Chapter 20-Denda

I Love You..My Wife..(REMAKE)

*.............*-Diaorang cakap dalam hati..


Saat berganti minit.,minit berganti hari..Akhirnya musim cuti persekolahan pon tamat..macam mana dengan honeymoon LuNa couple..?Macam tu la..Kalau tak bertekak satu hari memang tak sah hari pasangan bahagia ni..Bahagia ke..?Atuk dan nenek Luhan pon pening tengok diaorang ni..Hari ni merupakan hari pertama bagi pelajar-pelajar di Seoul memulakan hari persekolahan mereka setelah 2 minggu bercuti..

"Woi Luhan..Bangunlah..Nanti ko lambat nak pergi sekolah..Siapa yang susah..?Your beloved wife ni jugalah susah.."

"Hmm..Lagi 5 minit aku bangunlah..Kacau ajelah aku nak tidur..",jawab Luhan dengan lemah plus suara baru bangun tidur..Yelah..Semalam asyik main game sampai kul 4.00 pagi..Mana tak lemah..

"Okay..fine..Lagi 5 minit kan..?'Splaishhhh'"

"Woi minah..Ko gila ke apa nak mandikan aku dekat atas katil kesayangan aku ni..",marah Luhan yang terduduk di atas katil dengan matanya masih terpejam dan badannya basah kuyup akibat disimbah oleh isteri kesayangannya yang memang tak tahu erti sabar dalam kamus hidupnya..

'Splaishhhhh'

"WOIIIIIIII",pekik Luhan apabila disiram buat kali ke dua..

"HAHAHAHAHAHAHAHAH..Padan muka ko..Aku kejut baik-baik tak nak bangun..Hahahahahhah"..Hana ketawa terbahak-bahak melihat Luhan yang basah kuyup di pagi hari di atas katilnya sendiri..Bukan Luhan je..,katil mereka turut basah..Luhan yang bengang melihat Hana terus bangun dari katilnya dan memeluk Hana..

"HEIIIII..KO GILA KE APE PELUK AKU PAGI-PAGI..",pekik Hana pula sambil menolak kasar tubuh Luhan..

"EEEEE..KO NI SENGAJA JE KAN..?PENAT AKU PAKAI BAJU SEKOLAH CANTIK-CANTIK TAHU TAK..",sambung Hana setelah mengetahui tujuan Luhan memeluknya tadi lalu mengambil baju sekolahnya yang lain dalam almari dan masuk ke dalam bilik air..Tidak lupa jelingan maut Hana kepada Luhan..

"HAHAHAHHA..PADAN MUKA KO.."..Kali ni Luhan pula ketawa terbahak-bahak..Puas dapat kenakan Hana..


Di sekolah..

Seperti kebiasaan..Para pelajar akan menceritakan saat-saat bahagia pada hari percutian mereka..Tetapi cerita mereka tidak dapat diteruskan kerana cikgu Jungkook yang tiba-tiba pada hari tersebut masuk awal ke kelas Hana dan Luhan..Cikgu Jongkook memang terkenal dengan perangainya yang garang..Memang sah-sah takkan kasi muka dekat orang yang buat masalah dengan dia..bukan setakat muka..Rambut pon tak nak kasi..Hahahaha..

"Sila keluarkan kerja yang cikgu kasi sebelum cuti hari tu..Siapa yang tak bawa.,SILA BERDIRI DAN KELUAR DARI KELAS SAYA SEKARANG JUGA.."..Ucap cikgu Jongkook dengan nada yang tinggi seperti marah..Tiba-tiba ada bunyi kerusi bergerak menandakan ada orang yang berdiri..Semua pelajar dalam kelas tersebut terkejut apabila melihat Luhan berdiri..

"Kamu tak bawa Luhan..Sila berdiri di luar sehingga habis waktu saya..",arah cikgu Jongkook kepada Luhan..Tiba-tiba ada lagi seorang pelajar yang berdiri..

"Kamu pon tak bawa Hana..Kenapalah dengan kamu berdua hari ni..Saya rasa ni kali pertama kamu berdua tak bawa buku..Saya tak kira..Kamu berdua berdiri di luar kelas sekarang juga..Yang lain hantar buku dekat depan ni..",bebel cikgu Jongkook panjang lebar..Hana dan Luhan hanya menurut kata cikgu mereka dan keluar dari kelas tersebut..


Di luar kelas..Setelah 10 minit Hana dan Luhan berdiri dengan keadaan yang senyap..

"Kenapa ko nak berdiri dekat luar ni dengan aku..?",soal Luhan tiba-tiba..

"Eiiiiiiii..Mana ada aku nak berdiri dengan ko..Aku memang tak bawa buku la..",jawab Hana ringkas..

"Elehhhh..cakap je la ko serba salah dengan aku.."

"Apasal pula..?"

"Sebab ko keluarkan kerja matematik aku dari beg aku..",jawab Luhan..

"Eh  ehh Ko ni..Mana ada..Main tuduh je tau..*Macam mana dia boleh tau ni..?*",nafi Hana pula..

"Aku tahu sebab aku nampak ko pegang buku matematik ko yang sepatutnya kena hantar tadi masa dalam perjalanan pergi sekolah..Kalau ko tak serba-salah.,takdenya ko berdiri sebalah aku sekarang ni.."

