you u

sleepless midnight

Sleepless Midnight
Chapter 5 : You U
 

Profesor Yoo : baik kelas. Kamu semua boleh bersurai. Sung Ah sshii , jumpa saya sekejap.
Sung Ah pun mengambil begnya lalu pergi berjumpa dengan Profesor Yoo.
Sungah Ah : apahal profesor nak jumpa saya?
Profesor Yoo : kamu tahu pasal karnival seni yang akan berlangsung 2 minggu akan datang ?
Sung Ah : ya. Tapi boleh saya tahu kenapa.
Profesor Yoo : kelab seni sekolah kita telah diamanahkan untuk membuat pementasan teater & saya nak awak jadi heroin untuk teater yang bertajuk “ the last standing girl”
Sung Ah : saya jadi heroin utama untuk pementasan teater tu.
Profesor Yoo : yup! Saya telah mencari hero yang sangat sesuai dengan watak awak tu nanti. Kalau awak nak tahu siapa hero teater tu , turun ke mini teater petang ni & jangan lewat kalau tak awak akan terlepas peluang yang sangat berharga.


Profesor Yoo pun beredar dari bilik kuliah meninggalkan Sung Ah keseorangan.

Di Mini teater
Sung Ah yang sampai awal di mini teater berasa terkejut dengan kelibat lelaki yang amat disukai selama ini. Terlintas di fikiran Sung Ah , adakah Taecyeon hero yang bakal dipasangkan dengannya.
Lamunan Sung Ah yang panjang itu dikejutkan oleh Profesor Yoo.
 

Profesor Yoo : nampaknya awak telah terima tawaran saya untuk menjadi heroin dalam teater tu nanti. Mari saya tunjukkan awak hero bagi teater tu nanti.
Sung Ah melangkah masuk ke mini teater dengan lamunan yang tak henti di fikirannya mengikuti langkah besar Profesor Yoo.
Profesor Yoo : Sung Ah nilah dia hero awak nanti. Saya rasa awak dah kenal dia. Ok Taecyeon adalah bekas pelajar sekolah kita dahulu. Lagipun saya rasa bukan jadi masalah awak berdua nak cari “chemistry” sebab awak berdua pernah berkolaborasi sebelum ni kan. Baiklah ni skrip awak berdua. Saya tinggalkan awak berdua sebentar sebab saya nak pergi ke bilik audition untuk cari pelakon tambahan untuk teater tu nanti.
Taecyeon : hai awak.  Tak ingat saya lagi ke?
Sapaan mesra Taecyeon itu menyedarkan Sung Ah yang masih lagi terpinga – pinga.
Sung Ah : hai.
Taecyeon : kalau awak tak de masalah kita berlatih menghafal dahulu dekat atas pentas.
Sung Ah : baiklah.


Kedua – dua mereka pun naik ke atas pentas untuk hafalan dialog. Ketika menaiki anak tangga ke atas pentas , Sung Ah telah terjatuh. Taecyeon yang berada di belakang Sung Ah segera mendapangkan lengannya untuk menyambut Sung Ah.
Mata mereka kini bertentangan. Pandangan Taecyeon yang panjang itu membuatkan ingatan silam Sung Ah yang dulu kini menerjah kembali. Secara tidak sengaja , air mata Sung Ah kini berlinangan di bawah kelopak matanya yang gorgeus itu.
 

Melihatkan keadaan Sung Ah itu , Taecyeon berasa cemas & segera mengangkat Sung Ah ke atas pentas dan bertanyakan keadaan Sung Ah dan sebab dia menangis.


Taecyeon : awak ok ke? Kenapa menangis ni ? awak jangan buat saya cemas boleh tak?
Sung Ah  : saya ok. Maaf buat awak cemas. Saya tak apa – apa.


Sung Ah terus menangis & menekup mukanya dengan tangannya. Tanpa teragak – agak taecyeon terus menarik badan Kyung Ri ke dalam dakapannya. Sung Ah kini berada di dalam dakapan Taecyeon tanpa sebarang kata – kata.


 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
elly_ly #1
Chapter 9: chapter 10 mana ?
elly_ly #2
Chapter 7:
er1201 #3
awesome story