Faded

IT'S OUR FATE (MALAY)

 

From: DON’T ANSWER

Can we meet? Sekejap pun jadilah, kat balkoni bilik je.

 

Shinhye mengerutkan dahinya. Eee nak apa lagi mamat ni? Dia menolak iPhone-nya ke sisi dan mula focus ke arah drama di dalam televisyen. Tiba-tiba masuk lagi mesej. Shinhye mengetap bibirnya lalu mencapai semula iPhone untuk membaca mesej tersebut.

 

From: DON’T ANSWER

Please….

 

Shinhye mendengus kasar. Kemudian dia bangun dan terus ke balkoni biliknya. Dia berpeluk tubuhnya memandang Sehun yang sedang tersenyum memandang wajahnya. Handsome. Tapi tulah kenapalah dia pilih aku ni?

 

NO WAY OST DOCTORS (BGM)

 

“Annyeong…” ujar Sehun sambil melambaikan tangan dan membuat muka comel.

Shinhye memandang wajah Sehun sekilas sebelum memandang sekelilingnya. “Hah ada apa awak nak jumpa saya?”

“Busy ke?”

Shinhye memandang wajah Sehun dengan lama. Betullah mamat ni memang handsome, macho he has everything girls like. Tinggi, bergaya semuanya lah! Perfect!

“Ah hello? Saya tanya awak busy ke?”

Shinhye terasa bahang di pipinya. Aish kantoi aku tengah usya mamat ni ah. Malu betul! “Ani… saya tak busy pun. Tapi ada apa awak nak jumpa saya ni?”

Sehun tersenyum manis. “Saja, rindu kot. Yelah mana tau lepasni dah tak jumpa dah, maybe this is the last time for us to meet,”

Shinhye tersenyum sinis. “Takyah rindu sangatlah, kita lalu bersebelah siang tadi pun awak buat saya macam tak wujud. So stop it Sehun,”

Sehun tertawa kecil, “kita ni dah dua hari jumpa kat sini, tapi saya taktau pun nama awak. Siapa nama awak eh?”

“Perlu ke awak tau?”

“Yes. Perlu. Sebab awak perempuan pertama yang dah bukak balik pintu hati saya yang dah lama tutup. You’re really something,”

“Wah! Stop it Oh Sehun! Awak ni, memang sweet talker ke? Seriously sikit pun saya tak cairlah!”

Sehun tersenyum sekali lagi. Dia memandang pantai sekilas sebelum memandang tepat ke arah Shinhye yang masih lagi memeluk tubuh. “Saya… betul-betul ikhlas dengan apa yang saya cakap. Saya tak tipu,”

“Oh my god… ayat awak ni cliché betul!” kata Shinhye sambil tersenyum sinis. Shinhye menolak rambutnya ke belakang telinga akibat angin laut yang mengusutkan rambutnya.

“Up to you if you want to believe me or not. Tapi saya betul-betul ikhlas. But, could you tell me what is your name?”

Shinhye menggigit bibirnya. “Hye,”

“Only Hye?” soal Sehun sambil mengerutkan keningnya bagai tidak percaya.

“Yup. Why?”

Sehun menggelengkan kepalanya sambil tersengih. Mesti ada full name tapi confirm dia tak bagitau aku. Well she’s so hard to get. That’s why nama pun nak rahsiakan. Silap-silap Hye tu bukan nama dia. Well we don’t know right? “Can I touch your dream catcher?”

Shinhye memandang ke arah dream catcher yang digantungnya di tepi sliding door. “Which dream catcher? Yang ni ke?”

“Eh taklah… tuan dream catcher tu,” selamba Sehun menjawab.

“Yah byuntae!” Shinhye mengerutkan dahinya.

Sehun tertawa kecil, “yelah dream catcher purple awak tulah,” Shinhye mengambil dream catcher-nya dan memberinya ke Sehun. Jarak antara balkoni mereka berdua tersangatlah dekat.

“Could you tell me the definition of a dream catcher?” soal Sehun sambil memerhatikan dream catcher yang kini berada di tangannya.

