Three

Are we siblings?

Malam itu, Sungmin pergi ke bilik penjaga tempat tu, nampaknya semua sedang tenguk movie, so ada peluang lah nampaknya. Sungmin pergi membuka komputer penjaganya. Untuk mendapatkan maklumat tentang pasangan 30-an tu.

 
Setiap perincian dalam komputer tersebut di teliti, ** sapa kate aku budak 6 tahun tak pandai, tak tahu apa yang aku perlu laku kan, sapa yang anggap aku bergitu, memang salah, aku apandai, dan aku ada perancangan yang bagus.
 
Selepas meneliti maklumat tersebut. Sungmin kembali menutup komputer dan berada bersama kanak-kanak yang lain.
 
Pada malam itu juga , Sungmin dikejutkan dengan kehadiran lelaki yang berumur dalam 30-an bersama isterinya. Pasangan tersebut hendak menjumpai Sungmin dan Eunkyo.
 
" macam ni, mak cik nk-" kata-kata perempuan tu di potong dengan perasaan geram oleh Sungmin " saya rasa saya dah kata  saya tak bersetuju dengan semua ni kan? Apa lagi yang pakcik dan makcik tak faham? Bukan kah jelas pernyataan dan jawapan saya?" 
 
Penjaga tempat itu, bersama dengan  pasangan tersebut tersentap dengan kata-kata yang keluar dari mulut Sungmin. Eunkyo hanya memerhati, tak faham apa yang berlaku.
 
" tapi makcik-" Sungmin memotong lagi " jawapan saya tetap. Harap maaf ye, tak boleh tetap tak boleh " 
" ok macam ni lah, kite ikut kehendak Eunkyo" pakcik tu memberi candangan. Sungmin sudah mula hilang sabar, ** we will see** bisik hati Sungmin. 
 
Permainan itu bermula, " Eunkyo," makcik tu mendekati Eunkyo. Eunkyo menyorok di belakang Sungmin. " Eunkyo nk tak tinggal ngan makcik? Nanti Eunkyo ada bilik sendiri, Eunkyo ada abang baru, Eunkyo mesti seronok duduk ngan makcik " Eunkyo menggeleng " tak nk kalau oppa tak ikut " Sungmin tersenyum sinis. " Eunkyo tinggal ngan oppa ok? Lagi pun bilik yang makcik tu cakap, bilik BEKAS seseorang, baik jangan, nanti ada hantu kalau Eunkyo tido sorang-sorang"
 
Eunkyo mengangguk setuju dengan abangnya. " tapi Eunkyo" pakcik tu tak berputus asa ** macamlah adik aku sorang je yang lahir 1996, bukan beribu ke dalam bumi ni?!** sindir Sungmin dalam hati. " Eunkyo tak nk kalau oppa tak bagi, Eunkyo taknak kalau oppa tak ikut , nanti sapa nak jaga Eunkyo?" Eunkyo bersuara." Tak pe lah, nanti Eunkyo bapat abang baru." Pak cik tu cuba meyakinkan Eunkyo. " Eunkyo tak boleh cepat percayakan orang, mana tau orang tu jahat ke kan" Sungmin mengeluarkan fakta + memerli pasangan tersebut" Eunkyo nk tinggal ngan oppa " Sungmin memeluk Eunkyo sambil berbisik " oppa tak de orang lain dah, tinggal Eun je, Eun jangan tinggal oppa tau " Eunkyo mengangguk sambil membalas pelukan Sungmin 
 
Adakah ia akan berkesan? Adakah pasangan ni akan berputus asa atau sebaliknya?
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet