Seven

Are we siblings?

・ Sungmin mengikut Ins. Lee , katanya dia akan carikan nya parents. Tapi Sungmin bukanlah boleh yang go-on dengan semua orang, malah Sungmin agak memilih. " buat sementara ni, Kamu duduk ngan saya. Lepas sahaja kite dah jumpa parents yang sesuai dengan kamu, saya nk kamu tolong saya pula" Sungmin hanya mengangguk.

 
Besok harinya, Ins.Lee sudahpun kumpulkan beberapa parents untuk Sungmin, tetapi Sungmin mula buat perangai budak-budak 6 tahun. Dia cuba untuk membuay semua perserta menjadi muak akan perangainya. Dan pada hari itu juga tak ada walaupun seorang ingin mengambil Sungmin sebagai anak angkat.
 
Malam itu, Ins. Lee dan Sungmin duduk di ruang tamu. " Kanapa kamu buat perangai?" Itu soalan pertama yang di keluarkan oleh Ins. Lee. " Sungmin tersenyum " saya cuma nk uji diaorg je " Ins. Lee mengeluh, sangkakannya Sungmin seperti kanak-kanak biasa, tapi dia salah, Sungmin lebih pandai dari apa yang disangkan.
 
Tiba-tiba telefon Ins. Lee berbunyi. " weh mikki, pasal kes budak tu kau dah selesaikan ke belum" suara dalam talian cukup jelas untuk Sungmin mendengar ** mikki?** " belum " balas Ins. Lee 
 
Sebaik sahaja perbualah Ins. Lee berakhir, Sungmin tersenyum sambil berkata " abouth me heh?" Ins. Lee hanya mengangguk. " mikki?" Tanya Sungmin lagi. Ins. Lee membalas " just nama panggilan" 
 
Sejak hari itu hubungan Ins. Lee dan Sungmin semakin rapat, dan mereka tetap tidak memjumpai parents yang sesuai dengan Sungmin.
 
Malam hari, Sungmin kepenatan kerena sepanjang hari, mereka hanya mencari parents yang sesuai untuknya. " apa yang Mikki nk kan kalau dah jumpa parents saya?" Sungmin memandang Ins. Lee " cukup lah tu, kamu tahu kan yang saya lebih tua " Sungmin tersenyum " so? Hehe" Ins. Lee membalas pertanyaan Sungmin
 
" saya nk tahu, apa yang belaku pada hari tu? Kenapa kamu bertindak bergitu?" Sungmin menguap " sapa boleh berpisah dengan adik sendirikan" Ins. Lee mengeluh " saya nak jawapan yang tepat , jelas , lagipun kamu tak macam budak-buak lain. Kamu mempunyai otak orang dewasa. Dan apa maksud perbualan kamu dengan Dr. Kim hari tu?" 
 
Sungmin menarik nafas sedalam-dalamnya. Masa untuk cerita perkara yang sebenar pada seseorang.
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet