P R O L O G (I)

Blanc and Noir
Please Subscribe to read the full chapter

Pen hitam berdakwat cair dicapai dari meja di tepi katil dicapai lantas dipegang erat. Pelbagai persoalan mengasak mindanya. Dan ada juga bisikan syaitan menyuruh agar dia hilang daripada dunia ini.

 

FATAMORGANA.

 

23/2/2016.

 

Hari aku bakal dikeluarkan daripada neraka dunia ini. Aku tak gila. Bukan aku pun yang bunuh dia. Tapi. .tiada siapa percaya. Aku nak bunuh orang lain, tapi kenapa dia yang kena? Aku tak rancang semua ini. Dan hakikatnya, aku lansung tak mahu untuk berada di sini. Hanya jasad aku sahaja di sini, tapi rohku berlegar di luar sana 

 

Air mata menitik. Dakwat hitam cair mula bertompok-tompok di atas kertas kering yang mula menguning. 

 

DUNIA , MANUSIA , CINTA . 

segalanya palsu , sayang. 

 

Beberapa jam kemudian barulah seorang jururawat berpakaian serba putih masuk ke dalam bilik kecil yang didiami oleh gadis berambut panjang keperang-perangan itu.

 

“Tahniah, awak sudah dibebaskan! Selepas 8 tahun berada di sini, pasti penyakit awak sudah sembuh kan?” Jururawat itu bertanya ramah sambil tangannya masih lincah melipat cadar yang membaluti katil single itu.

 

Namun soalan tersebut dibiarkan menyepi sendiri. Cuma bunyi batang wind chime berlanggar sesama sendiri menjadi peneman mereka berdua.  Tiada jawapan yang diberikan melainkan hanyalah renungan tajam yang mampu menerobos ke jantung hati sesiapa yang melihatnya. Re

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Schakiera
#1
Chapter 5: update soon , :))
kimminhara
#2
Chapter 4: Cerita ni nampak menarik lah. Tapi macam seram. Ntahlah.. Anyway, update soon.. Tak puas baca. Pendek sangat..
aquariusxpisces
#3
Chapter 3: wuuuuu .... krystal ya ampun gedik nyaaaa
aquariusxpisces
#4
Chapter 2: wow... keep update! best jugak ff ni tapi pendek sangat .___.