member 4

〈 C I N D E R E L L A S // new big hit entertaiment girls' group 〉 「 story starting 」

 
 
O4 X SONG JI AH
Pagi indah Jia diganggu oleh si bising Nayeol. Niat Jia baru aje nak rehat sepuasnya hari ini yelah semalam pukul 7 pagi baru tidur akibat banyak sangat practice lagipun papa sendiri dah beri kelulusan kepada Jia untuk cuti latihan hari ni tapi malang tak berbau bila papa terbocorkan rahsia yang Jia cuti pada hari ini kepada si zirafah Nayeol. Ada pula pada hari cuti yang indah ni Jia dipaksa mengangkat barang-barang Nayeol ke dorm barunya. Nayeol diterima menjadi ahli Cinderellas baru semalam jadi hari ini dia paksa Jia untuk menolongnya mengangkat barang-barangnya yang berlambak dari rumahnya ke dorm Cinderellas. Nayeol tinggal di rumah sewa sendiri bersama abang kembarnya. Serius cakap kalau abang kembar Nayeol,Hanry Williams tak tolong sekali hari ni memang awal-awal Jia tendang Nayeol akibat geram. At least,tolong Nayeol hari ni ada abang handsome boleh cuci mata heuheu.

Nayeol memang ada adik beradik yang tinggal berhampiran. Abang kembar beliau yang umurnya tidak dikenal pasti yang pasti lebih tua dari beliau. k lol. Yang paling penting dua orang tu handsome menarik tertarik kau memang debooom k ikut genetik kot? Sebab Nayeol sendiri pun cun melcuun tinggi putih melepak. Keturunan model ke apa tiga beradik ni? Tetapi di atas masalah teknikal, Henry Williams tidak dapat menghadirkan diri jadi Hanry ajelah yang tolong Nayeol hari ini.

"Nayeol, banyak gila barang kau nak bawa pergi sana. Penatlah!" Jia akhirnya bersuara dalam bahasa inggeris lepas lama berdiam konon tekun menolong.Memang Nayeol dan Jia selalu speaking(lAUGHING) kalau bersama. Nayeol tu sendiri , korea dia bukanlah pekat mana. Kelakar tengok dia bercakap dalam korea yang patah tapi still nampak comel.

"Lemah betul kau ni,Ji" Selamba badak air Nayeol kondem dalam bahasa inggeris

"Pls. Kau tu yang terlebih kuat. Gadis ayu mana ada angkat barang berat-berat k."  balas jia dalam bahasa inggeris dengan slang scottish nya.

"Err. . . How about korang berdua senyap? Bukan nak kurang ajar but burung-burung pun takut tengok singa betina gaduh di siang hari macam ni" Sampuk Hanry Williams, abang Nayeol.Pergh tajam menusuk paru-paru betul ayat mamat tu.

Jia tersenyum malu. "Hehe sorry bro" Terus kepala dipaliingkan kepada Nayeol. "Eh? Kau panggil aku aje ke tolong ni?" Jia dah buat-buat muka sedih "Letih lah badan saya yang ayu dan molek ni"

Nayeol rolls eye. "Hello sister pls jangan perasan." Nayeol mengeluh " Aku ada panggil beberapa kawan tadi but dorang semua busy, kau aje yang cuti. Aku ajak Bella dia busy practice. Ajak Jumie, busy membuta. Hm macam mana?" 

"Rajinnya Bella practice. Wargh memang semangat orang muda kan?" Jia memuji Bella. Kadang-kadang cemburu dengan Bella dia masih muda tapi dah berbakat besar terpilih jadi ahli Cinderellas pula tu.

"Kau bukannya tua sangat pun,Ji" Nayeol buat muka blank.

"Yelah, tapi Bella tu terlebih muda. Takde lah Jungkook tu panggil dia noona pun kan? Huhu jealousnya"

"Aku pun mudalah kalau gitu." Nayeol buat tanda peace.

"Buat apa muda tapi tinggi?"

"Kau pendek 1 cm je dari aku cik kak. Ei ada kena layang pergi Han River pulak pagi ni kang"

Jia tergelak.

Hanri yang dari belakang dah bengang. Hadui budak dua ni, bukan nak tolong angkat barang-barang Nayeol yang berlambak ni . Boleh pula dia buka kedai kopi sementara dekat belakang van ni.

"Hei cik kak berdua. Mulut je berjalan, bila kerjanya nak berjalan?" Pedas betul kata-kata Hanri tu. Nama aje lelaki tapi mulut aduhai mengalahkan mak jemah. Langsung Jia dan Nayeol meneruskan kerja angkat-mengangkat tetapi kali ini dalam keadaan senyap takut kena sound lagi.

----------

Dalam kereta ke dorm Cinderellas, Nayeol memetik gitar dan menyanyi. Jia hanya menggelengkan kepalanya. Nasib baik sedap, kalau sengau dah lama aku sepak dia keluar dari kereta ni. Pada hari yang indah dah permai ini dijadikan mangsa supaya Jia drive pergi dorm Cinderellas? like whut. 

"Eh eh berhenti kejap. Aku nak pergi situ!" Hanri tiba-tiba berbicara dari seat belakang van milik- acctually Jia pinjam kereta ni dari company BHAHA. Terbeliak mata Nayeol dan Jia melihat arah yang ditunjukkan oleh Hanri. Dalam banyak-banyak tempat, tempat tu dia pilih? Hanri Williams memang betullah kembar Naomi Williams!

"Kenapa Amusement Park?" Nayeol tanya.

"Sebab roller coaster dia nampak sungguh sungguh daebak!" Langsung Hanri memandang Jia , buat aegyo secomel mungkin. "Noona~~"

Merah muka Jia melihat adik lelaki kawan baiknya itu. "K-Kalau Hanri dah ajak, apa salahnya berseronok kejap kan? Bukan selalu"

Bengang betul hati Nayeol. Haih, orang nak pergi cepat ni ada pulak menyinggahnya. Tapi, sebenarnya dia pun nak juga pergi taman tema ni, nanti dah popular susah nak pergi ye idok. lol . Terus macam kanak-kanak riang mereka bertiga berlari ke taman tema tersebut. Duit siapa lagi jadi mangsa? Song Ji Ah la mangsanya. Kata Nayeol, orang tua kena belanja yang muda. Logik sangat. 

----------

Dekat 2 jam mereka bertiga bermain tanpa mengenal erti penat lelah.Macam-macam permainan mereka bertiga cuba dari cawan pusing-pusing sampailah roller coaster. Tetapi dalam 10 minit yang lepas Jia terpisah dari Nayeol dan Hanry. Pada mulanya mereka bertiga duduk elok di bangku dan kepenatan ,Jia yang baik hati menawarkan untuk membelikan mereka air tin dan menyuruh dua budak tersebut tunggu dia di bangku tersebut malangnya lepas Jia balik dari beli air tin tadi, Hanry danNayeol sudah hilang. Angin betul Jia.

"NAOMI WILLIAMS! HANRY WILLIAMS!" suara high-pitched Jia kedengaran satu taman tema itu menyebabkan seseorang yang dikenalinya datang menghampirinya. 

"Jia!" Bila Jia menoleh kelihatan susuk tumbuh yang amat dikenalinya. Wang Jackson.

"Awak buat apa dekat sini?" Jackson bertanya dalam bahasa inggeris.

Kelu lidah Jia untuk menjawab persoalan Jackson tadi langsung dia hanya terangguk-angguk.

Jackson menahan senyum. "Yang angguk-angguk tu kenapa?"

"aaaa-" Sebenarnya Jia memang terkejut bila terserempak Jackson dekat sini tapi motif utama yang buat dia kelu begitu adalah kerana dia jerit begitu tadi. Jia takut Jackson pandang dia macam orang gila . Hancur imej aku depan jackson wargh!

"Yang awak terangguk-angguk, tergagap semua ni kenapa?" Jackson senyum dan melangkah menghampiri Jia. "Terkejut sangat ke jumpa saya?"

"A ah, selalu kan kita jumpa dekat bangunan tempat kerja masing-masing tak pun dekat cafe kokorohearteu . Tempat lain mana pernah jumpa" Jia cover malu . Ahh, hentam ajelah nak cakap apa.

