Chapter 3

Life Saver
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

Byun Baekhyun mendengus perlahan. Apalah prof YoonA ni bagi assigment  punya banyak. Ah-kusut. Petang nanti pula kena jaga Yoo Ara.  Yoo Ara gadis yang telah membuatkan Baekhyun tidak senang duduk.

 

"Baekie- kenapa aku tengok sejak kebelakangan ni kau murung je. Chillah bro,"  bahunya di tepuk perlahan oleh seseorang yang sangat di kenalinya.

 

"Ala Channie~kau tengok lah Prof YoonA tu ada ke patut dia bagi berlambak assigment kat aku. kita dah nak habis semester dah. Dah nak graduate dah."ujar Baekhyun manja. Kalau dengan Chanyeol manja gila.

 

"Eleh, kau tak pe lah lagi. Kau tengok aku. Nasib badanlah siapa suruh ambik jurusan sastera dan bahasa kan dah kena tulis 10 buah cerpen. " Baekhyun hanya memberikan sebuah senyuman mengejek.

 

"Chanyeol, petang ni kau free tak? Ermm, maksud aku kau tak ada kerja sastera kan?" Chanyeol hanya menggenggukkan kepalanya.

 

"Tolong aku boleh?"

 

"Huh? Kenapa?" 

 

"Tolong aku jaga budak boleh?"ujar Baekhyun sambil membuat muka comel."ish! Mengada-ngada betullah kau ni,"Chanyeol mencebik. Geram dia tengok muka Baekhyun. 

 

"Sejak bila kau jadi babysister nih? Kau tak pernah cerita pun,"gumam Chanyeol. Air yang berada di genggaman Baekhyun di rampas. Baekhyun mencebik. "Sapa suruh kau tak pernah tanya," Baekhyun berdiri dari duduknua dan berjalan meninggalakan Chanyeol yang masih terpinga-terpinga.

 

 

 

 

 

Taehyung menyandarkan badannya pada tembok besi di atas rooftop. Tempat dia selalu lepak. Ah~~nyamannya. Matanya di pejam.

 

Selang beberapa saat kemudian , Taehyung merasakan pipinya sejuk. Matanya yang di pejam tadi di bukanya. Terkejut. Terus matanya mencari bebola mata yang mengacaunya. 

 

"Err...Kim Taehyung, maaflah," ujar Yoo Ara sambil menundukkan kepalanya. Bukan dia sengaja kacau Taehyung. Memandangkan rooftop ni juga tempat dia selalu lepak, dia jadi musykil siapa yang mengganggu tempatnya. Tak sangka pula orangnya Taehyung. Ara mula merasakan badannya menggeletar. Wajahnya dan Taehyung hanya beberapa inchi sahaja. Kenapalah dia letak tangannya atas wajah putih milik Taehyung. Pabo!

 

"Ara, aku tak sangka kau ada maya yang cantik. Mata biru? contact lens? " soal Taehyung sambik merenung ke dalam anak mata Ara. Ara meneguk air liurnya. Terasa rama-rama terbang dimdalam perutnya. Pantas dia menjauhkan dirinya pada Taehyung.

 

"Huh? M-mata aku biru? Oh- baru aku ingat. Mata aku ni pelik sikit. Kalau kena cahaya matahari macam ni dia akan bwrtukar jadi biru. Kalau tak ada cahaya matahari dia akan jadi warna gelap. Sampaikan ornag tak tahu pun warna anak mata aku," Ara memulakan perbualan bersama Taehyung. Taehyung hanya membuatkan mukanyang tidak percaya. Cantik.

 

Taehyung mula bangun dari sandarnya. 

 

"Dudklah sini, sebelah aku. Aku tak kisah," Taehyung menepuk di sebelah tempatnya. Ara mula berasa tidak selesa tapi di patuhi juga arahan Taehyung.

 

"Ara? Kau ada kakak?" Soal Taehyung, dia kembali menyandarkan badannya pada tembok besi. Matanya hanya di tumpukan pada langit biru.

 

 "Ada, tapi dia dah meninggal dua tahun lalu," jawab Ara selamba. Malas mahu bercerita pasal kakak kembarnya. Bukan dia tak suka

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
Upvote juseyo^&

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 4: update soon.....citer ni DAEBAK!!!!!!!!
shizuka_arumi
#2
Chapter 3: Update soon^^
AsyiA_MiZuki
#3
Chapter 3: author-nim kemas barang elok elok tau
btw cite a/n memang best...saya akan tunggu next chapter^_^
amani123
#4
Chapter 3: author jebal update ok minggu depan lagi satu saya tunggu huhuhuhuhuh jebal ~~~~T_T
Heart_love
#5
Chapter 2: Daebak.update soon!
butterfly_kiss
#6
Chapter 2: daebak!!!!
amani123
#7
Chapter 2: huhuhuhuh author update soon best pulak cerita ni ^^
AsyiA_MiZuki
#8
Chapter 1: wah~~~~
best la..update selalu
Mrs_owl
#9
Chapter 1: Wah! Jjang.author-nim