Chapter 15-Spy tak menjadi

I Love You..My Wife..(REMAKE)

*..........*-Diaorang cakap dalam hati..


"Nah..Air kau.."

"Thanks..",balas Luhan lalu meminum airnya..

"Luhan..Aku rasa macam ada orang ikut kitalah..",adu Hana yang sudah duduk disebelah Luhan..

"Tak ada papelah..Imaginasi kau tu je..",Luhan cuba menafikan..


15 minit sebelum Hana pergi ke kafe..

"Wei korang..Aku nampak LuNa couplelah..",beritahu Chanyeol yang bersembunyi di belakang salah sebuah kereta..Diaorang ni nak bercuti ke nak ngintai Hana dengan Luhan..?

"Kita makan dululah..Tadi pun korang tak sarapan lagi kan..?Sekarang dah pukul 1.10 petang..Sempat lagi nak makan ni..",cadang Suho..Memang betul pun diaorang tak sarapan lagi..Excited sangat nak pergi bercuti..

"Boleh juga..Flight kite pukul berapa ni..?",soal Kris pula..Dia yang tempah tiket dia pula tak tau..

"Kau yang tempah lepas tu kau pula tak tahu..Pukul 2 petanglah flight kita..",balas Suho..

"Sorrylah..Aku lupalah..Maklumlah dah tua"..Sedar pun dah tua..

"Jom makan dekat kafe tu..",cadang Baekhyun pula sambil tunjuk ke arah kafe tersebut..Kalau bab-bab makan ni serahkan je dekat Baekhyun..

Mereka pun mula pergi menuju ke kafe tersebut..Tinggallah Chanyeol keseorangan yang mengintai LuNa couple..Kesian si Chanyeol ni..Dah lah cakap sorang-sorang..Pastu kena tinggalkan pula dengan membernya..Chanyeol yang perasan tiada suara member-membernya menoleh ke arah belakang..

"TUNGGU AKU LA KORANG..",pekik Chanyeol..Orang disekeliling yang melihat Chanyeol merasa kesian kepadanya..Bukan apa..Gila plus sewel di usia yang masih muda..hahaha..

Mereka memilih tempat yang terletak disudut kafe tersebut..Dah dekat situ je ada meja besar..Nak buat macam mana..Mereka pun memesan makanan..Dah alang-alang tengahhari ni.,pesan je lah terus lunchkan..Tidak lama mereka duduk di situ.,Tao terlihat kelibat Hana yang menuju ke arah kafe yang mereka pilih untuk makan..

"Oh my english..Minseok hyung..Korang..Hana nak masuk dalam kafe ni lah..",beritahu Tao cemas..

"Ya ke..?Alamak cam mana ni..?",soal Minseok cemas pulak..Dia tak naklah Hana tahu yang EXO tanpa Luhan sedang spy diaorang..Yang lain pun sudah mula cemas..

"Aku ada idea..Yang korang menghadap kitaorang ni tolong cover kitaorang yang duduk barisan ni..",cadang Kai sambil menunjukkan kearah Minseok.,Kris.,Suho.,Sehun.,Chanyeol dan Baekhyun..

"Yang korang pula buat apa..?",soal Baekhyun yang tak puas hati diarahkan sebegitu..Dah lah dia rasa dirinya pendek..Elehhh.Bukan susah pun..Duduk cover Tao.,Kai.,Lay.,D.O dengan Chen jer..

"Kitaorang tunduk la sikit..Tak nak bagi Hana nampak..Cepatlah..Hana dah nak masuk tu..",ucap Kai bengang dengan Baekhyun yang banyak cekadak tu..

Mereka pun mulakanlah misi mereka sembunyikan diri dari Hana..10 minit kemudian..

"Fuhh..Nasib baik Hana dah keluar..Sakit tengkuk aku tahu nak jadi burung unta..",rungut Chanyeol setelah Hana berlalu pergi..

"Siapa suruh jadi burung unta..Kai suruh tolong cover kitaorang je..",balas D.O dengan muka cold guy nya..Okay..Salah gelaran..Sepatutnya Kris yang dapat gelaran tu..Sorry Kris..

