Chapter 2

Life Saver
Please Subscribe to read the full chapter

Baekhyun berlari sepantas yang mungkin. Apa yang dia tahu sekarang ni dia di kejar oleh tiga orang lelaki bertopeng. Kenapa mereka mengejar Baekhyun? Hanya Baekhyun yang tahu.

 

Dengan kudrat yang masih ada Baekhyun menyusuri lorong-lorong kecil dan gelap. Dia bersembunyi di belakang tembok.  Baekhyun menstabilkan pernafasan dia. Dia menunduk memegang lutut sambil mengambil nafas baru. Nasib dia sangat naik.  Tiga orang tadi tidak sempat mengejarnya. ! Apalagi mereka nak sebenarnya huh? 

Yakin bahawa tiga orang lelaki tadi tidak mengejarnya, dia mengambil peluang untuk keluar dengan sepantas yang mungkin. 

 

Bull! Dia terpijak ranting kayu dan tersungkur dek kerana batu yang sederhana kecil. Satu keluhan di lepaskan. Baekhyun cuba untuk bangun, namun tiga orang lelaki tadi di hadapannya. Salah seorang dari mereka memijak tubuh Baekhyun. Baekhyun menahan sakit. Tiada peluang untuk dia lepaskan diri. Dia memaki dan menyumpah seranah batu dan ranting kayu tersebut yang langsung tidak bersalah.

 

"Kau nak apa hah!" Teriak Baekhyun cuba menggagahkan diri untuk bangun. Lelaki tadi memijak Baekhyun dengan lebih kuat tanpa ada belas kasihan.

 

"Aku dengar kau jadi bodyguard huh! Kau sekarang dah berani ya," lelaki tersebut menunduk dan membelai-belai rambut blonde  Baekhyun. Baekhyun hanya menggigit bibir menahan kesakitan yang amat sangat.

 

"Kau ni memang tak serik-serik!"

"Kau tu yang tak serik-serik, selepas YooYiseul mati kau nak YooAra pula yang mati! Dasar jantan tak guna," Konco-konco lelaki tersebut membangunkan Baekhyun dan dirapatkan ke dinding. Darah memercik keluar dari mulut Baekhyun. Satu tumpukan hinggap pada pipi Baekhyun. 

 

"Kau masuk campur lagi dengan keluarga Yoo siaplah!" Satu lagi tumbukan hinggap pada perut Baekhyun. Baekhyun hanya beriak biasa. Dia mengelap darah pada hujung bibirnya dengan mengggunakan telapak tangannya.

 

"Kalau aku masuk campur pun ada aku kacau hidup korang? Tak de kan . Korang yang masuk campur hidup aku!" Baekhyun melawan kata-kata lelaki tadi. Baekhyun tersenyum sinis. Sengaja mahu melihat tahap kesabaran lelaki tersebut.

 

Ternyata lelaki tersebut tidak mempunyai tahap kesabaran yang tinggi. Lelaki tersebut menggayunkan tangannya untuk memukul Baekhyun tetapi di halang oleh konconya.

"Bro, aku rasa baik kau berhenti," konconya berbisik dengan nada yang cuak. Cuak? Takut kena tangkap dengan polislah tu.

 

"Asal? Asal kau tak pukul aku lagi?" Baekhyun sengaja menunjukkan pipinya supaya lelaki tadi menyerangnya kembali.

 

"Kau," lelaki tadi merenung tepat wajah Baekhyun"Aku akan lenyek kau sampai kau jadi biskut kegemaran aku. Nasib kau baik budak sebab aku tak buat lebih teruk. Aku akan perhatikan kau," lelaki bertopeng bersama konco-konconya berlalu pergi. Sempat lagi konco-konconya menendang Baekhyun.

 

Baekhyun mengeluh. Darah yang todak hemti-henti meleleh dari bibirnya di seka. Dia turut memegang perutnya. Sakitnya teramat sangat. Satu keluhan di lepaskan sekali lagi. 

 

Kenapa hidupnya yang dulunya bahagia bertukar menjadi sengsara? Dia amat rindukan Yoo yiseul.

 

 

"oppa! Oppa palli tengok ni. Oppa dapat masuk ke UNIVERSITI yang tebaik kat Korea lah," teriak YooYiSeul. Dia menunjukkan nama Baekhyun pada papan kenyataan setelah Baekhyun merapati dirinya.

 

"Mana? Oppa tak nampak pun nama oppa?" Byun Baekhyun berpura-pura tidak nampak namanya. Sengaja mahu menyakat YooYiseul.

 

"Oppa tengok nama oppa ada dekat nombor 2 lah,"  ujar Yiseul . Baekhyun hanya menggangguk-anggukkan kepalanya sahaja. 

 

"Tahniah oppa!" Ujar Yiseul gembira lalu memeluk Baekhyun erat. Baekhyun dengan teragak-agak membalas pelukan Yiseul. Pelukan yang hangat.

 

"Oppa, nanti Yiseul nak masuk Universiti yang sama dengan oppalah," Yiseul merenung wajah Baekhyun lembut.

 

"Okey, nanti senanglah oppa nak jaga Yeonchin chingu oppa ni," Baekhyun mencubit lembut pipi Yiseul.

 

"Oppa, saranghaeyo," satu kucupan hinggap di pipi Baekhyun. Baekhyun terkaku. Yiseul sudah melarikan dirinya daripada Baekhyun. Baekhyun mengejar Yiseul. Mereka bahagia bergelak ketawa bersama.

 

Bayangan-bayangan Yiseul menghantui fikirannya. Dia amat sayangkan Yiseul. Air mata yang sudah lama bergenang akhirnya tumpah. Dia rebah bersama tangis yang masih tersisa.

 

 

 

 

"Ara kau tak nak balik lagi ke?" Tanya seorang lelaki yang memakai uniform sekolah yang sama dengan Ara. Ara tersentak. Dia mengalihkan wajahnya untuk mencari pemilik suara tadi. Suara yang tidak asing baginya.

Lelaki ini. Mukanya sama macam bodyguardnya . Ara melemparkan sebuah senyuman seraya menggeleng sebagai jawapan bagi lelaki tadi.

"Kau tunggu siapa Ara?" Kim Taehyung mengambil tempat di sebelah Ara. Dia dan Ara sekarang sedang berada di tempat perhentian bas.

"Huh? Oo. Aku tak tunggu sesipa pun" bohong Ara. Takkan dia nak bagitau yang dia sedang menunggu kekasih hati aka bodyguardnya. 

 

" Ara, kau ni bijak orangnya. Setiap kali ujian mesti dapat markah tinggi," mendegar pujian yang di l

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
Upvote juseyo^&

Comments

You must be logged in to comment
pikahbajet #1
Chapter 4: update soon.....citer ni DAEBAK!!!!!!!!
shizuka_arumi
#2
Chapter 3: Update soon^^
AsyiA_MiZuki
#3
Chapter 3: author-nim kemas barang elok elok tau
btw cite a/n memang best...saya akan tunggu next chapter^_^
amani123
#4
Chapter 3: author jebal update ok minggu depan lagi satu saya tunggu huhuhuhuhuh jebal ~~~~T_T
Heart_love
#5
Chapter 2: Daebak.update soon!
butterfly_kiss
#6
Chapter 2: daebak!!!!
amani123
#7
Chapter 2: huhuhuhuh author update soon best pulak cerita ni ^^
AsyiA_MiZuki
#8
Chapter 1: wah~~~~
best la..update selalu
Mrs_owl
#9
Chapter 1: Wah! Jjang.author-nim