Penderitaan Im Dami

Just 7 days to love You
Please Subscribe to read the full chapter

Dami pov on

 

Aku berjalan menuju ke tempat tinggalku. Aku melirik jam di tangankuJarum jamku tepat menunjukkan pukul 9.00malam. Aku baru pulang dari tempat kerja. Apa pekerjaan ku? Hanya sebagai casher. 

Aku mengeluh lemah. Kota Seoul kini di landa musim bunga. Musim yang penuh dengan keindahaan dan juga cinta. Sebenarnya, aku begitu malas untuk pulang ke rumah. Kakiku terasa seperti di paku. Tolonglah. Aku tak nak masuk ke dalam rumah yang sepeti neraka itu. Mahu sahaja aku lari.Tapi aku rasa seperti orang bodoh aja kalau aku kalau aku lari.

Sekarang aku sudah berada di hadapan kelab malam merangkap rumah aku. Aku memerhatikan banner yang tersemat indah di sudut atas kelab malam itu. Cahaya yang berkedipan dengan lampu bewarna-warni daripada banner tersebut telah menghiasi jalan yang gelap gelita.

'Selamat Datang ke-ImDa Club Night oyasume*selamat malam*---'

Aku tinggal disini sejak aku lahir lagi. Pernah aku terfikir kenapa Omma dan Appa buka buka Club Malam ini tapi mereka akan menengking dan mendengus kemarahan kepadaku. Pernah aku terdengar cerita daripada Chunji Sunbae yang ayah aku ialah seorang pelarian dari Jepun.Pelarian dari Jepun? Pening kepala aku fikir. Kemudian, ayahku membuka club disini. Ommaku pula pada waktu itu lari dari rumah dan bertemu dengan ayahku.Ayahku menawarkan kerja sebagai pelayan di sini. Omma aku menerima tawaran ayahku. Ommaku adalah pekerja yang disenangi ayahku. Dan club ini sangat maju.

Suatu hari, ayahku jadi orang yang tidak waras dan meletakkan serbuk perangsang ke dalam minuman ommaku ketika ommaku sedang berehat. Omma sangat marah dan memaksa ayahku berkahwin dengannya kerana omma telah mengandungkan aku. Jadi, adakah aku anak haram? Jelas aku tak mahu semua itu berlaku. 

Selepas appa berkahwin dengan omma mereka mengusahakan kedai ini bersama-sama. Aku pula membesar di dalam rumah yang aku anggap sangat jijik. Bagiku, omma dan appa tak pernah tunjukan kasih sayangnya kepadaku. Sedih bukan?

Beberapa orang masuk ke dalam ImDa Club. Pakaian  yeoja-jeoja  sungguh menjolok mata. Asap rokok berkepul-kepul ke udara. Ada yang baru keluar dari club itu dengan keadaan separuh sedar. 

Aku tersedar. Aku menunduk dan mendapati sebuah tin minuman berhenti tepat pada kakiku. Aku mendongak ke kanan dan mendapati Chunji sunbae sedang melambaikan tangannya ke arahku.

"Sunbae.."

.........................

"Jadi, macammana dengan kerja hari ni? Dami-chan." Tanya Chunji sunbae. Kini, aku dan Chunji sunbae berada di taman permainan yang agak buruk berhampiran dengan rumahku.

"Kyou watashiwa genki desu*hari ni saya bertenaga*" ujarku berbahasa jepun. Oh, lupa pulak aku ni sebenarnya kacukan jepun korea. Aku tahu Chunji sangat arif berbahasa jepun.

"Akiramenai*jangan beputus asa* iko nade*budak baik*,"tutur Chunji yang fasih berbahasa jepun dan menyerabutkan rambutku. Aku mendongak dan memandang Chunji marah.  

Aku kembali menunduk. Tanganku masih memegang tin munuman yang sudah di buka oleh Chunji.

"Dami-chan esok awak sekolah kan? Pulanglah ye" aku mengeleng. Masih terlalu awal untuk pulang kerumah. Aku tak nak mendengar muzik yang kuat dan bau yang tidak enak.

"Dami-san,your mom must be worried about you. So, jebal pulang". Chunji kini sudah bersuara tegas. Akhirnya aku mengalah. Aku berdiri dan berlalu pergi tanpa menoleh ke belakang mahupun memberi ucapan selamat malamku kepada Chunji sunbae.

......................

Aku melangkah perlahan dan masuk kedalam rumahku aka kelab malam. Suasana disi sangat panas. Botol arak di merata tempat. Muzik latar yang kuat membingitkan telinga dan membuatkan aku menutup telingaku. Asap rokok memenuhi ruang kelab malam itu. Masing-masing sedang berada di dunia mereka. Tiada siapa yang menghiraukan aku. Ada yang sedang mabuk dan ada yang sedang melakukan perkara uang tidak senonoh.

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
kwonShinHye
J7dtly mungkin akan di hiatus sekejap...

Comments

You must be logged in to comment
nhmuhammad #1
Chapter 6: Update pleaseee....T^T
ExoLoveable
#2
Chapter 6: ermmm sorry tak komen....sya lps dpt result upsr terus tak on aff...happy punya pasal..hehehe...saya baru bukak hari ni dan banyak updates...maaflahh klu jarang komen btw cerita ni mengingatkan sya pada satu cerita...haishh kena pilih lagi V ker Jungkook... T^T
pikahbajet #3
Chapter 6: x tau lah nak pilih yg mana ???dua2 suka kat Dami...jungkook nihh....habaq jelah kau suka kat Dami...hahahahaha jealous lah tu...
_hoshicutie #4
Chapter 6: Uishhh untungnya Dami dua2 org suka dia agagaga
LilyClover #5
Chapter 6: Good job authornim! Good luvk writing more!! ^.^ (lazy nak speak malay hahaha )
girly_
#6
Chapter 6: Tak tahu lah saya nak ship Dami ngan sape.... taehyung or jungkook... and tahniah sbb dpt byk subs!! Hoho!
girly_
#7
Chapter 1: Walaupun saya baru habis baca chap pertama, saya tetap suke cerita ni n nak smbung baca lagi. Saya rasa simpati sgt dgn Dami. Simpati dengan hidup dia...

Btw, authornim ni... separuh jepun? Oh, saya tak sangka >.<
shizuka_arumi
#8
Chapter 6: Daebakkkkkkk
sweet33 #9
Chapter 6: hehe ngaku jelah jungkook yg kau suka dami u_u...habis la lps ni jungkook ade saingan ngan teahyung..btw update soon :)
amani123
#10
Chapter 6: uhuhuhuh author i miss you pleas update lagi ok huuhuhuh T_T