"Kalau korang nak gaduh baik sambung dekat dalam kapal terbang nanti..Lagi 20 minit flight kite dah nak berlepas ni..",ucap Lay..Diaorang yang tak menyentuh makanan diaorang cepat-cepat habiskan makanan yang sudah lama mereka dapat..Ye..Memang dah lama pun makanan diaorang sampai masa Hana masih ada dalam kafe tu lagi..Abang waiter yang melihat diaorang ni ada yang tunduk dan ada yang duduk tegak macam patung merasakan diaorang agaknya sudah gila..Ataupon Diaorang ni merupakan penjahat yang polis inginkan..Jauh betul fikiran abang ni melayang..Ade ke patut EXO yang handsome sebegitu dia kata penjahat..Kembang sikit hidung EXO..

Pukul 2.58 petang..

EXO telah pon duduk di dalam flight..Tempat duduk mereka sebaris dengan tempat duduk Hana dan Luhan..

"Nasib baik Hana dengan Luhan tak masuk lagi dalam flight kita..Dah lah kita kena lalu tempat duduk diaorang dulu..Kalau tak mesti sekarang dah kantoi..",bebel Sehun kepada member yang duduk disebelahnya..

"Tu lah..Naib baik..",balas Chen..

Hana dan Luhan yang langsung tak perasan kehadiran EXO tu terus duduk ditempat mereka..Mana taknya..Semua member EXO tu pakai cermin mata hitam..Dah macam bodyguard pun ada..Hana duduk di tepi tingkap manakala Luhan duduk disebelahnya..Takkanlah Luhan nak duduk sebelah perempuan sebelah tempat duduk dieorang..Habis kena belasah dengan Hana..Tak pasal-pasal jadi berita muka depan surat khabar..Hana hanya memasangkan earphonenya di telinganya dan memainkan lagu kegemarannya..Luhan pulak hanya main handphonenya..Nak cek fanpage dia la tu..EXO pulak..EXO ada yang bergurau.,tidur terbongkang.,yang makan pun ada..Mesti dapat tekakan siapa yang mengisi perut dia lagi tu sedangkan diaorang dah lunch tadi..?Mestilah si Baekhyun..Tidak lama kemudian.,flight mereka pun memulakan perjalanan..Maka bermulalah honeymoon LuNa couple..Dan jugak bermulalah spy EXO menjalankan tugasnya..

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
miera_yoseob
Hyeee..Sorry sebab saya dah lama tak update story ni..Saya just update separuh story ni sebab tak mampu nak update semuanya..Saya harap readers semuanya setia membaca fanfic saya ni..Dan kepada sesiapa yang tak baca lagi..Harap dapat baca dari awal chapter...Thank you for always support my story..

Comments

You must be logged in to comment
lynda_yazlynda #1
Authornim please lah i mintak satu je....tlg erk update cpt....your story gosh i love it soooooo much many surpises,Deabak and wow last word JJANG!!!
Fasyashaari #2
Chapter 22: Best giler!!! Daebak!!! Nnti update lgi!!! Saya suka!!...
BluishMiraclePop #3
Chapter 17: Authornim,update lah lg!BEST!!!tp kesian dkt Jungkook yg taruh hati dkt Hana~
Coco_Cherry #4
Chapter 17: Bapak ah ~15 saat kot kiss XD lame giler authornim ! XD Btw, update soon eyh :')
Infinite_Ifnt7
#5
Chapter 4: kenapa tak guna proper words? aku jadi aq. and all the i replaced with y. r replaced with w.
AngelBap #6
Chapter 11: Plz update...cerita ni best...
lugege_
#7
Chapter 6: Cerita awak best sangatttttt. I love it. Keep it up :) tapi perbaiki ejaan awak. Daripada skunk tulislah 'Sekarang' tak susah pun. But seriously,tak saba nak tunggu chapter seterusnya (; maaf kalau saya melukakan hati awak. Tapi tolong baiki ejaan ye.
Coco_Cherry #8
Update lha lgi nnty taw ! ^_^