chpt 6

Miserable at best

hari hari linda berjalan macam biasa dengan membusykan diri dengan assignment dan belajar dengan tutor di rumah akibat subjek yang diambil ketika dia Malaysia tiada di sekolahnya. 

untuk assignment pertamanya, linda berjaya tubuhkan kumpulannya sendiri yang bernama Wietch(sebab semua kejam,lagi lagi linda). Kumpulan ini terdiri daripada 13 orang iaitu yeen(leader), haru,hari,sophia,hyejin,june,jk(linda yang bagi nama tu sebab dia selalu jiwa kacau),halla,yis(sebab suka makan roti),jimin,jane,zola(sebab suka sangat tengok papa zola) dan diri linda sendiri(maknae). kumpulan mereka hanya membuat covers / choreography untuk boy group saja sebab "girls group dance choreo ain't our styles" kata mereka dan accept girls group hanya bila ada assignment mengenai vokal. itulah syarat group linda yang diberi kelonggaran dari cikgu untuk membuat peraturan sendiri. linda bersyukur sebab dapat berjumpa dengan manusia yang sekepala dengannya di bumi yang masih asing baginya. 

 


 

"daddy,harini kakak balik lewat sikit. kakak ada dekat practice room sekolah ni sebab esok dateline . malam ni kakak kena record balik choreography group kakak. esok ssem nak buat permakahan dah. jangan risau,kakak ada kayu hoki kakak,nanti kalau pape kakak lepuk je kepala orang tu dengan kayu hoki yang ada sign tomboon ni kesayangan kakak ni.... kbye daddy,jumpa kejap lagi!!" ujar linda ketika menelefon daddynya 


 

tepat tengah malam,linda dan groupnya pun selesai merekod tarian baru yang dicipta oleh groupnya untuk permakahan bulanan.

[kalau rajin,pergi stalk dekat youtube. search bts concept trailer dance practice] (anggaplah yang menari tu linda and the geng xD)

mereka bersiap siap untuk pulang ke rumah masing masing. malam tu cuaca tenang,jadi mereka sekumpulan buat keputusan nak jalan kaki je. tengah jalan sambil menghirup angin sambil ditemani gurau senda rakan-rakan yang lain,tiba tiba linda ternampak sekumpulan pelajar tengah mengelilingi dan salah seorang mereka tengah membuli seorang budak yang agak nerd yang gayanya macam baru pulang dari night class(tusyen dekat korea start pukul 10-12) dan linda menganggak yang tengah membuli tu ketua mereka. tanpa berlengah masa,linda terus mengarah rakannya untuk mengutip batu di tepi taman berdekatan dan memukulnya ala-ala tomboon tengah pukul bola hoki masa tengah penalti . siapa sangka ,miracle tengah berlaku. sharp kena dekat celah punggung orang tu lalu linda pun menjerit "sah....sah...sah buasir seminggu...sokay,i feel you bro. mesti rasa macam ouch gitu kan..wooooo sakitt woooooo?" sambil cover punggung dia dan mengajak yang lain blah. 

ketua samseng itu terkejut dan tercengang disebabkan oleh "hadiah" yang diberi oleh linda itu lalu dia tumbang dan menjerit memanggil ibunya akibat pedih. pedih yang amat. anak buahnya yang lain berlari kejar mendapatkan linda, tetapi linda awal-2 dah spare kayu hoki tersebut sambil berkata "datang dekat,korang kena macam boss korang. mungkin lagi teruk,aku kerjakan sampai korang berak berdarah"(bayangkan linda tengah cakap hangul). serta merta mereka melutut ke arah linda dan berlari anak meninggalkan bos mereka dan kawasan itu. kemudian,budak itu datang mengucapkan terima kasih kepada linda dan yang lain lain sebelum linda menghalau dia balik.

 


 

(bayangkan dorang cakap hangul)

"uwahhhh linda jjang. sejak bila pandai main hoki ni?" haru memuji

"sejak ada sign tomboon dekat kayu hoki ni. sejak tu terus rasa macam dapat kuasa" balas linda,kembang

 

"dahdah jom balik. esok sekolah" hari menyampuk

 

"sekolah la kau sorang. orang lain nak rehat. esok sabtu la gila" balas linda

 

"oh eh?. sejak busy dengan assignment aku jadi exsaited nakgi sekolah hari hari" hari  menggaru kepala sambil diiringi oleh gelak tawa yang lain.

 


 

"jalja"

"jalga"

"annyeong"

"see you guys this Monday"

masing masing melambai sesama sendiri sebelum berpisah ke haluan rumah masing masing

 

 

 

 

 

 

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Lysa3Kyu #1
Chapter 7: Kelakar la xD teruskan author-nim ^^