BEHIND THE CASTLES

Description

TIDAK DI SANGKA CERMIN YANG PADA MULANYA KELIHATAN BURUK , KOTOR NAMUN ADA MAGIS YANG MEMBAWA KITA KE DUNIA LAIN , ZAMAN LAIN YANG TIDAK PERNAH WUJUD DIMUKA BUMI INI . 

Foreword

Anneliese

Berumur 19 tahun . Dia ni jenis tak suka akan barang2 yang nampak macam girly gile . tapi itu tak bermakna dia adalah tomboy . Dia cantik dan popular di sekolahnya . Namun , hanya disebabkan oleh sebuah cermin yang dibawa pulang oleh ibunya , dia terperangkap di alam lain dan yang pastinya tiada jalan keluar untuknya .


Kai

 

Daripada semua putera , dialah paling sukar untuk ditafsirkan . Kadang2 dia bergurau pun orang pikir dia serius . Walaupun kadang2 dia selalu buat Anneliese rasa menyampah , namun dia yang sentiasa membuat Anneliese gembira terutama apabila dia membuat aegyo nya yang tak berapa jadi .

 

Super power :Teleportation

 

Chanyeol

 

Tak matang ….. tak matang ….. tak matang . Itulah perkataan yang mampu describe untuk Chanyeol . Pada kali pertama berjumpa , dia Nampak macam seorang blur , tapi kalau dah kenal memang macam budak 10 tahun . Namun begitu , dia adalah antara putera yang terkuat oleh kerana kuasanya yang hebat . Tiada siapa yang mampu menandinginya .

 

Super power : Fire

 

Baekhyun 

 

Seorang yang pendiam . Dia cakap bila dia rasa nak cakap . Seorang yang ikhlas dan antara putera yang paling matang

 

Super power : Light

 

Sehun

 

Putera yang paling muda . Perangai dia lebih kurang macam Chanyeol tapi dia ni lebih kebudak-budakan . Dia seorang yang sangat sensitive namun dia sangat caring kalau Anneliese jatuh sakit

 

Super power : Wind

 

D.O

 

 

Putera yang paling Anneliese tak suka . Sebab suka pandang orang guna mata panda dia . Kadang2 Anneliese pikir dia tengah tidur sambil mata terbuka luas sebab his stare macam blank dan tak ditujukan pada sesiapa . 

 

Super power : Earth

 

Suho 

 

 

Dia putera paling menyerlah . Sangat hensem dan sopan ketika berbicara .Dia adalah putera sulung bagi keenam-enam putera itu . Semua putera lain asyik cuba meniru sikap Suho tapi tidak pernah berhasil .

 

Super power : Water

 

 

--------------------------------------

 

Anneliese tak suka akan kehidupannya kini . Baginya , ibu dan ayahnya seperti tidak wujud . Mana taknya , setiap hari mereka bekerja sehingga lewat malam tanpa menghiraukan Anneliese . Sampai satu hari iaitu hari lahir Anneliese , ibunya bercadang untuk membuat party .

 

''Anneliese , ibu ada hadiah untuk kamu .''

 

Anneliese memandang jelik ke arah hadiah yang dipegang oleh ibunya . Besar hadiah tu seperti cermin yang dilekatkan ke dinding . Ataupun memang cermin ??

 

'' Hadiah apa ?''

 

Tersenyum lebar ibunya apabila melihat Anneliese seperti menerima hadiah darinya . Laju sahaja tangannya merobek kertas yang membalut hadiah tersebut .

 

'' Cermin ? For what ? ''

 

Ibunya tidak mengendahkan soalan anaknya . Namun terus menggantung cermin tersebut di dinding bilik anaknya .

 

'' Ini cermin antiK . Ada seorang nenek tu jual dengan harga yang sangat murah. Jadi ibu belilah. Ibu rasa anak ibu harus ada cermin yang besar di biliknya .''

 

Anneliese meneliti cermin tu . Nampak usang . Tapi takpe . This is better than she buy me a doll . Erghhh.

-----------

 

Malam tu ,Anneliese menyikat rambutnya di hadapan cermin tersebut . Tiba-tiba keluar satu cahaya dari dalam cermin tu . Anneliese mendekatkan jarinya di cahaya itu .

 

Entah bagaimana , seperti ada kuasa yang menyedut Anneliese masuk ke dalam cermin tersebut .

 

Apabila sedar , Anneliese sudahpun berada di era yang lain . Dan berjumpa dengan 6 putera yang kacak . Tapii … mereka ada kuasa ?!!

 

 

 

WELCOME TO THE ROYAL FAMILY 

 

 

 

 

 

KaiSoulLife88
Chapter 4 : In Process

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet