THE SCARIEST EYES

BEHIND THE CLOSED DOOR:THE SERIES

MATA YANG PALING MENAKUTKAN ADALAH MATA YANG SUKAR DITAFSIR.

ORANG KATA MATA ADALAH JENDELA HATI,EMOSI DAN REFLEKSI MOOD SESEORANG.

SEMUANYA DAPAT DIKETAHUI MELALUI PANDANGAN MATA.

THE CHAPTER BEGIN

CHARACTER INTRODUCING

Chanyeol×baekhyun

chanbaek

 

___________________________________________________

 

Chanyeol dan Baekhyun adalah contoh terbaik bagi mengganbrkan ungkapan opposite attract.

Mereka bagaikan belangkas sejak hari pertama persekolahan menengah atas sehinggalah sekarang,tahun akhir bagi mereka.

Chanyeol atau nickname yang diberikan oleh rakan2nya kepadanya,HAPPY VIRUS,ialah disebabkan oleh personalitinya yang bright dan ceria serta sifatnya yang peramah dan suka bergaul.salah satu treit yang disukai oleh rakan rakannya adalah mata chanyeol yang luas dan jelas menunjukkan ekspresi.

Sebaliknya Baekhyun seorang yang senyap,tidak suka bergaul dan berahsia.matanya amatlah sukar untuk ditafsir..hal ini bukanlah disebabkan oleh pemakaian eyelinernya yang tebal malah disebabkan oleh personalitinya yang amatlah sukar untuk diketahui..hal ini menyebabkan dirinya dipulau malahan oleh rakan rakan chanyeol yang lain.tetapi dia tetap bersyukur bahawa chanyeol masih ingin berkawan dengannya..Dalam diam..dirinya menyimpan suatu perasaan yang dirasakannya pelik..iaitu CINTA..adakah baekhyun mencintai chanyeol?adakah perasaan chanyeol terhadapnya juga sama sepertinya?

____________________________________________________

Seminggu sebelum persekolahan pada tahun tersebut berakhir,SEOUL OF PERFORMING ART HIGH SCHOOL (SOPA) digegarkan dengan berita pembunuhan kejam seorang pelajar popular,SANDARA PARK.Mayatnya ditemui di dalam sebuah Almari barang barang pembersihan harian sekolah.Mayat tersebut dijumpai oleh salah seorang pekerja sekolah yang mengalami trauma kerana menemui mayat sandara park dalam keadaan yang amat menyayat hati..BAhagian badan sandara dipisahkan,tangan dan kakinya dipotong dengan menggunakan alat yang disyaki sebagai pisau lipat yang kecil..

Chanyeol kelihatan terpaku dengan berita tersebut kerana  dia sudah lama mengagumi sandara.pada mulanya perasaan tersebut hanyalah sebagai sahabat yang mengagumi sahabatnya.tetapi ia semakin mengembang dan beralih kepada fasa suka..ya betul.chanyeol menyukai sandara park dan sanggup melakukan apa sahaja bagi mendapat hati sandara park..satu benda yang tidak diketahui oleh rakan rakan chanyeol termasuk baekhyun sendiri.iaitu..kepsychoannya..chanyeol adalah seorang psychopath..

Dia menunjukkan mimik muka yang sedih kepada kawan kawannya bagi mendapatkan  kepercayaan mereka semua..hal ini untuk menutup kesalahannya sebagai psychopath.Tanpa dia sedari..terdapat sepasang mata yang memandangnya dengan sinis..Baekhyun..

Baekhyun mengetahui segalanya tentang chanyeol termasuklah perangai psychonya..biarpun dia hanyalah berlakon dihadapan chanyeol bagi menarik perhatiannya..Dan juga termasuklah mengenai pembunuhan sandara park..BYUN BAEKHYUN mengetahui segala perbuatan chanyeol terhadap sandara park..dia.mengetahui bahawa chanyeol menyukai sandar..dan disebabkan itulah chanyeol membunuh sandara bagi menjadikan sandara hak miliknya..chanyeol tidak membenarkan mana mana lelaki menjadi kekasih sandara..dan jalan terbaiknya adalah MATI..SANDARA PATUT MATI.itulah yang ada di dalam fikiran chanyeol pada waktu itu.

Dan disebabkan perasaan suka baekhyun terhadap chanyeol.segala perbuatan chanyeol dirahsiakannya..tetapi lain yang dirancang lain pula jadinya.

Disebabkan pada waktu tersebut.hanyalah baekhyun dan chanyeol yang berada di sekolah..mereka berdua dituduh sebagai pembunuh sandara..rakan rakan chanyeol membackup chanyeol dengan mengatakan chanyeol tidak bersalah.chanyeol adalah seorang yang jujur.dan tidak pernah mempunyai perasaan dendam terhadap sesiapa sahaja.malah baekhyun dijumpai dengan sebuah pisau lipat..pisau lipat tersebut dipercayai alat untuk membunuh sandara park.ketika baekhyun menjumpai alat tersebut di dalam biliknya..chanyeol turut berada di di situ dan dia terus menghubungi pihak polis...disebabkan itu.byun baekhyun dituduh sebagai pembunuh sandara park..