Jackson mengangguk tanda faham lalu menggosok kepala Jia. "Kenapa awak jerit macam tu tadi? Takut pula saya tengok walaupun saya ni manly" 

Jia facepalm. Aduh, sempat lagi dia puji diri sendiri.

"Takda apa lah" Jia melepaskan ketawa cover malu. 

"Betul ke-" kata-kata Jackson mati bila terdengar teriakan dua kanak-kanak ribena dari jauh.

"AH JI UNNIE! We're here!" Nayeol melambai-lambai dari jauh sambila berlari ke arah Jia dan Jackson.

Automatik Jackson memakai semula bandana yang terlekat di lehernya dan betulkan topinya ke depan. Nak cover muka lah tu.

"Your friend?" Tanya Hanry pada Jia bila sudah sampai di sebelah Jia. 

Jia mengangguk.

"Err... Bye Jia. Saya pergi dulu" Jackson cepat-cepat pergi dari mereka bertiga sebelum sempat Jia membalas apa-apa. 

Bila kelibat Jackson sudah hilang dari pandangan Jia langsung Jia cekak pinggang memandang dua budak comel itu tadi. "Korang pergi mana haaa?" Jia mencubit pipi merah Nayeol. Geram betul dia dengan budak sorang ni, kacau je aku nak borak dengan Jackson.

Nayeol menepis tangan Jia dari pipinya lalu menggosok-gosok pipinya itu. Aduh,pedih betul. "Eleh orang hilang sebab orang tahu ada unnie tu kan dia kan nak date kan heuheu"

Merah muka Jia. "Ah, ada je alasan kan budak! Dah, jom balik. Entah bila nak sampai dorm Cinderellas kalau macam ni.

----------

Bila sampai di alamat tertera, terus mereka bertiga membawa barang Nayeol yang berlambak itu ke tingkat 4 bangunan itu. Tingkat 4 apartment, Dorm Cinderellas. 

Bertalu-talu loceng ditekan tetapi tidak juga pintu dibuka. Haih, Jumie ni nak bagi orang masuk ke tidak? 

"Kan bagus ada 'dia' " Jia mengeluh. Yelah, jeritan budak yang dimaksudkan itu memang bingit, sah-sah Jumie akan bangun.

Lepas percubaan ke 1282 kali menekan loceng akhirnya Han Jumie membuka pintu tersebut. "Ye?" Muka mamai Jumie memang jelas.

"Bukalah lock ni,sayang. Orang nak masukkan barang ni" Jumie mengangguk dan membuka lock di grill dorm mereka lalu terus keluar dari dorm, tunggu di luar. Tak mahu menganggu proses membawa masuk barang.

"Jumie, tolonglah sekali angkat ni." Hanry bersuara dengan bahasa korea yang agak hancur.

Jumie menggeleng dan menguap. " Banyak sangat lah barang Nayeol , tak larat angkat."

Hanry mengeluh kenal sangat dengan si pemalas Jumie.

Bila segalanya selesai, Jumie terus menyerahkan sepucuk surat kepada Jia. "Papa tahu kau akan datang sini thats why dia suruh aku pass kan"  Jumie bersuara lemah. Mengantuk lagi agaknya.

Jia macam dapat mengagak isi surat itu lalu dengan laju membuka surat tersebut.


Kepada Song Ji Ah,

Papa minta maaf sebab tak dapat nak sampaikan mesej ni sendiri pada Jia. Memang papa bengang sangat dengan klien ni, tukar tarikh meeting last minutes, tak sempat papa nak beritahu sendiri benda ni pasal Jia. Haih, papa harap sangat Jia tak kecil hati ye? Jia sendiri tahu banyak mana papa sayangkan Jia dan yang lain-lain. Papa janji, lepas papa balik dari meeting luar negara ni, papa terus adakan party untuk Jia okey?

