Chapter 1 (23/1/2016)

For You

 

"Mian....mian.."

"........"

Wonwoo mengutip buku yang terjatuh itu lalu dipulangkan semula kepada tuan empunya yang sedang berada di hadapannya sekarang ini.Tuan empunya buku itu menyambut huluran buku tersebut dan berlalu pergi.Wonwoo bangun dari duduknya.

"Awak....haish!Dah pergi pula.Tak sempat aku nak tanya nama,"omel Wonwoo seorang diri.Dia tersenyum sendirian.Wonwoo bergerak menuju ke pejabat untuk mendaftarkan dirinya.Selesai mendaftar,dia berjalan ke kelas baru dia.

"Kelas 3-4....kelas 3-4...kelas..hah!Dah sampai."

Dia menarik nafas sedalam-dalamnya sebelum perlahan-lahan menolak dedaun pintu kelas.Boleh kedengaran bunyi riuh-rendah pelajar-pelajar di dalam kelas.Wonwoo melangkah masuk ke dalam kelas.Dia mengelak apabila satu renyukan kertas hampir dibaling ke arahnya.Orang yang membaling itu memandang ke arahnya."Wegh!Korang!Budak baru!,"pekik budak yang membaling kertas kepadanya.

Semua pelajar sekarang menumpukan perhatian mereka kepada Wonwoo yang sedang berdiri betul-betul di hadapan kelas.Wonwoo menunduk 90 darjah sebelum memperkenalkan diri dia."Anyeonghaseyo.Nae-ireumen Jeon Wonwoo imnida."

"Hensem doe."

"Aku tahu.Dia aku punya."

"Ehh!!Tak ada kau."

"Tak kira.Aku nak jugak."

Wonwoo sekadar buat endah tak endah saja dengan pergaduhan antara dua orang kembar yang duduk di meja paling hadapan.Mata dia tertumpu pada barisan meja yang paling belakang.Kotak fikirannya mula memutarkan kembali bagi mengingati siapa manusia itu.Dia perlahan-lahan mengorak langkah ke meja yang paling belakang itu sebelum duduk di sebelah orang itu.Meja sebelahnya memang tiada siapa yang duduki.

"Awak yang tadi tu kan?"

".........."

Orang itu mendiamkan diri dia tanpa menjawab sepatah pun bahkan dia tidak memandang Wonwoo sedikit langsung.Orang itu hanya menongkat dagu dia sambil memandang keluar tingkap.Mata dia tidak lekang dari memandang tingkap itu seolah-olah ada benda yang menarik pada tingkap itu.

"Awak pandang apa?"

".........."

Wonwoo memuncungkan bibir dia disebabkan geram akan orang itu yang tidak menjawab soalan dia.Dia merasakan seperti cakap dengan patung.Dah lah muka orang itu dah secantik patung.Tiba-tiba,dua orang kembar itu datang kepada Wonwoo.Mereka berada di hadapan meja Wonwoo.

"Awak tak payah cakap dengan budak ni.Dia ni budak malang.Tak payah risau akan dia.Dia takkan dengar pun."

"Betul tu.Dah lah dia anak pelacur tak guna."

Wonwoo memandang ke arah dua orang kembar itu dengan pelik.Kembar itu memeluk tubuh dengan riak muka yang berlagak.

"Apa maksud korang?"

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Seasony
#1
I was responsible to make poster for this story from HONESTLY GS :)
Baca forward and nampak nama saya. I was like "Eh?" Hahahahaha :)
Nabila_Pss
#2
Chapter 1: Best!!!!update soonnnnnn!!!!!♥♥♥
youngminbfminwoo
#3
Chapter 1: Hohohho, best. Saya makin tak sabar nak baca. Update soon
aquariusxpisces
#4
Jap... tak silap aku tadi ff ni masuk mimpi aku!!!