Flashback<<<<<<

Masa Luhan tengah mandi yang mengalahkan perempuan tu.,Hana mengambil keputusan untuk membalas dendam dekat Luhan dengan mengeluarkan buku matematik yang kena hantar tu dan meletakkan di dalam laci meja belajar Luhan..

"Padan muka ko..Siapa suruh basahkan baju aku.."

Hana pon turun ke ruang makan dengan hati yang gembira kerana dapat membalas dendam terhadap Luhan..HAHAHAHA..

End flashback>>>>>

Hana hanya mampu menundukkan kepalanya..Kalau agaknya lantai tu berlubang.,da lama dia masukkan kepalanya dalam lubang tu..

"Ye la..Aku mengaku..Memang aku yang keluarkan buku tu..Aku.....i'm sorry..",ucap Hana perlahan dengan kepalanya masih tertunduk..

"Tak de maaf bagi mu..",jawab Luhan ringkas...

"Alaaaaa..Luhan..Maafkan je la..Kan aku dah mengaku..Kalau tahu.,aku hantar je buku matematik tu..",balas Hana dengan nada merajuk..

"Kalau ko tahu..Hmmmm..Okay..Aku maafkan ko tapi ko kena denda.."

"Denda..?",soal Hana..

"Yepp..Denda..Balik nanti aku bagitahu ko.."

"Okay lah..Kalau tu yang boleh buat ko maafkan aku..",balas Hana lemah..Tiba-tiba.,datang si Seohyun dengan geng dia..Seohyun terus memeluk erat tangan Luhan..Budak-budak kelas LuNa couple ni memang tak kan nampak diaorang ni sebab kelas diaorang jenis tertutup..So takde lah tingkap..Jadi diaorang nak baring ke makan kat luar ni pon cikgu tak kan tahu kecuali cikgu jenguk kat luar kelas..

"Hello darling..",ucap Seohyun dengan nada gediknya..Nak termuntah Hana dekat situ..Mohon sediakan baldi sebesar yang mungkin..

"Hye..",balas Luhan dengan senyumannya menghiraukan keberadaan Hana yang berdiri tidak jauh darinya..

"Malam ni you free tak..?",soal Seohyun dengan tangannya masih memeluk tangan Luhan..Taeyeon dan Tiffany hanya berbual antara satu sama lain memberi Luhan dan Seohyun masa bersendirian...Mungkin bertigarian sebab ada Hana sekali..

"*Ishhh..Budak gedik ni tak de keje ke nak kacau suami orang je..Tak nampak ke isteri dia yang cantik meletop-letop ni ada dekat sebelah dia ni..*"

"Sorry la sayang..I sibuk sangat malam ni.."

"*Sayang..Ishh..Dengan aku tak de pula cakap cam tu..EhEhhhh..Kenapa dengan aku ni..?Suka hati dia lah nak dengan siapa pon dia cakap macam tu..Aku bukannya suka dia pon..Dia pon tak suka aku..*"

"Owhh..Kalau cam tu I pergi dululah..Lain kali lah kita keluar date..Bye~..Eh..Ada Hana lah..Hey guys~ say hye tu Hana..",ucap Seohyun..saja nak sakitkan hati Hana..

"Hye Hana~",ucap Taeyeon dan Tiffany lalu berlalu pergi dengan Seohyun..

"*Hye kepala hotak dia..Aku hantar dekat zoo baru padan muka diaorang..*"..Hana membuat muka annoyingnya dekat geng Taetiseo yang sedang jalan tergedik-gedik meninggalkan Luhan dan Hana..Luhan yang melihat gelagat Hana tu hanya mampu tersenyum bersendirian

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miera_yoseob
Hyeee..Sorry sebab saya dah lama tak update story ni..Saya just update separuh story ni sebab tak mampu nak update semuanya..Saya harap readers semuanya setia membaca fanfic saya ni..Dan kepada sesiapa yang tak baca lagi..Harap dapat baca dari awal chapter...Thank you for always support my story..

Comments

You must be logged in to comment
lynda_yazlynda #1
Authornim please lah i mintak satu je....tlg erk update cpt....your story gosh i love it soooooo much many surpises,Deabak and wow last word JJANG!!!
Fasyashaari #2
Chapter 22: Best giler!!! Daebak!!! Nnti update lgi!!! Saya suka!!...
BluishMiraclePop #3
Chapter 17: Authornim,update lah lg!BEST!!!tp kesian dkt Jungkook yg taruh hati dkt Hana~
Coco_Cherry #4
Chapter 17: Bapak ah ~15 saat kot kiss XD lame giler authornim ! XD Btw, update soon eyh :')
Infinite_Ifnt7
#5
Chapter 4: kenapa tak guna proper words? aku jadi aq. and all the i replaced with y. r replaced with w.
AngelBap #6
Chapter 11: Plz update...cerita ni best...
lugege_
#7
Chapter 6: Cerita awak best sangatttttt. I love it. Keep it up :) tapi perbaiki ejaan awak. Daripada skunk tulislah 'Sekarang' tak susah pun. But seriously,tak saba nak tunggu chapter seterusnya (; maaf kalau saya melukakan hati awak. Tapi tolong baiki ejaan ye.
Coco_Cherry #8
Update lha lgi nnty taw ! ^_^