MAD HOUSE // Malay Fanfic Review Shop [CLOSED]

Please Subscribe to read further chapters

Description

Welcome to my reality. Hantarkan request anda pada saya untuk review yang tidak berat sebelah, jujur dan tidak bersira gula.

Yang penting, saya akan berusaha untuk membuka perspektif baru buat anda terhadap karya anda.

 


 

// 08. Borang request:

 

Buat masa ini, hanya 10 slot dibuka.  CLOSED.

 

  Story title:
Story link:
Genre:
Author:
Tuan kedai:
Sebarang komen:
 

 


 

// 09. Senarai request:

 

01. Ferrero Rocher // wooya88

02. Please, Forgive Me! // -Lucyana-

03. Forgive Me, Forget Me // iemacute

04. The Cat's Memories // twenty-six

05. Ahjusshi // Racess

06. Speak Now // Shimm Ahmad

07.

08.

09.

10.

 


 

// 10. Rubric:

 

 
Fanfic anda akan diulas mengikut format yang berikut:

 

01. Tajuk Cerita (5)

02. Kata Pengantar/ Sinopsis (10)

03. Plot (30)

04. Watak & Perwatakan (30)

05. Gaya Penulisan & Tatabahasa (15)

06. Lain-lain (10)

 

Saya lebih mementingkan pendukung utama sesebuah cerita iaitu plot dan watak-watak anda. Saya lebih ringan dalam bab penulisan dan tatabahasa, namun sangat mementingkan ejaan. Bahagian lain-lain pula termasuklah format, gaya persembahan, research dan usaha penulis.

 

 

 
lunaticmoon
MAD HOUSE // minta maaf kpd semua yg telah request. i've been gone for too long but im slowly working on the reviews. hope u guys are okay with that :(

Comments

You must be logged in to comment
Shimmieh
#1
Chapter 6: Hai Cik LunaticMoon!
Saya datang untuk pick up!
Terima kasih kerana sudi review cerita saya. ^_^
Haah saya sendiri akui bahagian 2 tu hujung2 dia mcm rushing sebab nak kejar dateline contest. Sebab cerita tu saya tulis untuk contest. Tajuk tu diambil pun sebab contest sebab syaratnya guna lirik lagu. Saya sukaaaaa skateboarding cuma tak main ja. Kalau dunia pelajaran Baekhyun tu tak research pun sebab saya memang budak graphic sekarang dan used to be budak sains.
Bahagian 2 tu In shaa Allah ada masa saya akan edit balik ^^.
Terima kasih sekali lagi!
JIMPXS
#2
Chapter 5: terima kasih review :)
twenty-six
#3
Chapter 4: Terima kasih atas review-nya! Picked up.

Alzheimer's ialah penyakit kronik yang progresif. Memory loss is the main symptoms. Setiap babak sebenarnya merangkumi cebisan memori Arisa yang sememangnya benar-benar berlaku, tetapi tidak kekal di dalam ingatannya. Namun ada ketika, dia akan mengingat semula, contoh pabila dia tersedar di kamar beradunya dengan Jinwoo. Itu lah 'present day' mereka, dan babak dia mencium Jinwoo itu ialah cebisan memori pada masa lampau yang dilupakan.

It's her memories, but owned by nobody because it will fade repeatedly to the point that she no longer remembering the sequence of everything. Haha, sori tp mcm lebih senang kalau explain dlm eng.

Terima kasih sekali lagi sebab sudi me-review cerita ini. Fear not, when I request for reviews, I was readily prepared for any critic! Peace, harap dapat request lagi di lain hari.

Have a nice day onward!
HeavenDelight
#4
Chapter 3: Pick up.
haha..sebenarnya saya ni penulis cerita angst and cara penulisan sy totally different from yg awak baca ni...but for this story,,sengaja saya cuba tukar cara penulisan sy kepada rom-com supaya dapat menarik minat pembaca yg menyukai cara penulisan seperti itu. Sebabkan as we know,kebanyakan pembaca dlm asianfanfics ini adalah remaja yg berumur belasan tahun..dan mereka menyukai cerita yg berunsur rom-com ini.
Tp saya still x boley lari dari genre angst bila saya tulis cerita...so,maybe itu sebabnya cara penulisan saya kali ini seperti tidak berapa sesuai dengan plot story yg agak angst pd pendpat saya.

