'Saya Terserempak Dengan J-Hope!' - Diana

BTS X Diana #1: Live In Malaysia Adventure (Malay Version)

Sementara Ibu dan saya baru mahu masuk ke dalam pusat membeli-belah, saya masih sibuk dengan telefon saya, melihat berita tentang BTS dalam aplikasi Google Chrome. Ibu menggeleng-gelengkan kepalanya perlahan-lahan, tetapi dia benar-benar faham mengenai saya.

"Baiklah, Di. Ini dia, ini duit kamu. Cari apa sahaja yang kamu suka, kemudian kembali kepada Ibu di kaunter. Faham itu?" kata Mama. Saya sudah bersedia untuk pergi, ketika dia terus pergi untuk membeli bekalan makanan.

SP Orang Ketiga

~ Di pintu masuk utama pusat membeli-belah ~

J-Hope akhirnya tiba di Dorsett Mall. Dia memasuki pusat membeli-belah dan pergi ke laluan makanan ringan. Dia cuba untuk mencari makanan yang dia dan V mahukan di bilik mereka. Jadi, dia berjalan melaluinya dan mencari barang-barang tersebut.

"Sekarang, apa yang dia mahu sebenarnya?" Dia bertanya kepada dirinya, sambil melihat senarai membeli-belah itu. Dia terus berjalan dan berjalan. Dia berasa agak risau apabila ia berkenaan snek kepunyaan V, tetapi dia terpaksa membeli satu untuknya.

SP Diana

~ Di pusat membeli-belah, melalui tempat laluan makanan ringan ~

Saya tidak buat apa-apa langsung, tetapi hanya berjalan di sekitar laluan dan mencari coklat M&M'S dan makanan lain. Tetapi semasa saya berjalan...BANG !!! Saya jatuh dengan tiba-tiba. Saya merasakan sesuatu atau seseorang membuatkan saya jatuh ke bawah.

"OWW, kepala saya !!" Saya mengerang kesakitan. Orang itu benar-benar perlu diberikan pengajaran yang perlu dipelajari.
"Oh tidak, 미안해 (Mianhae)! Saya minta maaf. Di sini, izinkan saya membantu awak." Seorang lelaki tinggi berusia 21 tahun Korea berkata, merasakan begitu bersalah tentang tidak berhati-hati di mana dia pergi.

"Tidak, tidak, tidak. Tidak apa-apa, saya hanya berjalan dan ... huh?" Saya tiba-tiba berhenti, dan melihat lelaki itu dengan teliti.
Ada sesuatu yang biasa mengenai dia. Lelaki yang saya terserempak tadi baru sahaja tertanggal topeng mukanya. Tidak! Mungkinkah? Saya fikir tidak percaya.

"Tunggu! Adakah awak... J-Hope !?" Saya separuh menjerit kerana lelaki tersebut adalah J-Hope, salah seorang ahli BTS yang muncul di hadapan mata saya.
Saya tiba-tiba terfikir sesuatu. Ibu akan bimbang dan marah jika saya melepak dengan dia sepanjang masa di pusat membeli-belah, sehingga itu, hati saya bersuara. Saya harap dia tidak keberatan jika saya bergaul untuk sementara waktu. Saya fikir, dan memohon maaf kepada J-Hope. "Oh Tuhan, 미안해, J-Hope. Saya tidak sengaja untuk melanggar awak. Awak tak marah, kan?"

Dia terkejut. "Tidak, mana ada. Tetapi saya harus meminta maaf pada awak kerana terlanggar anda terlebih dahulu."
"Phew, 감사 합니다! (Kamsahamnida)," kata saya, dan merasa lega apabila saya mendengar bahawa dia tidak marah pada saya.
Dia menyambung, "Hei, awak mesti peminat kumpulan saya, bukan? Lagipun, awak cukup fasih berbahasa Korea."

Saya hampir tidak percaya apa yang diperkatakannya. Jadi, saya berkata, "Ya,", dengan pipi saya bertukar merah jambu. "Walau bagaimanapun, Diana Henderson 입니다 (imnida)." Saya memperkenalkan diri saya, memberikan tangan saya kepadanya untuk berjabat.

~ Beberapa minit kemudian ~

Saya pergi berjalan dengan J-Hope selepas saya mendapati barang-barang makanan. Ini boleh menjadi janggal bagi saya, kerana ini adalah kali pertama saya bertemu dengan seorang bintang K-Pop. Saya hanya bertemu bintang dari Amerika Syarikat dan Malaysia, sejak saya di SUNWAY International School, dalam kelas kursus seni dan mengambil Korea, Jepun dan Melayu sebagai bahasa tambahan saya.

"Saya sangat gembira bertemu dengan awak, J-Hope. Dalam masa 2 minggu, saya akan berada di konsert kumpulan itu nanti." Saya kata.
"Wah, terbaiklah kalau macam itu. Tempat duduk awak di mana?" Dia tanya.

"Saya di tempat duduk VIP, dengan ibu bapa saya." Saya berkata kepadanya. Saya sangat teruja dan gembira melihat dia di sini di pusat membeli-belah. "Adakah awak bersendirian di sini? Atau awak dengan ahli-ahli lain?" Saya bertanya.

"Ya, saya seorang sahaja. Apa yang awak buat di sini sendirian?" Dia tanya.
Saya berdiam diri, maka saya menjawab, "Saya sedang mencari beberapa bahan makanan, tetapi saya tidak bersendirian. Saya dengan ibu saya, tetapi dia memberitahu saya untuk mencari sendiri."

"Oh, ok. Tetapi boleh awak tolong saya?" Dia tanya.
"Boleh, apa dia?"
"Ok, saya mahu awak untuk rahsiakan hal ini. Kumpulan BTS dan saya kini menginap di hotel bersebelahan dengan pusat membeli-belah i-"
Saya terus memotong katanya, "Betulkah? Mengapa awak tidak berkata demikian? Oh, maaf sebab memotong kata awah. Sila teruskan."

"Ok, awak memang nakal. Dan sekarang, saya tinggal di bilik 240." Saya terkejut, seperti tidak percaya.
"Eh, eh, eh. Tunggu sebentar! Bilik 240? Terbaiklah, kerana saya tinggal di bilik 239."
Muka J-Hope bertukar merah sedikit. Saya yakin dia adalah yang pertama untuk tinggal bersebelahan ARMY setia seperti saya, maka katanya lagi. "Ok, baiklah. Tetapi tidak semua daripada mereka dalam satu bilik."

Saya berhenti berjalan, dan J-Hope juga. Saya mendengar dengan teliti, dan bertanya, "Kemudian, bilik yang mana mereka tidur?
"Saya dengan V, Jungkook dan Jimin berada dalam bilik 238, Rap Monster, Suga hyung dan Jin hyung berada dalam bilik 241," katanya.
Saya mula berfikir kembali. Kelihatan seperti mereka berada dalam tiga bilik, tetapi ia akan membuat saya lebih mudah untuk mencari siapa saya hendak mencari? Terdapat hanya satu cara untuk mengetahui.

Kemudian, saya fikir sekali lagi. Sejak Jungkook adalah ahli yang paling saya minati, saya pasti akan datang ke bilik 238 dengan lebih kerap, hihi.
J-Hope menyambung, "Ok, saya akan berjumpa awak lain kali, mungkin esok. Adakah awak lapang esok, Diana?"

Saya terkejut dan berkata, "Adakah awak serius? Sudah tentu. Saya akan berjumpa awak."
"Selamat tinggal!" Saya melambai tangan saya. Dalam hati saya, saya merasakan seperti anak panah romantis ditembak pada saya. Tetapi apa yang terbaik adalah, bahawa kami berdua telah bersetuju untuk bertemu satu sama lain lagi, esok dan seterusnya.

~ Di kaunter ~

"Urghh, ke mana Diana pergi?" Ibu menunggu saya, ia adalah seperti berjam-jam. Tiba-tiba .... "Boo!" Saya mengejutkannya dari belakang. Saya ketawa, manakala Ibu memandang saya, dengan rasa tidak puas hati.
"Diana, kenapa lama sangat? Ibu dah tunggu kamu seperti berjam-jam." Dia berkata. Dia mungkin marah dengan saya untuk berjumpa J-Hope awal tadi.
Saya ketawa, maka saya terus.

"Semasa saya sedang sibuk mencari beberapa M&M Chocolate dan bekalan makanan lain, saya terserempak dengan seorang lelaki Korea di sepanjang jalan. Dia adalah-" Saya terputus kata. Ibu kelihatan sangat marah pada saya mengenai kenyataan 'tidak masuk akal' saya.
"Sudah! Ok, Diana. Ini sudah melampau. Ibu tahu kamu berjumpa dengan ramai lagi lelaki Korea di sini, kebanyakannya di sekolah. Mari kita balik ke hotel." Ibu berkata dengan marah.

"Tapi saya-"
"Tiada lagi alasan, nak! Balik hotel, sekarang!"
Jadi saya mengikuti langkahnya, tidak mengatakan apa-apa perkataan lain memandangkan Ibu tidak lagi berada dalam mood yang baik sekarang.

~ Di bilik 239 ~

Sudah waktu malam, dan ayah sepatutnya sudah pulang buat masa sekarang. Saya baring di atas katil, melepaskan semua rasa penat saya. Ibu sedang sibuk membuat persediaan makanan, sementara saya masih berbaring dan melihat telefon bimbit saya. Beberapa minit kemudian, bilik loceng pintu berbunyi. "Masuklah," kata saya.

Ia adalah Ayah, dan dia kelihatan sangat teruja tentang sesuatu. "Ayah, mengapa ayah tersenyum sebegitu? Adakah terdapat sesuatu yang tidak kena di pejabat ayah?" Saya bertanya. Dia datang kepada saya dan duduk di atas katil. Ayah mula bersuara, "Adakah kamu tahu bahawa kumpulan idola kegemaran kamu, BTS telah tiba?"

Saya membuat wajah yang terkejut. Adakah dia bergurau? "Sudah tentu saya tahu, ayah. Dan selain itu, saya bertemu dengan salah seorang daripada mereka di Dorsett Mall. Apa masalah?" Saya kata.

"Adakah kamu mahu untuk berjumpa semua daripada mereka atau tidak? Ayah tahu kamu mahu, kerana ada satu cara untuk kamu berjumpa dengan mereka secara peribadi," kata ayah.

Saya terkejut, tetapi mula keliru, jadi saya bertanya, "Betul ke? Bagaimana?"
"Di hotel ini, terdapat bilik VIP yang ditetapkan untuk tetamu khas, termasuk selebriti asing dan kumpulan artis. Bilik ini diletakkan di tingkat pertama, dan ia adalah antara bilik pekerja dan bilik mesyuarat. BTS akan berada di sana pada waktu petang selepas makan tengah hari. Jadi, pastikan bahawa tiada siapa yang melihat kamu masuk atau keluar dari bilik tersebut. Ingat itu?" katanya.

Saya terkejut seperti tidak percaya, bagaimana ayah boleh tahu semua ini?
"Adakah ayah bertemu dengan mereka di sepanjang jalan? Bersama-sama dengan pengurus mereka?" Saya bertanya gembira.

Dia mengangguk dengan kegembiraan, dan ini menjadikan bersinar mata saya. "Oh ayah, ayahlah yang terbaik! Terima kasih banyak," kata saya, memeluknya pada masa yang sama. Ayah gembira apabila melihat saya gembira.

Tiba-tiba, Ibu membuat wajah yang tidak memuaskan. Dia cemburu saya mendapat banyak bantuan daripada ayah.
Ibu berkata, "Wah, gembiranya kamu di sana. Tetapi jangan lupa tentang ibu kamu di sini, okey?

Ayah dan saya terkejut mendengar apa yang Ibu berkata. Ayah mula bersuara, "Ayah rasa ibu kamu begitu cemburu dengan kamu, Diana. Lagipun, kamu dapat segala yang anda mahu dan perlukan dari ayah." Kemudian, dia berbisik, "Oleh kerana ayah salah seorang daripada orang kegemaran kamu."

"Oh, betul juga itu, ayah," kata saya, maka saya melihat Ibu dan menyambung, "Hihi, saya minta maaf, Ibu. Saya cuma terlalu teruja dengan kumpulan BTS dan konsert mereka nanti."

Ibu memahami saya, tetapi perasaan cemburu masih ada dalam dirinya. Saya berharap Ibu akan berhenti menjadi cemburu dengan saya, tetapi pada masa yang sama, saya bernasib baik kerana mempunyai seorang bapa yang hebat seperti ayah.

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ainkookie_99 #1
Chapter 3: Ada smbungn lagi kah..good job authornim..wlaupun perkataan yg susah mau fhm..btw fighting