Final

Last Christmas

(HANNNA POV)

Ketikan aku ingin mengambil kasutku di dalam loker, tiba-tiba aku ternampak Chanyeol sedang menyandang begnya untuk pulang, aku terus berlari dan mengejarnya.

"Chanyeol!"

Jeritku sambil menarik pergelangan tangannya, Chanyeol terus menolehkan kepalanya ke arahku dengan wajah yang hairan, aku pula hanya tersenyum manis.

"Kenapa?"

Soalnya hairan, sambil mengerutkan dahinya.

"Hmm...kau bisik apa dengan Baekhyun kat gim tadi?"

Soalku sambil tersengih macam kerang busuk.

"Ooo pasal tu..tadi kitorang bisik pasal-"

Kata-kata Chanyeol terpotong apabila Baekhyun berlari dan memanggil namaku dan juga Chanyeol.

"Hanna! Chanyeol! Jom balik!"

Ajak Baekhyun sambil menarik tanganku dan juga Chanyeol, ketika dalam perjalan balik, aku melihat ke arah Chanyeol dan Baekhyun bersilih ganti, aku lihat muka Baekhyun yang berpeluh-peluh, dan aku berasa hairan kenapa dia berpeluh-peluh sedangkan sekarang musim sejuk? dahinya di kerutkan seperti menahan sakit, tetapi dia hanya tersenyum apabila dia perasan yang aku sedang melihatnya, Chanyeol pula hanya tersenyum melihatku, perasaan risau mula menyelubungi diriku, apabila melihat aku melihat Baekhyun sebegutu rupa.

"Hanna, tak nak balik ke?"

Soal Baekhyun sambil menyiku lenganku, aku tersedar dari lamunanku, dan aku melihat ke arahnya.

"Ah! terima kasih sebab hantarkan aku sampai ke rumah"

Kataku sambil menunduk beberapa darjah, Baekhyun dan Chanyeol hanya tersenyum dan melihat aku masuk ke dalam rumah, aku mengeluh berat dan menghela nafas panjang aku melihat mereka keluar dari perkarangan rumahku di sebalik tingkap yang berdekatan dengan pintu rumahku .

"Apa yang kau sorokkan daripada aku Baekhyun.."

Kataku perlahan, lalu berjalan menuju ke tingkat atas.

(HANNA POV END)

"Wei...Kau okey ke..tak ni?"

Soal Chanyeol risau terhadap Baekhyun yang dari tadi hanya memegang dadanya, Baekhyun hanya menggeleng untuk menafikannya dia terus berjalan ke hadapan tanpa mempedulikan Chanyeol yang berada di belakang.

 "Arghhh!!!"

Baekhyun mengerang kesakitan sehinnga terduduk dan bersandar di dinding di tepi jalan, Chanyeol terus berlari mendapatkan Baekhyun.

"Penyakit kau dah teruk sangat ni! kau kena masuk Hospital!"

Kata Chanyeol marah, lalu memapah Baekhyun untuk berjalan.

"Aku.....nak duduk dekat situ...."

Arah Baekhyun sambil menunjukkan ke arah taman yang terdapat kerusi panjang di taman tersebut, Chanyeol hanya mengeluh dan mengikut arahan.

"Haih...kau patut beritahu Hanna pasal hal ni.."

Kata Chanyeol sambil mengeluh, Baekhyun hanya menggelengkan kepalanya, lalu mengambil yang tersimpan di dalam blazernya, dan terus menelannya.

"Aku...tak nak dia risau.."

Kata Baekhyun lemah sambil mengurut dadanya, Chanyeol hanya menggosok belakang Baekhyun.

"Tadi..aku lari laju sangat, sebab tu...aku sakit sangat sekarang ni..lagipun, aku....sayang kat Hanna..dia segala-galanya bagi aku..aku tak nak dia risau pasal aku, aku ni...teruk! tak pernah lindungi dia sepanjang aku sihat, jadi...aku berjanji pada diri aku untuk melindungi dia dengan sisa-sisa hidup aku yang tak seberapa ni..aku harap...aku boleh habiskan saat terakhir aku dengan dia... dengan dia.. " 

Baekhyun menadah tangannya untuk mengambil salji yang turun dari lagit, air mata bertakung di matanya di biarkan menglir, sungguh dia berasa kecewa terhadap dirinya sekarang, dia amat menyesal kerana dia tidak melindungi Hanna sewaktu dia sihat, dia menyesal kerana pernah bertemu dengan gadis sebaik Hanna, Chanyeol yang memerhati, hanya mengeluh sambil melihat ke arah langit.

'Oh tuhan, aku berharap padamu, tolong...jangan pisahkan mereka..'

Bisik hati Chanyeol sambil melihat ke arah langit.

 


♣25.12.XXXX♣

Baekhyun terbangun dari tidurnya, kerana terasa sakit di bahagian jantungnya, tetapi ketika dia berjalan ingin menuju ke pintu biliknya. tiba-tiba..

"ARGHHHHH!!!!"

Baekhyun menjerit kesakitan, apabila penyakitnya semakin menguasainya,Ibunya yang terdengar  jeritan Baekhyun terus berlari ke arah bilik Baekhyun, dan terus mendapatkan Baekhyun yang terbaring lemah di atas lantai.

"Baekhyun!"

Ibunya memanggil namanya sambil menangis teresak-esak, dan menggoyangkan tubuh Baekhyun.

 


Hanna yang sedang mengemas rumah, tiba-tiba terdengar bunyi telefon rumahnya berbunyi, lalu Hanna terus menjawab panggilan tersebut.

"Anyeong?"

Soal Hanna kepada si pemanggil.

"Annyeong Hanna-ah.."

Hanna tersenyum lebar kerana Hanna tahu siapa pemanggil tersebut.

"Baekhyun, kenapa kau call aku ni?"

Soal Hanna kepada Baekhyun, Baekhyun hanya ketawa kecil.

"Malam ni, jumpa aku kat taman, i want to tell you something.."

Kata Baekhyun, lalu menutup talian, Hanna yang sedang blur, terus mengelipkan matanya berkali-kali.

"Kenapa dia nak jumpa aku malam ni..?"

Soal Hanna sendirian, lalu menutup panggilan.

 


( HANNA POV)

Malam sudah menjelma, salji putih mula memenuhi ruang jalan di hadapan rumahku, aku tersenyum melihat ke arah luar, tetapi...entah mengapa hari ini aku berasa lain, rasa sedih dan gembira bercampur baur di dalam perasaanku, tetapi aku hanya menyembunyikan rasa sedihku dengan senyuman, aku menyarungkan jacket berwarna Dark purple pada tubuhku, dan menyarungkan kasut sneaker berwarna hitam pada kakiku.

"Hanna nak pergi mana?"

Soal seseorang dari belakangku, aku terus menolehkan kepalaku ke arah suara empunya tersebut.

"Oppa? Hanna nak keluar sekejap."

Kataku sambil melihat abangku yang sedang memakai apron kerana sedang memasak.

"Ooo jangan balik lambat sangat.."

Kata abangku sambil berjalan memasuki dapur, aku hanya mengangguk tanda mengiyakan, dan terus berjalan keluar dari rumah.

 


Aku mengeluh kerana dari tadi aku menunggu Baekhyun tak datang-datang, lalu aku mengembungkan pipiku, tanda bosan, tiba-tiba semuanya menjadi gelap.

"Cuba teka, siapa saya?"

Soalnya sambil suaranya di kecikkan, aku  hanya ketawa kecil.

"Pondan, bapok.."

Jawabku perli, Baekhyun terus membuka mataku, lalu mencebik dan mengambil tempat di sebelahku.

"Sampai hati, cakap aku pondan."

"Hahaha aku gurau je! jangan terasa okey!"

Pujuk Hanna sambil menggosok rambut Baekhyun, Baekhyun terus mengambil tangan aku untuk menghentikan kelakuanku, lalu dia merenung mataku sedalamnya, aku hanya mengelipkan mataku beberapa kali, pandangan Baekhyun mula sayu, perlahan jari jemarinya mengusap wajahku dengan.

"Sekiranya aku pergi, lepaskanlah aku.."

Kata-kata Baekhyun itu membuatkan aku terdiam, hatiku terasa sebak air mataku mula bertakung, bibirku menggigil.

"Ke-kenapa kau cakap macam tu..?"

Soalku menahan sebak, Baekhyun hanya tersenyum dan mengeluarkan sesuatu di dalam poketnya, dan memberikannya kepadaku.

"Merry Christmas.."

Katanya sambil memberi seutas rantai kepadaku, lalu aku tersenyum dan menitiskan air mata terharu, dan melihat ke arahnya.

"Saranghae.."

Katanya, lalu menarik mukaku dan bibir kami bercantum, dengan pantas aku menutup mataku, tanganku menggenggam erat rantai yang di berinya tadi.

'Saranghae.'

Bisik hatiku, sambil menitiskan air mata, tetapi....secara tiba-tiba ciumannya semakin hilang, dengan perlahan aku membuka mataku dan aku lihat Baekhyun sudah tiada di hadapanku, aku melihat sekeliling.

"Baekhyun!!"

Panggilku tiada sahutan, perasaan cemas mula menyelubungi diriku, rantai yang di beri masih setia berada di tanganku, tiba-tiba Handphone aku berbunyi, dan aku terus menjawab panggilan tersebut.

"Annyeong.."

Soalku lembut kepada si pemanggil, dapatku dengar keluhan dari si pemanggil tersebut.

"Hanna..Baekhyun..dah-dah...tak ada..."

Senyuman yang tadi aku ukirkan,kini mati apabila abangku memberitahuku akan perkara tersebut, aku terduduk air mata yang mengalir tidak ku kesat, aku tidak percaya atas apa yang sedang berlaku, bibirku menggigil kerana sedang menahan sebak di dada.

"Baek-baekhyun...Ta-tadi...Hanna....Hanna..Baekhyun....Oppa!!!!"

Aku tidak mampu meneruskan kata-kataku, Handphoneku terlepas dari pegangan, aku menekup mukaku dengan kedua belah tapak tanganku aku menangis sepuasnya, aku tidak mempedulikan abangku yang sedang berada di dalam talian, tiba-tiba aku merasakan ada pelukan hangat dari belakangku.

"Hanna."

Kata seseorang yang sedang memelukku.

"Ke-kenapa semua orang yang Hanna sayang, tinggalkan Hanna?"

Soalku sambil menangis teresak-esak, Suho hanya mengetatkan lagi pelukannya.

"Mungkin ada hikmah di sebaliknya, Baekhyun bagitau dekat Ibu dia..yang dia sayang sangat kat Hanna, dia meninggal dunia pagi tadi, selepas dia sedar dari pengsan..dia tak nak bagitau Hanna yang dia sakit, sebab Hanna dia takut Hanna risau.."

Aku memusingkan tubuhku, untuk melihat ke arahnya.

"Tapi...tadi...dia...."

Kataku tergagap,lalu terus memeluk abangku dan menbenamkan mukaku ke dalam dadanya, Abangku hanya menggosok belakangku, malam ini adalah malam yang penuh tangisan buatku, seseorang yang aku paling sayangi telah meninggalkanku, salji-salji yang turun turut menangisi atas pemergiannya, dia lah cinta pertamaku, dan..tak mungkin ada penggantinya, ini lah yang di namakan cinta pada hari natal, dan ini lah juga.....Hari natal yang terakhir buatnya..

 


MCM MNE? OKEY TAK? MAAF KLAU BOSAN! THANKS SBB SUBSCRIBED UPVOTED AND COMMENT ^^

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
ExoLoveable
#1
Chapter 3: ahhh so sweet~~baekhyun pabo !~
girly_girl25 #2
Chapter 3: arhg so sweet !!
kaiexona #3
Chapter 3: Authornim kejammm!!!ingat sad endingTT ..rpnye happy end..btw daebak r
hanbinhaera #4
Chapter 3: OMG AUTHOR SAYA NANGIS TAPI SAYA GEMBIRAAAAA XDXD
teen_girl #5
Chapter 3: daebak!!!!!authornim you are the best......
baekk99
#6
Chapter 2: suka gile cite ni..best2..hope ade sequel nnti..please author!!!