BTS X Diana #1: Live In Malaysia Adventure (Malay Version)

Description

Ini adalah cerita pertama BTS X Diana Series. Jangan tulis cerita ini secara haram tanpa kebenaran daripada penulis sendiri. Jika sesuatu yang dilakukan secara haram, membuat komen kepadanya dengan segera. Faham?

Diana Olivia Xiang-Henderson (Kim Sae-Ron) adalah yang berusia 15 tahun (16 di Korea), merupakan seorang gadis Amerika-Malaysia. Bapanya seorang rakyat Amerika, manakala ibunya seorang warga Singapura-Malaysia yang berketurunan Cina.

Cerita ini bermula dengan semua kenangan keluarga Henderson. prolog ini mempunyai tiga bahagian dan bermula agak lambat, tetapi sebelum anda tahu, cerita akan bermula secepat mungkin.

Dia adalah seorang peminat setia BTS, dan juga kawan lama Jungkook. Dia mempunyai parut akibat luka di pergelangan tangan lengan kanannya sebagai hasil daripada kejatuhan yang tidak baik pada tahun 2009, tetapi dia tidak pernah menyedari ia berlaku kepadanya, kerana ibu bapanya tidak mahu dia terkejut.

Dia menceritakan dirinya dalam cerita ini.
"Hai, semua! Adakah anda bersedia untuk membaca cerita pertama saya? Baiklah, membaca sinopsis dan mula membaca keseluruhan cerita saya!"

Dia pergi ke Kuala Lumpur semasa cuti sekolah pertengahan tahun, serta kumpulan Hip-Hop Korea kegemaran #1, BTS akan berada di sana untuk mempunyai konsert di Megastar Arena. Dia dan keluarganya mendaftar masuk di Dorsett Grand Hotel, Subang. hari beliau telah dengan baik sehingga dia bertemu BTS di bilik VIP.

Tetapi sementara dia berbual dengan J-Hope dan ahli-ahli yang lain pada hari pertama seluruh kumpulan itu bertemu dengan dia, dia mendapat tahu bahawa Jungkook mempunyai masalah emosi yang pelik. Diana dan ahli-ahli mula mendapat panik sedikit.

Pada hari yang ketiga, dia mendapat tahu rahsia ayahnya mengenai kejatuhan pada tahun 2009. Dia mula bimbang mengenainya sehingga dia mendapat bantuan daripada J-Hope dan V. Pada masa yang sama, dia berasa bimbang, kecewa dan tenang.

Beberapa hari kemudian, Jungkook mula mendapat cemas tiba-tiba. Dia cuba untuk mencari cincin zamrud yang dia cuba untuk memberikan kepada Diana 6 tahun yang lalu, tetapi ia hilang sebelum pulang kembali ke Korea di dalam bilik yang sama di Dorsett Grand Hotel. Selepas pencarian tersebut, dia berputus asa dan akhirnya jatuh sakit pada hari berikutnya.

Tetapi bukan itu sahaja. Huru-hara seperti kecederaan akibat kemalangan, sosial dan masalah mental juga berlaku kepada mereka di hotel di sepanjang mereka berada di sana.

Apa yang mereka akan lakukan seterusnya? Adakah mereka akan dapat menetapkan segala-galanya? Adakah BTS dapat meneruskan percutian mereka? Dapatkan maklumat lanjut dalam "BTS 'Live In Malaysia' Adventure", yang ditulis oleh CZ2Diana.

Foreword

Di sini, izinkan saya memperkenalkan diri saya.

Nama saya Diana Olivia Henderson. Saya berusia 15 tahun dan akan mengambil Pentaksiran Gred 10 (bersamaan dengan PT3 di Malaysia).
Saya dilahirkan di New York, Amerika Syarikat, dan dibesarkan di Selangor, Malaysia. Saya mempunyai seorang abang yang lahir pada tahun 1993, tetapi dia telah meninggal dunia pada tahun 2002 akibat neuroblastoma. Sekarang, tinggal hanya saya dan kedua-dua ibu bapa saya.
Saya belajar di Sekolah Antarabangsa SUNWAY (Menengah Atas), Bandar Sunway, Subang, dan saya dalam Kelas 10 United. Kumpulan idol kegemaran saya adalah BTS (방탄 소년단).

Saya mempunyai banyak bakat, seperti nyanyian, menulis lagu, melukis, bermain alat muzik, merakam video dan banyak lagi. Jika saya boleh, saya mahu meneruskan legasi mendiang abang saya untuk menjadi seorang penyanyi dan merantau di seluruh dunia.
Jadi, saya berharap anda akan menikmati cerita pertama saya yang saya ada dengan mereka, di sini di Asianfanfics.com.

CAST

Anda / Kim Sae-ron       sebagai Diana Olivia Henderson
Penulis                         sebagai Orang Ketiga
Jungkook                      sebagai dirinya
Jimin                            sebagai dirinya
J-Hope / Hoseok           sebagai dirinya
Jin                               sebagai dirinya
Rap Monster / Namjoon sebagai dirinya
Suga / Yoongi               sebagai dirinya
V / Taehyung                sebagai dirinya
Kim Jong Kook             sebagai William Blyth Henderson
Kim Hee Jung               sebagai Vienna Karlijn Xiang-Henderson
CLC Kwon Eun Bin       sebagai Inaya Rafa Alexander (muncul dalam beberapa bab)
MIXX Moon Li-ya           sebagai Kia Amerda Addington (muncul dalam beberapa bab)
April Yang Ye Na          sebagai Mia Afrina Addington (muncul dalam beberapa bab)

Hello semua! Saya Chahaya, panggil saya CZ secara ringkas. Ini adalah cerita fiksyen peminat pertama saya di laman web ini. 40% daripada cerita ini adalah dari mimpi saya dengan BTS, manakala saya cipta 60% yang lain daripada cerita ini. Harap anda menikmatinya!

P/S: 1) Beberapa kesalahan diadakan dan pengemaskinian akan dilakukan pada bila-bila masa. Jadi, jangan keliru dan hanya menikmati cerita. ^ _ ^
       2) Cerita ini akan diadakan di Wattpad bermula tahun 2016.
       3) Sila undi naik dan melanggan cerita ini.

Comments

You must be logged in to comment
ainkookie_99 #1
Chapter 3: Ada smbungn lagi kah..good job authornim..wlaupun perkataan yg susah mau fhm..btw fighting