chapter 1

Life Saver
Please Subscribe to read the full chapter

 

" Dont lose hope, when the sun get down, the star  will come out and shine barely" -unknwon.

 

 

 

Baekhyun menyandarkan belakangnya pada tiang rumah Ara. Dia mendegus kasar. Sudah lama dia menunggu budak Ara ni keluar tapi tak nampak batang hidung pun. Baekhyun sebenarnya perlu ke kolej untuk menghadiri kuliah Miss Jiyeon. Mampuslah kalau Miss Jiyeon tahu yang dia tak hadir. Ni semua Ara punya pasallah. Tapi Baekhyun sebenarnya boleh je pergi kuliah dan tinggalkan Ara. Entah kenapa kakinya macam di paku. 

 

Baekhyun melirik jam di tangannya. hampir satu jam dia menunggu kemunculan Ara. Lelaki berusia 23 tahun mundar mandir di hadapan rumah Ara. Akhirnya, dia mengambil keputusan memasukkan earphone ke dalam telinganya.

Ara menampar kasar bahu Baekhyun membuatkan Baekhyun terkejut. Dia mengalihkan wajahnya ke arah Ara. Wajah bengis di pamerkan. Wajah Ara jelas nampak sungul dan tidak bermaya. Terdapat lingkaran hitam di bawah matanya. Baekhyun mengendahkannya.

" Ara, asal lambat? kau tahu tak dah berjanggut aku tunggu." tengking Baekhyun. Ara hanya memekakkan telinganya dan membuka langkah jauh dari Baekhyun. Ara lambat pun ada sebab. Sebabnya dia sakit perut teramat sangat.

 

" Bukan urusan kau," Jawab Ara dingin. Perutnya masih memulas-mulas. Semalaman dia tidak dapat tidur. Jawapan Ara membuatkan Baekhyun berang.  Budak ni boleh main-main dengan aku, sepatutnya aku yang marah dia.

" woi Ara,! semalam kau suruh aku tunggu kau depan rumah kau tepat pukul 7.00 pagi. Kau tengok sekarang dah pukul berapa. Dah PUKUL 8.00 PAGI kau tahu. Aku dah tertinggal satu kuliah yang agak penting untuk dapat pointer tinggi. oohh, atau kau memang suka tengok aku jatuh  keceundang. begitu? Darar prempuan pentingkan diri sendiri!" marah Baekhyun semakin menjadi-jadi. 

" Kenapa kau setia tunggu aku, kau boleh aje pergi," seloroh Ara. Moodnya yang memang tak baik bertambah buruk. dia meneruskan perjalanannya ke sekolah. Baekhyun terdiam dengan kata-kata Ara. Ada bertulnya juga.

ahh...serabut. Baekhyun rasa macam tak nak je jaga Ara ni. Ara ni jenis yang tak tahu perasaan orang.

 

Baekhyun hanya  mengekori Ara dari belakang. Suasana sepi menyelubungi ruang di antara Baekhyun dan Ara.Baekhyun mengeluh. Budak ni boleh pulak dia tak layan aku...

 

Pemakaian Ara pada pagi ini menampakkan sedikit keperempuanan dalam diri Ara. Mungkin pakai baju sekolah. 

Baekhyun sudah tidak tahan dengan kalakuan Ara. Dia pantas menarik pergelangan tangan Ara dan di genggam dengan kuat. Ara cuba memprotes tetapi dia gagal melawan kekuatan lelaki seperti Baekhyun. Badan Ara di pusingkan menga

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
Upvote juseyo^&

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 4: update soon.....citer ni DAEBAK!!!!!!!!
shizuka_arumi
#2
Chapter 3: Update soon^^
AsyiA_MiZuki
#3
Chapter 3: author-nim kemas barang elok elok tau
btw cite a/n memang best...saya akan tunggu next chapter^_^
amani123
#4
Chapter 3: author jebal update ok minggu depan lagi satu saya tunggu huhuhuhuhuh jebal ~~~~T_T
Heart_love
#5
Chapter 2: Daebak.update soon!
butterfly_kiss
#6
Chapter 2: daebak!!!!
amani123
#7
Chapter 2: huhuhuhuh author update soon best pulak cerita ni ^^
AsyiA_MiZuki
#8
Chapter 1: wah~~~~
best la..update selalu
Mrs_owl
#9
Chapter 1: Wah! Jjang.author-nim