But I`ll try to improve my writings.
tq.
Shimmieh
#5
Story title: Speak Now
Story link: http://www.asianfanfics.com/story/view/675618/speak-now-contest-friendship-malay-asbts
Genre: Slice of life, friendship
Author: Shimm_Ahmad
Tuan kedai: chesire cat
Sebarang komen: Review anda sangat dan teramat dihargai!
Yana_xoxo
#6
Chapter 2: Hai! Assalamualaikum, hehe...saya minta maaf banyak-banyak sebab lambat pick up, bukan apa saya sibuk sebab nak dekat dengan trial exam. So saya nak cakap terima kasih sebab beri komen yang memberangsangkan pada awalnya saya baca dekat fon komen akak bagi sebab saya tak boleh buka laptop masa mula-mula baca tu adalah juga rasa nak berasap sebab baca kritikan T_T terlalu banyak sebab tu saya tak komen masa mula-mula tu sebab takut-takut terlepas emosi kat sini pula haha sekarang baru saya berikan pendapat, dari apa yang saya baca dari kritikan ini saya akui yang tajuk tu memang agak cliche sebab saya kehabisan idea untuk tentukan tajuk yang sesuai. Bab-bab watak Mimi dan Chen tu hanya watak yang tak ada apa-apa fungsi pun cuma nak bagi cerita tu jadi lebih panjang dan cukup bilangan patah perkataan selain tu bab plot Min Hye ditembak dan penjenayah yang tak tahu apa kesudahannya, saya akui di sini yang one-shot adalah kelemahan saya sebab tu saya tak suka buat oneshot tapi ini adalah cabaran bagi saya, jadi babak-babak yang macam tergantung tu sebab idea yang saya dapat selalunya spontan, saya tak suka nak rangka plot sebab bagi saya menyusahkan haha dan paling saya benci nak tulis plot satu-persatu bagi saya cara macam tu bazir masa dan bazir kertas sebab tu bila saya dapat idea terus tulis dan tak fikir apa-apa dah pasal salah silapnya...hehe lagipula cerita ni saya buat hanya dalam satu hari memang banyak kesalahannya dan saya terima kritikan akak seadanya ini bermaksud saya setuju sangat part penjenayah tu sebab bila difikirkan balik memang nampak macam tergantung pun :D haha...heeee sorry kak, yana memang suka komen panjang-panjang bila dapat review xD apa-apa pun terima kasih sekali lagi sebab sanggup tegur kesalahan yana...insyaallah yana akan baiki lagi pada cerita oneshot akan datang :D heeee...
JIMPXS
#7
Hi saya nak request Review untuk cerita saya

Story title
Ahjusshi

Story Link
http://www.asianfanfics.com/story/view/961133/ahjusshi-angst-malay

Genre
Angst, Slice of life, Drama

Author
Racess

Tuan Kedai
chesire cat

Sebarang komen
Terima kasih sebab review hihi xD
twenty-six
#8
Hi, it's me again. How are you?

Story title
The Cat's Memories

Story link
http://www.asianfanfics.com/story/view/993597/the-cat-s-memories-malay

Genre
Psychological, Angst, Romance

Author
twenty-six

Tuan kedai
chesire cat

Sebarang komen
Any suggestion for the title? Hah. I rasa sangat lari tajuk...hee.
HeavenDelight
#9
Story title: Forgive me,Forget me.

Story link: http://www.asianfanfics.com/story/view/880024/forgive-me-forget-me-angst-comedy-malay-suzy-yooseungho-exo-baekhyun

Genre: angst, romance and a bit comedy

Author: iemacute

Tuan kedai: cheshire cat

Sebarang komen: Saya mahukan review yang boleh saya jadikan rujukan untuk memperbaiki semua aspek dalam penulisan saya.
Thanks.^^
fourteenone
#10
Chapter 1: aww thank you! thank you sooo much!


Part Sehun melawat kubur Jie Lynn tu actually dia ckp ‘bukan senang nak move on’ dan ‘saya sayang awak’ tu sbb dia dah jatuh cinta kat Jie Lynn sejak malam dorg jumpa kat kedai Mak Jah tu hehe. Mungkin ramai yg tak faham part ni..? I'm not sure. Maybe wooya tak berapa tonjolkan part Sehun suka Jie Lynn betul-betul.

Mmg wooya suka tulis dgn simple so tak dapat nak buat apa la ttg tu hehe mungkin gaya penulisan wooya tak sesuai dgn cerita macam ni? What do you think? Do you like my writing style?

Apapun wooya setuju dgn semua benda yg awak terangkan and of course wooya tak kecil hati. Review yg awak kasi mmg lain drpd review yg wooya dpt dari kedai lain. That's why i like to request from several shops bcs different ppl, different opinion. So thank you :3