Four

Are we siblings?

Besok harinya , pasangan tersebut datang lagi, Sungmin menjeling mereka. ** hey ingat lelaki tak pandai jeling macam perempuan ke** Sungmin bersuara dalam hati.

 
Sungmin dan Eunkyo berjumpa dengan pasangan tersebut, penjaga mereka sempat berpesan kepada Sungmin agar menjaga bahasa dan perlakuan, Sungmin hanya menjelir lidah * * ada aku kesah ** bisik hati Sungmin. 
 
Kali ni pakcik tu sudah pun bersedia , tatapi pakcik tersebut terlebih dahulu memberi peluan kepada isterinya untuk bersuara " Eunkyo, nak tak tinggal ngan makcik? " Eunkyo menggeleng" jom lah Eunkyo " kini pakcik tu persuara " kalau Eunkyo duduk ngan  ngan makcik , nanti Eunkyo tak kene buli " sentap Sungmin dengar perkataan buli itu dikeluarkan.
 
" Eunkyo?" Sungmin memandang Eunkyo, Eunkyo menarik Sungmin kelura dari situ, mereka ingun berbual bersendirian. Mereka kurung diri mereka di dalam sebuah bilik. 
 
" Eun? Jangan cakap Eun nk tinggal kan oppa " Sungmin memandang Eun dengan penuh harapan. " oppa ini untuk oppa jugak, oppa selalu cederakan diri untuk lindungi Eun- " Sungmin memegang pipi adiknya " itu tanggung jawab oppa lah Eun." Eunkyo menggeleng, " ini untuk oppa," Sungmin menggeleng." Tak Eun, oppa tak ada sapa-sapa, oppa... oppa.. Sampai hati Eun buat oppa macam ni kan" Eunkyo terus keluar dari bilik tu dan menjumpai omma dan appa tiri nya untuk setuju dengan cadangan itu.
 
Sungmin cuba untuk kejar Eunkyo yang sudahpun naik kereta. Tapi langkah Sungmin di sekat oleh penjaga , kini Sungmin bergerak ke dapuh untuk dapatkan pisau pemotong, lalu Sungmin dapatkan target, Sungmin menggenggam tangan Jungkook dan meletakkan pisau di leher Jungkook. Panjaga mereka tergopoh-gapah untuk memujuk Sungmin. " bagi adik aku balik, kalau tak mati budak ni " Sungmin bersuara dengan tegas sambil air matanya mengalir. Penjaga mereka menelefon polis.
 
** sapa sangka, walaupun aku budak 6 tahun, aku tahu nadi tempat paling cepat dan senang untuk bunuh seseorang, aku bukan lah tersesak nk bunuh orang, aku acah-acah je, dapat tenguk muka penjaga aku ni gopoh - gapah lawak jugak, tapi malangnya kesedihan aku lebih menguasai, sapa tak sedih adik sendiri dibawa lari orang yang tak dikenali kan** hati Sungmin barkata-kata tanpa henti, sehinggalah polis datang.
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet