P R O L O G (II)

Blanc and Noir
Please Subscribe to read the full chapter

Rambutnya yang diwarnakan dengan warna ash gray diramas geram. Kusut fikirannya! Segala apa yang ditulis kini sudah hilang. Harapannya yang mencerah akhirnya terpadam terus.

 

 Baru dia terfikir hendak menerbitkan novel baharu memandangkan sudah lama juga dia tidak menghantar manuskrip kepada syarikat itu. Boleh kata, pengarah syarikat itu juga sudah mendesaknya agar menghantar manuskrip yang baharu.

 

Klik. .klik.

 

Fail yang dicari tidak dijumpa. Dengan kudrat lelakinya, dia menghempaskan Macbook Air itu ke lantai. Pecah berkecai komputer riba itu. Ya, bagaimana berkecainya komputer itu, begitulah juga hatinya.

 

Tujuh bulan dia sanggup  bersengkang mata semata-mata hendak menyiapkan manuskrip itu. Alih-alih, hilang. Kalau nak salahkan virus, tak silap dia. .banyak kali dia scan komputer, tapi tiada virus lansung. Kalau ada pun, bukannya teruk sangat sehingga menyebabkan satu perkara major sebegini berlaku.

 

Pintu kayu yang tertutup rapat dibuka daripada luar. Tersembul wajah seorang gadis berambut pendek dengan wajah yang kosong. Namun, wajah itu tidak mampu menutup perasaan terkejutnya. Mata bundarnya melihat sekeliling bilik lelaki itu dan akhirnya, mata itu jatuh ke wajah lelaki itu.

 

“Baek, what’s this? Oh , what’ve you doing, man? Taking ecstasy again?” Gadis itu bertanya curiga. Dia menghampiri lelaki itu. Hmm, tiada tanda-tanda yang dia hayal.

 

L

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Schakiera
#1
Chapter 5: update soon , :))
kimminhara
#2
Chapter 4: Cerita ni nampak menarik lah. Tapi macam seram. Ntahlah.. Anyway, update soon.. Tak puas baca. Pendek sangat..
aquariusxpisces
#3
Chapter 3: wuuuuu .... krystal ya ampun gedik nyaaaa
aquariusxpisces
#4
Chapter 2: wow... keep update! best jugak ff ni tapi pendek sangat .___.