjalanan yang panjang untuk kita pergi," kata ayah.
"Uhh Ayah, ia hanya kami bertiga." Saya bergurau, menyeringai dengan serius.
"Diana, biarkan sahaja. Kamu tahu dia suka bergurau sepanjang masa." Kata Ibu.

Saya hanya berdiam diri dan memahami apa yang Ibu berkata kepada saya, tetapi hati saya berasa seperti ia mahu membalas semula, tetapi ia akan menjadi kurang ajar kepada saya untuk berbuat demikian.

Sudut Pandangan Orang Ketiga

~ Di Lapangan Terbang KLIA ~

BTS (방탄 소년단) telah tiba di pelabuhan ketibaan. Mereka berada dalam topeng muka, topi dan cermin mata hitam untuk menyembunyikan diri mereka sebagai orang yang tidak dikenali, supaya orang lain tidak dapat mengenali wajah kacak dan berkarisma mereka. Mereka mengikuti pengurus mereka, bersama-sama dengan pengawal keselamatan Malaysia membimbing perjalanan keluar.

"Wow, Malaysia. Cantik, bukan?" Suga bertanya.
"Ya, memang cantik," kata Jin.

Sementara itu, Jungkook asyik merenung pada siling lapangan terbang. J-Hope perasan sesuatu yang pelik tentang si Maknae tersebut.
"Kamu okey tak?" Dia tanya.
Jungkook berdiam diri, sehingga...
"Tidak ada apa-apa. Tetapi ia hanya, tempat ini kelihatan begitu biasa kepada saya," kata Maknae menjawab.

J-Hope mula berkerut dalam kekeliruan. Begitu biasa? Apa yang dia maksudkan? Dia terfikir.
Kemudian, dia bertanya, "Mengapa? Adakah kamu pernah ke sini?"

Jungkook mengangguk, dan J-Hope memikirkan sesuatu yang luar biasa mengenainya.
Jadi, dia bertanya, "Bolehkah kamu beritahu hyung kenapa, dan apa yang membuat kamu berfikir bahawa Malaysia adalah begitu biasa pada kamu?"

Jungkook berdiam diri, sehingga itu, beliau berkata, "Saya telah berada di sini sebelum ini, dengan keluarga saya. Tetapi, malangnya ia tidak kekal lama kerana kawan lama saya meninggalkan saya. Jadi, saya datang ke sini untuk memenuhi semua impiannya dan abangnya . "
J-Hope akhirnya faham, dan dia ingin Jungkook akan baik apabila BTS tiba di sebuah hotel yang berdekatan dengan Megastar Arena; Dorsett Grand, Subang.

SP Diana

~ Di Dorsett Grand Resort ~

Kami tiba. Bapa saya berdaftar di kaunter penyambut tetamu, manakala Ibu dan saya dalam perjalanan kami ke bilik 239. Kami letakkan beg dan keperluan kami. Kemudian, kami pergi untuk bersarapan pagi di Terazza Brasserie, restoran yang paling popular di hotel tersebut.
Sedang kami sarapan, ayah berkata sesuatu kepada saya.

"Diana, semasa ayah keluar bekerja, dengar cakap ibu kamu di sini. Kamu boleh membeli apa-apa makanan yang kamu suka, kerana ayah telah memberikan kamu dan ibu kamu wang."
Lalu saya berkata, "Baiklah, tapi jika saya bertemu salah seorang dari 'mereka', bolehkah saya-" Kata-kata saya terputus.

"Diana, hentikanlah! Anda tidak bermimpi tentang mereka buat masa ini, bukan? Berhenti memikirkannya dan tumpukan perhatian pada pelajaran kamu!" Ibu berkata dengan kuat dalam keadaan marah.
"Sayang, jangan bertindak keras padanya sebegitu. Dia satu-satunya anak kita selepas kematian Logan, dan dia akan sentiasa membuat kita bangga. Saya tahu dia boleh," kata Ayah, menenangkan Ibu. Saya berasa lega selepas nasihat yang begitu mengejutkan.

"Walau bagaimanapun, Diana. Tidak mengapa jika kamu bertemu dengan salah seorang daripada mereka, tetapi ingat dan berhati-hati tentang keselamatan kamu," katanya kepada saya.
"Jangan risau, ayah. Sudah tentu, dan pada masa yang sama, saya benar-benar tidak sabar untuk berjumpa dengan mereka secara peribadi," kata saya, megah.
"Ayah juga, Di. Ayah juga," kata ayah. Ibu hanya menggeleng kepalanya pada kami berdua.

Selepas kami selesai bersarapan, ayah bangun dari tempat duduknya bersama-sama dengan beg komputer.
"Jaga diri baik-baik, sayang," kata Ibu, memberi ciuman kepada ayah.
"Anda juga, sayang," katanya menjawab.

Ayah telah meninggalkan kami untuk pergi kerja, manakala Ibu dan saya bangun dari tempat duduk kami untuk pergi ke Dorsett Mall. Dia berkata bahawa dia mahu membeli beberapa makanan ringan bilik untuk makan kerana kami jarang keluar ke bandar untuk makan.

Saya bangga dengan Ibu, kerana dia benar-benar tahu tentang menyimpan wang dalam perbelanjaannya. Baginya, dia hanya akan menunggu sehingga Ayah pulang kembali untuk membawa kami untuk makan malam di salah satu daripada semua restoran di hotel.

SP Orang Ketiga

~ Di bilik 240 ~

J-Hope dan V telah meletakkan beg mereka di atas lantai. V menghempaskan dirinya di atas katil hotel, manakala J-Hope sibuk bersiap.
V mengerutkan mukanya dalam kekeliruan. Beliau bertanya, "Hobie hyung nak pergi mana? Kami baru sahaja sampai di sini."

"Hyung mahu pergi ke pusat membeli-belah semata-mata untuk membeli sesuatu. Adakah anda mahu apa-apa?" J-Hope bertanya.
V datang pada J-Hope dan berbisik, yang ia menjadikan beliau terkejut mengenainya. Apa itu? Tiada siapa yang tahu tentangnya.

"Baiklah, hyung akan cuba carikan untuk kamu. Sementara saya pergi, pastikan anda tidak membuat kacau-bilau di dalam bilik ini. 알았어?" kata J-Hope, dengan wajah yang serius.
V faham tentang apa yang dia kata, dan berjanji untuk tidak membuat apa-apa keadaan kucar-kacir. Jadi, J-Hope meninggalkan bilik, dan pergi ke Dorsett Mall.

~ Di Bilik 238 ~

Jungkook dan Jimin telah meletakkan beg mereka di atas lantai. Jimin menanggalkan pakaian luarannya, Jungkook duduk di atas katil. Dia letih selepas perjalanan tadi, tetapi dalam fikirannya, dia berfikir tentang sesuatu, atau kita boleh katakan, seseorang.

Jimin perasan akan perubahan si Maknae tersebut. Lalu dia bertanya, "Jungkook-ah, apa yang kamu bimbangkan?" Jungkook diam, jadi dia bertanya lagi, "Ada sesuatu yang kamu mahu beritahu hyung?"

Jungkook menarik nafas panjang, dan mula bersuara, "Tidak apa-apa, Jimin hyung. Cuma, tempat ini mengingatkan saya banyak kenangan dengan kawan-kawan saya sejak saya tinggal di sini pada masa lalu."
Ini memberikan Jimin satu kejutan besar, "Tunggu! Kamu pernah tinggal di sini sebelum ini?" Dia tanya. Jungkook mengangguk, tetapi pada masa yang sama, mukanya penuh dengan kesedihan. Tetapi dia tidak mahu mendedahkan kepada Jimin, kerana dia fikir ia mungkin janggal.

Jimin benar-benar memahami adiknya dengan baik, dan beliau berharap Jungkook akan bertukar baik dalam masa yang singkat.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ainkookie_99 #1
Chapter 3: Ada smbungn lagi kah..good job authornim..wlaupun perkataan yg susah mau fhm..btw fighting