Dan..bagi chanyeol pula..kegembiraan jelas terpancar di ruang matanya..dia tidak dituduh melakukan pembunuhan tersebut malahan baekhyun.sahabatnya yang dituduh membunuh..bagi mendapat kepercayaan orang di sekitarnya..chanyeol menangis dengan pilunya dan lakonan sedih mula terjadi.

Chanyeol:Byun baekhyun..waeyo??wae?!wae?!wae?!kenapa kau sanggup bunuh orang yang aku suka..kenapa baekhyun?sanggup kau buat macam tu dekat aku..aku sahabat kau baek.wae??!!

BAekhyun hanyalah berdiam diri.dia tahu jika dia membantah..jelas kelihatan dirinya bersalah..hal ini kerana matanya yang amat susah untuk ditafsir..

Dan keputusan diambil oleh pihak mahkamah..BYUN BAEKHYUN  dipenjara selama 10 tahun kerana cubaan membunuh dengan cara yang kejam.

Ketika baekhyun dimasukkan ke dalam penjara.chanyeol sekali lagi menangis..disebalik tangisannya jelas terpancar sengihan yang menakutkan..hanya seorang sahaja yang melihatnya.iaitu byun baekhyun.

____________________________________________________

 

Beberapa minggu kemudian,Chanyeol mula bergaul dengan orang lain.sejak baekhyun dimasukkan kedalam penjara..tidak pernah sekalipun chanyeol menjenguknya..

Ketika majlis orientasi bagi pelajar junior di SOPA HIGH SCHOOL..chanyeol amatlah terpegun dengan kecantikan yang dimiliki oleh seorang juniornya.THATS WAS YOU.

Suatu hari.ANDA berjalan jalan dengan chanyeol  sambil berbual bual.

Chanyeol:Do you like my eyes?

YOU:WHAT?

Chanyeol:Forget it..lets meet up after school today.

YOU:For what chanyeol?

Chanyeol:Surprise.

Chanyeol meletakkan tangannya dibibir dan kemudian di mata ANDA..sambil mengatakan 

YOU KNOW.THE MOST SCARY EYES IS THOSE EYES THAT UNREADABLE.

BUT THE EYES YOU SHOULD FEAR THE MOST IS THOSE EYES THAT CAN LIE.

Anda yang tidak mengetahui maksudnya hanyalah tersenyum dan tidak sabar untk menemui chanyeol lagi selapas waktu persekolahan.

____________________________________________________

I WARNING YOU

THE MOST SCARY EYES IS THOSE EYES THAT UNREADABLE.

BUT THE EYES YOU SHOULD FEAR THE MOST IS THOSE EYES THAT CAN LIE.

____________________________________________________

Akhirnya..first chap done..

Sbnrnya ada sequle untuk chapter ni.which is untuk chapter 2..esk sya update lgi..for this sequel.and .enjoy read this first..

Dari pkul 8:45 pm sya start..skrang 10:54pm..

BAru saya perasan.benda ni ambik masa jgk ya nk buat..letih nak menaip..hehe.

And plagiarized x dibenarkan..

Nantikan chappie seterusnya.FIGHTING

 -BUBBLE_NA_BEABEUL

  -AUTHORNIM SISTER-

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Hanna27 #1
Chapter 15: Update soon! Sya akan tunggu author! T^T
bubble_na_baebeul #2
kpda pmbaca BEHIND THE CLOSED DOOR.sya nk mnx maaf.skrng.sya dlm dilema exam.untuk form 4.for the first time.so.mungkin nnti hbis exam.sya uodate.x pun nnti hujung minggu.lgipun sya ddk asrama..again..mianhae
Areum_97 #3
Chapter 14: Authornim bila nak update??? Tak sabar untuk chapter yg power punya ><
Hanna27 #4
Chapter 14: saya tak sanggup tengok gambar yang author tunjuk dekat atas. *tutup mata*
seram!! update soon authornim!! ^0^
JEON_JI #5
Chapter 13: Waahhh... kirannya Naeun nmpak diri dia dilanggar lh? Yg tinggal tu roh je? Err... seramnyee ._.
Hanna27 #6
Chapter 12: bila saya baca ni, saya takut pula bila ada pop-up tiba-tiba muncul dekat skrin nanti!!
seram!! ><
Update soon!^^
JEON_JI #7
Chapter 12: Seramnyee... •﹏•
sw2tie #8
Chapter 10: Wow .... Seram meremang bulu roma ... Nasib x baca waktu mlm ....
Hanna27 #9
Chapter 9: smiley faces....its just not a happy face but also a face can make people scare...
walapun chapter ni pendek, tapi saya suka baca chap ni!!
semakin banyak authornim update, semakin menarik cerita saya baca^^
and congrats for your PT3 result^^
Hanna27 #10
Chapter 8: authornim, saya faham jalan cerita ni!
memang menakutkan!!