Hm, benda yang papa nak bagitahu tu adalah tentang masa depan Jia sendiri. Jia mesti tahu pasal Cinderellas kan? Jia pun mesti perasan yang member-member yang dipilih untuk Cinderellas semua berbakat besar dan yang paling unik ialah mereka semua memang sepasukan dengan Jia sewaktu Jia awal-awal trainee dulu. Papa memang sengaja pilih begitu sebenarnya. Jadi member seterusnya yang akan dipilih sebagai ahli Cinderellas pun mesti Jia dah dapat agak kan? Mestilah tak lain dan tak bukan ialah Jia sendiri! Tahniah Jia! Papa tahu Jia memang layak untuk ini dengan usaha keras Jia selama ini memang berbaloi! Jia memang kebanggaan papa lah! Papa tak sabar nak tengok Jia menyanyi di atas pentas suatu hari nanti. Bayangkan , peminat yang ramai menyokong Cinderellas, menjerit-jerit memberi sokongan mantap pada Jia dan yang lain. Gembiranya. 

Bakat nyanyian Jia memang mantap. Pergh,macam Beyonce korea lah papa cakap!  First time papa dengar nyanyian Jia di youtube tu, papa rasa macam sedang berjalan di awangan perasaan yang sungguh menenangkan. Bila papa lelapkan mata sendiri, papa dapat nampak seperti papa sedang terbang. Begitu lunaknya suara Jia dan disebabkan itulah papa mengambil keputusan untuk memilih Jia sebagai Main Vocalist kepada Cinderellas. Papa harap , Jia dapat menjaga dan mendidik ahli-ahli Cinderellas yang lain. Almaklumlah ada si pemalas, si prankster . Memang combo paling payah nak jaga. Entah-entah ahli kelima yang papa akan pilih nanti pun perangainya macam lepasan tanjung beruang juga? Shh, papa takkan beritahu siapa dia walaupun papa yakin Jia sendiri dah tahu siapa kan ? hehe.

Sebagai seorang penyanyi, rasanya memang banyak dugaannya kan? Bila terlampau popular pasti akan ada haters yang memburukkan kalau tidak disambut peminat pun pasti sedih tapi papa nak Jia tahu yang papa yakin pada Jia! Jangan sekali mengalah. Eh, papa dah merepek tak sudah pula dalam surat ni  Hehe. Bila papa balik dari meeting, papa sambung lagi ye ? Tata.
 
Yang Ikhlas,
Bang Shi Hyuk.
100 X 100
AUTHOR'S NOTE:
Name : Song Ji Ah
Stage name : Jia
BOD : 1994 December 27
Fanclub name : rella's
Position : Main Vocalist
Love Interest : Wang Kayee ( Got7 )
Height : 170 cm
Weight : 49 kg
Username : xoxomylove
UPDATES +
 
040215 — Waargh sorrylah tak mencapai had limit. Otak cheq dah tepu lama tak menulis + tak membaca bhaahaha almaklumlah busy membuta kno. Cheq busy ke hulur ke hilir dok mengemas banjir kat kampung ;a; . Moment dengan Jackson pun cheq tak dapat nak pikir adush /hentak kepala kat laptop.  Laptop lagi satu, bengang sungguh dengan kelembapannya haih ;a; and btw cheq tukar ulzzang . Jumie berubah muka lol >_>
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
outofidea
bengang betul dah penat tulis psl member 5, tetiba ada 'org ni' trtkn "x" terus hilang semua . pergh sakit jiwa

Comments

You must be logged in to comment
atinybuddy
#1
kalau saya nak apply boleh tak?????
Star_Juice
#2
author-nim hang x nak update da kaa cite ni u-u
Star_Juice
#3
Chapter 10: Awat lak jumie brtukar muka? Plastik surgeri? Okno /ditampo xD
Hensem mne Hanri tu? Adekah sehensem kembar dlm harry potter hoho
Ececeh bole plak Jia jumpe crush dia di situ. Mcm dirancang2 plak muwahahaha
P/s- kg hang banjir wey? Omg cheq x leh tul dgn bnjir ni. Nseb baek umah x bnjir taun ni u_u
Kwon_Dongho #4
Chapter 10: Dan ABANG KEMBAR dia Hanry dan Henry tua setahun dr Naomi
Kwon_Dongho #5
Chapter 10: Akak woi Nayeol ade abang kembar Hanri dan Henry bukan Hanri sorang je
Kwon_Dongho #6
Chapter 8: Aduh nasib Tinggi Nayeol tak setinggi L
Tulah nak tinggi sangat ambik kau XD