Ikan Duyung ( TaehyungXHoshiXBambam)

Ragam Hyun Family
Please Subscribe to read the full chapter

 

Bila dengar saja cikgu kata cuti sekolah. Bukan main lagilah murid-murid di seluruh dunia ini bersorak riang ibarat Barselona menang lawan Real Mardin (?). Ada yang dah mula rancang plan sepanjang cuti sekolah ini bersama rakan-rakan mereka.

Namun tidak bagi makhluk sekor ni, dia betul-betul berharap agar dalam dunia ini tiada cuti sekolah. Ini bukan kerana dia seorang yang suka belajar namun dia tidak sanggup bermadu kasih dengan adik-adiknya yang akan balik dari hostel nanti.

Dan seperti yang dijangka, pada hujung minggu dia telah melihat kelibat adik bongsunya yang sedang bersenang lenang di sofa ruang tamu. Aishhh, bencinya budak sorang ni dah balik.

“woi budak tepilah… Aku nak duduk juga.” ujar Tae hyung sedikit tegang. Bambam yang sedang baring sambil layan Ben10 tu mencebik. Ada saja cara abang sulungnya ini nak cari pasal.

Cameraman : okey, roll action!

Author : /pegang mic/ berdirinya saya disini bukan kerana tiada kerusi tapi tidak dihulurkan kerusi oleh producer. Saya akan menerangkan serba sedikit tentang salah silap keluarga Jung. ek? silah bukan silap. Keluarga Jung terdiri daripada Daehyun sebagai ayah, manakala Baekhyun sebaga omma dan mempunyai tiga orang anak lelaki iaitu Taehyung sebagai anak pertama, Hoshi sebagai anak kedua dan Bambam sebagai anak bongsu. Hoshi dan Bambam tidak tinggal bersama keluarganya kerana mereka telah dihantar ke sekolah berasrama penuh. sekian dari saya Fin, 5days Tv

Cameraman : Cut!

 

 Kembali kepada scene Bambam dan Taehyung yang tertangguh dengan berita sebentar tadi. Bambam lantas bangun dari baring dan duduk dibahagian tengah. Taehyung mengambil tempat disebelah adiknya lalu mencapai remote di atas meja tersebut. Siaran kartun ditukar dengan rancangan Running man.

“apa ni, along! ucu nak tengok Ben10 lah.” rengek Bambam. Dia cuba merampas remote yang berada di tangan alongnya namun hampa.

“diamlah busuk. Sibuk dengan Ben10. Kau tu bukan budak-budak lagi dah 13 Tahun still nak Ben10 bagai.” ejek Taehyung. Dia memang agak tidak sebulu dengan Bambam kerana omma akan lebih menyayangi Bambam berbanding dirinya jika Bambam ada.

“Alah macamlah along tu bagus sangat. Ingat ucu tak tahu yang along malam-malam tengok taletubies. Tak malu kata orang…” balas Bambam tak nak kalah. Mata Taehyung sudah tajam merenung Bambam yang dekat sebelahnya itu.

“Kau kalau tak sakitkan hati aku satu hari  tak sahkan. Amek kau! sedap tak?!” Taehyung menduku kepala Bambam.

“aduh, aduh! sakitlah Along. Ommaaaa!!!!!!!!”jerit Bambam memanggil omma. Dah start guna politik ommalah tu. Bentak Taehyung dalam hati

“Taehyung!!! eh, jangan buli adik kamu tu.” jerit Baekhyun dari dapur. Lagi kuatlah Taehyung menduku kepala Bambam bila ommanya menjerit. Nak lepas geram katanya.

Hoshi memasuki rumah setelah dia mematikan enjin motornya. Barang yang dipesan Omma telah diletakkan atas meja dapur lalu dia keluar dapur dan menuju kearah abang dan adiknya.

“along, jom pergi memancing nak.” Ujar Hoshi. Dia duduk disebalah Bambam yang sedang mengusap kepalanya. Kepala Bambam diusap lembut.

“memancing? best juga tu.” teruja sungguh Taehyung dengar ayat memancing. Iyelah, mancing itu merupakan hobi keduanya selepas mengenakan adik bongsunya.

“kan… Angah dengar jiran sebelah rumah kita ni baru je balik dari memancing dekat sungai Bang Yongguk tu.” ujar Hoshi turut teruja. Iyelah, hobi alongnya merupakan hobinya juga. Bambam dekat tengah-tengah juga teruja sebab memancing merupakan hobi keduanya selepas mengenakan abang sulungnya. (Author : sehati sejiwa betul korang ni )

“Ucu nak ikut sekali boleh?” tanya Bambam. Hoshi dengan Taehyung saling berpandangan lalu senyuman yang sukar ditaksirkan terukir. Hoshi seakan mengerti dengan tatapan mata abangnya. Katanya, saat nilah nak kenakan ucu sebab omma tak ada.

Si hoshi ni pun taknak kalah. Kening kanan diangkat ala-ala Ziana Zain. Katanya, kalau balik usu mengadukan dekat omma macam mana? Taehyung pula naikkan kening sebelah kiri tanda jangan bimbang, ditanggung beres. Kedua-duanya mengangguk kepala tanda setuju.

“Okey, ucu boleh ikut kiteorang” ujar Hoshi. Bukan main happy Bambam dibuatnya kerana dapat ikut kedua abangnya pergi memancing. Secara spontan Bambam menari tarian sistar Shake it’s. Mahu terjatuh rahang mulut kedua abangnya melihat tarian seksi a.k.a seksa adik mereka itu.

….

Seperti yang dijanjikan, hujung minggu itu mereka bertiga bergerak ke Sungai Bang Yongguk untuk memancing. Mereka telah dihantar oleh DaeHyun ke Sungai Bang Yongguk dengan menaiki mot

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
5days_fin
sorry guys, patutnya malam ni ada chap special untuk hyun family but doc ye hilang. Saya tak tahu siapa yang buang doc hyun family saya. Sya mnx maaf sbb cuai

Comments

You must be logged in to comment
_baebyboo #1
Chapter 4: dun wuri author~ tetap lawak. tak kering gusi sy bace. keep update! jia you!
_baebyboo #2
Chapter 1: perempuan jadi-jadian hahahah XD ok itu lawak!
Dragneel09 #3
Chapter 3: Bestlah...update soon
young_girl
#4
Chapter 2: ㅋㅋㅋ lawak nye family ni xD author-nim jjang! Update soon!!
TaekookieLuver #5
Chapter 1: Hahaaa.. pls updateeeee!!!
GreenDecember #6
Chapter 1: Hahaha...comelnya keluarga ni....