Shinhye mengerutkan dahinya. Namun, tetap juga memberitahu Sehun. “It’s supposed to catch a bad dreams, and only pretty dreams come through the holes…”

“Does pretty girls also come through this holes?” soal Sehun sambil menghala lubang dream catcher tersebut ke arah wajah Shinhye. Mulutnya mengukir senyuman nakal namun tetap manis.

“Aish forget it! Bagi balik,”

“Ehhhhh mana boleh! Saya nak, saya selalu penat balik kerja and dapat bad dreams, so I need this dream catcher.”

Shinhye mengerutkan keningnya, “yah!”

“Hye ah, jebal… sebab saya tau harini, waktu ni, tarikh ni, malam ni jugak… adalah kali terakhir kita akan jumpa. Lepasni, saya sendiri taktau bila kita kan jumpa lagi. Saya sendiri pun taktau awak stay mana semuanya saya taktau even kalau saya tanya awak pun saya sendiri dah tau jawapannya. Awak memang takkan bagitahu saya. And saya jujur, saya seriously tak tahu pape pasal awak stay kat hotel ni, Baekhyun yang booked hotel ni. Saya sendiri tak tahu pape Hye. Saya tak kenal awak langsung sebelum kita kenal kat sini, I’m not following you and… mianhae for cursing yesterday.”

Shinhye menelan air liurnya yang terasa pahit itu. Entah kenapa dia terasa tersentuh.  Aku berkasar sangat ke dengan Sehun ni? “Kenapa awak yakin sangat ni kali terakhir kita akan jumpa? We don’t know our future, we don’t know what will happens to us in future,”

“Ah molla. I don’t know. Eh kenapa cakap macam ni? Nak jumpa saya lagi ke?” Sehun tersengih memandang wajah Shinhye sambil membuat mini love menggunakan jari kanannya.

Shinhye tersedak. “A-ani… hish merepek betul lah awak ni! Takde maknanya okay, saya just, just cakap je.”

Sehun tersenyum lagi. Dia melihat jam di tangannya. “Dah pukul 12.30 malam ni, you better go to sleep. Thank you for this dream catcher, what should I give you eh? Wait here…” Sehun berlari anak ke dalam biliknya mencari barang yang ingin diberi kepada Shinhye. Dia berlari semula ke balkoni. “Here you go, simpan elok-elok buku ni tau…”

Shinhye menyambut huluran buku oleh Sehun itu. Dia memandang tajuk di buku tersebut. “A Pilot?” soal Shinhye sambil memandang wajah Sehun yang masih lagi tidak lekang dengan senyuman.

Sehun menganggukkan kepalanya dengan laju. “Yup, it was a good story. You should read this book!”

“The storyline?”

“A pilot who fall in love with a girl that he will never get,”

Shinhye tertawa kecil, “awak ni, memang suka benda-benda cliché ke? By the way thanks…”

“Alright you’re welcome,” Sehun merenung Shinhye yang sedang menyelak helaian di dalam buku tersebut. “You know what? It’s been two days already since I knew you. It was nice to meet you, Hye ah.”

Shinhye mengangkat wajahnya dari buku dan memandang wajah Sehun. Air matanya entah bila bertakung di tubir mata. Entah kenapa dia berasa sedih. Janganlah tumpah untuk kali ketiga depan lelaki ni, tolonglah.

“And it’s been two days, I felt something in my heart. You, took my heart…” Sehun berkata. Jujur dari dalam hati. Tapi dia tahu, Shinhye takkan percaya dengan kata-katanya. “Saya tak tahu kenapa saya boleh jumpa dan kenal dengan awak kat sini? Tapi saya yakin this is my fate, my fate with you… our fate”

Shinhye menggigit bibir bawahnya untuk menahan air matanya supaya tidak menitis lagi. Cukuplah dia dah memalukan diri dia depan Sehun sebelum ini. “Stop it Oh Sehun. This is not a fate. This is just a coincidence between us, I’m sleepy already, I should get in now. Thank you for this book, good night… annyeong,”

Sehun memerhatikan Shinhye masuk ke dalam bilik dan mengunci sliding door-nya. Kemudian seluruh bilik Shinhye menjadi gelap. Maybe betul jugak, ni cuma kebetulan je antara dia dan Hye. Dia memandang ke arah laut di hadapannya sekilas sebelum masuk ke dalam bilik. Dia mengantungkan dream catcher berwarna purple di tepi sliding door-nya. Dia tersenyum apabila dream catcher tersebut bergoyang tatkala angin laut menyapa.

“Good night too… annyeong, forever.”

 

 

 

Keesokkan harinya...

 

Shinhye melihat sekilas keadaan di dalam bilik hotelnya. Semuanya dah kemas. Semua dah masuk dalam beg. Bersih. Dia terpandang di meja sisi katil terdapat sebuah buku. Segera Shinhye berlari mengambil buku tersebut.

“A Pilot.” Shinhye berkata. Kemudian bibirnya mengukir senyuman nipis. Dia melihat jam di tangannya, lagi 10 minit, teksi sampai. Dia menolak luggage-nya ke luar bilik. Usai menutup pintu biliknya, Shinhye melangkah kakinya ke arah lift.

Tetapi langkahnya terhenti di hadapan pintu bilik bernombor 407. Ya, bilik yang hanya bersebelahan dengan biliknya, 406. Shinhye merenung pintu bilik tersebut dengan agak lama. Ah ketuk jelah. Namun, tangannya terhenti. No, tak boleh Shinhye. Kau tak boleh ketuk pintu bilik dia.

Shinhye menjatuhkan tangannya ke sisi semula. Dia menarik nafasnya dan melepaskan keluhannya dengan perlahan sebelum melangkah ke arah lift dan meninggalkan hotel tersebut menuju ke lapangan terbang.

“Kamsahamnida,” ujar Shinhye kepada pemandu teksi tersebut dan menundukkan badannya sedikit. Kemudian Shinhye menolak luggage-nya ke dalam lapangan terbang. Dia memerhatikan lapangan terbang tersebut, takdelah ramai mana.

Dia melihat jam di tangannya, ada masa lagi. Lambat lagi, sebab kena check out tu yang terpaksa gerak awal. Takpelah bolehlah aku breakfast kejap kat Subway. Shinhye berjalan sambil menolak luggage-nya masuk ke dalam restoran tersebut.

Selesai mengambil makanan di kaunter, dia duduk di meja bersebelahan dengan tingkap. Sambil makan, dia memerhatikan gelagat orang-orang yang keluar masuk dan sedang menunggu flight. Samalah macam aku ni, tengah tunggu flight.

Shinhye memandang ke arah seorang lelaki yang segak memakai uniform kerja memasuki ke dalam restoran Subway. Rasanya ni pramugara. Shinhye memerhatikan dari kasut sehinggalah ke wajah lelaki tersebut. Shinhye mengerutkan dahinya. Macam pernah nampaklah lelaki ni. Tapi kat mana eh?

“Gomawo! Have a nice day pretty!” ujar lelaki tersebut sambil mengambil tiga bungkusan Subway di kaunter. Dia memusingkan badannya “ah, kkaebsong!” latahnya. “Ah cheonsong habnida,” ujar lelaki tersebut

Shinhye memerhatikan lelaki tersebut sehinggalah lelaki tersebut hilang dari pandangan matanya. Seriously, kat mana aku pernah nampak dia ni? Rasanya macam semalam aku nampak dia, tapi iye ke? Ah buat apa susah dok fikir. Better aku habiskan sandwish aku ni.

Shinhye melihat jam di tangannya. Dah nak dekat dengan waktu flight. Dia segera meninggalkan  restoran tersebut dan menuju ke balai berlepas.

 

 

 

“Sila bersiap sedia, kapal terbang akan berlepas lagi 10 saat…”

Shinhye memandang ke luar tingkap. Perlahan-lahan kapal terbang yang dinaikinya berada di atas awan biru. Shinhye mengeluh perlahan namun bibirnya perlahan-lahan mengukir senyuman tipis.

“Bye Busan…” gumam Shinhye. Good bye too Oh Sehun yang entah pape tu. Finally I’m free.

 

 

 

SEOUL, KOREA.

Shinhye menolak luggage-nya. Dia melihat jam di pergelangan tangan. Dah pukul 3 petang. Finally I’m arrived already. Dia melihat iPhone-nya jika ada sebarang mesej namun tiada apa-apa menantinya. Dan tiada sesiapapun yang menjemputnya di airport.

Shinhye mengeluh perlahan sambil mengheret luggage-nya keluar dari airport. Bayangan Xiumin yang diidamkan walaupun tahu yang Xiumin memang takkan mengambilnya kerana kekasihnya itu busy. Yelah mana tahu ada surprise.

Namun, memang takkan jadi kenyataan pun. Sedang Shinhye leka membelek iPhone-nya sambil menolak luggage-nya, bahu Shinhye terlanggar seseorang. Hampir terlepas iPhone ditangannya itu.

“Cheonsong habnida…” ujar Shinhye sambil menundukkan kepalanya. Dia memandang wajah orang yang dilanggarnya tadi.

“Gwenchana. Cik, lain kali kalau jalan jangan main handphone nanti terlanggar bahu orang lain macam tadi, kalau saya takpelah, kalau orang lain kena marah pulak cik nanti,” ujar gadis yang memakai uniform stewardess lengkap. Sambil tersenyum.

“Ne cheonsong habnida…” Shinhye menghadiahkan senyuman plastiknya. Dia memandang tag nama stewardess tersebut, Nini. Kemudian, Nini terus berlalu pergi meninggalkan Shinhye yang merah mukanya.

Dia melihat Nini masuk ke dalam airport dan berbual bersama rakannya. Ada pramugara, pramugari dan jugak pilot. Woah, happy betul jadi stewardess kawan semua kerja standard! Shinhye mencebikkan bibirnya.

Shinhye mengetap bibirnya. How rude that stewardess! Kalau ye pun nak bagi nasihat language kasik eloklah. Ni tak, sarcastic betul bunyinya! Tapi, dah terang-terang salah kau Shinhye, siapa suruh main handphone time tengah jalan? Hah, padanlah muka.

“Cik? Boleh saya bawa barang cik masuk dalam teksi?”

Shinhye kembali kea lam nyata. Kemudian dia menghadiahkan senyuman awkward-nya. “Ne, kamsahamnida ahjusshi.”

Shinhye menaiki teksi dan teksi pun mula bergerak meninggalkan airport. Dia menoleh ke arah Nini dan rakan-rakannya berdiri sambil berbual. Matanya jatuh pada lelaki yang berada di airport Busan tadi. Kkaebsong boy.

 

 

 

“Aish senget dah coat aku,” bebel Nini sambil kakinya melangkah ke arah Sehun, Kai, Baekhyun dan Hanri.

“Apasal you membebel ni Nini?” soal Baekhyun.

“Aah asal you bebel? What’s wrong baby?” soal Sehun sambil mengenyitkan matanya kepada Nini.

Kai dan Baekhyun saling berpandangan. Nampaknya, perangai playboy dia ni memang susah nak hilang. Macam mana nak dapat awek Busan tu kalau perangai lama still melekat. Nak cuci pun susah maybe kena jirus lepas ni.

Nini tersenyum mendengarkan Sehun memanggilnya dengan panggilan ‘baby’. “Ani… tadi ada perempuan tu langgar I, tu ha dia tengah berdiri tunggu teksi kot,”

Semua menumpukan perlahan ke arah gadis yang sedang berdiri. Sehun mengerutkan dahinya bila melihat tubuh gadis tersebut dari belakang. Macam pernah nampak badan ni dari belakang. Gadis yang sama ke aku nampak sebelum terbang ke Busan tu? Yang pakai baju putih tu? Apa yang ada pada gadis tersebut rasa macam pernah dia lihat.

“Yah Sehun ah! You dengar tak apa I cakap ni?” ujar Nini. Dia menarik-narik lengan Sehun yang khusyuk memerhatikan gadis yang melanggarnya tadi.

Sehun kembali ke alam nyata. “Mworago?”

“Aish you ni! Tak, I cakap yang perempuan tu khusyuk sangat main handphone sampai tak sedar terlanggar bahu orang lain! Apalah perempuan tu, kalau ye pun nak main handphone takyahlah sampai khusyuk sangat…”

“Dia mintak maaf kan?” soal Kai sambil membuat muka bosannya mendengar Nini membebel. Dahlah nama Nini, Nini tu nama manja aku kat rumah tau! Appa dengan omma selalu panggil macamtu. Kai mencebikkan bibirnya.

“Memanglah mintak maaf tapi tak eloklah main handphone sampai langgar bahu orang lain. Dasar jakun baru dapat phone agaknya!” Nini mencebikkan bibirnya.

“But at least she’s ask a forgiven from you right so stop bebel. You know what, you sounds like makcik-makcik, dahlah jom balik guys I'm so tired... see you next time Hanri dan Nini.” ujar Sehun. Dia menarik siku Baekhyun dan Kai lalu meninggalkan Nini dan Hanri.

Nini mengetap bibirnya. “Aish nak manja lebih lebih pun tak boleh!”

“Yah Nini. Look at your watch. Jom lapor diri kalau tak kita lambat nanti,” Hanri terus mengheret Nini yang sedang memuncungkan bibirnya.

 

 

SEHUN’S POV

Sehun membaringkan tubuhnya di atas katil. Dia meregangkan otot-ototnya. Entah kenapa dia berasa amat letih. Busan, bukannya jauh mana. Boleh je kalau nak naik train. Train to Busan. Hm bunyinya macam nice! *author dah tengok movie tu! Best sangat! Menangis author tengok time part last tu T.T okay sambung cerita*

Sehun tergelak kecil. Apalah aku membebel ni. Matanya terpandang sesuatu di atas meja belajarnya. Dream catcher. Sehun tersenyum memandang dream catcher tersebut.

Sehun menggantungkan dream catcher tersebut di sliding door biliknya. Dia tersenyum memandang dream catcher tersebut. Teringat akan tuan empunya dream catcher itu, Hye. Dia mengeluarkan iPhone dari dalam poket seluar tidurnya lalu mendial nombor Hye.

“Harap maaf… nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan. Sekian, terima kasih.”

Sehun tersenyum segaris lalu memandang bulan dan bintang dalam kepekatan malam. “As expected, takkan dapat call dah. Mesti dia tengah happy kat Busan tu, atau dah balik ke rumah? Entah aku sendiri pun taktau…”

Keluhan berat dilepaskan. Sehun memeluk tubuhnya.

Matanya memandang semula ke arah dream catcher tersebut, “but what I know is, I feel like I miss you, Hye ah. But now, you are fade away,”

END OF SEHUN’S POV

 

 

To be continue...

 

 

 

Author's note:

Hi everyone! Yeah dapat update next chapter! And ada subcribers baru! Thank you subcribe cerita saya yang tak seberapa ini,

and ada jugak yang comment omg thankssssss! *muah pipi kanan kiri*

so saya dah nak balik hostel dah omg kalau internet phone saya laju saya update okay kalau lambat sorry.

soooo tunggu tau! bye 

*kalau ada typo maafkan saya*

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Minmin #1
Chapter 14: Yeay..u update!! Again, i read it again from chapter 1.nmpak sgt free xda kerja kan?haha No la, ur story best..baca bnyk kali pun still best..tq2?
Athena66
#2
Chapter 13: Thanks for the update...looking forward for lovey dovey time of Sehun and Shin hye
Minmin #3
Chapter 13: Waaa..lamanye xupdate..tiba2 surprise keluar update notification.. end up, me baca balik dari awal chapter.. please, update lagi Authornim..hehehe
Athena66
#4
Chapter 13: Haha Sehun jual mahal pulak... Shin Hye will be disturb by his behavior. Haha really sad and funny at the same time.. Amazing make me more anxious to know what happen next.
Athena66
#5
Chapter 12: Wow best ya cerita ni.. But Sehun propose when Shin Hye still have not solve her problem. What is wrong with Xiumin?..looking forward to what happen next. Awesome story dear.
farhanifaizal #6
Chapter 12: best!!! boeklah ayat.....nanti update lah lagi...tak sabar nak dengar sambungannya pulak..... jalan cerita okay and menarik... nanti update lagi yee..
Minmin #7
Chapter 10: Sempoi ja baca..update!update!
aleya- #8
Chapter 4: Citer nya bagus.tdk sabar mahu baca part sterusnya. bagaimana nnti reaksi shinhye n sehun bila mereka bertemu..author fighting