New Friend

BEHIND THE CASTLES

=========================================

Nobody's POV 

 

Selepas sahaja makan malam bersama appa mereka , Suho serta adik-adiknya membuat perancangan bagaimana untuk menyembunyikan Anne  tanpa pengetahuan  appa mereka .

'' Putera Sehun !!! Nak buat apa dengan baju perempuan tu ?? '' 

Pembantu istana itu terjerit memanggil Putera Sehun . Sehun tidak mengendahkannya lalu terus menuju ke bilik rahsia itu di mana tempat Anne  disorokkan .

Suho pula  mengarahkan hamba-hambanya untuk menyediakan air mandian untuk Queen sedangkan ia adalah untuk Anne  . D.O dan Baekhyun yang berada di bilik Sehun pula menyediakan selimut serta bantal untuk dibawa ke bilik rahsia itu

 

'' Kejap ! Kenapa kita kena buat semua ni ? '' 

 

D.O mengeluh sambil tangannya melipat selimut . Ini pertama kali sepanjang hidupnya kena lipat selimut bagai . Oh please , siapa perempuan tu sehingga diberi penghormatan macam ni .

 

'' Suho hyung suruh kita buat . Ini adalah arahan .''

 

''Aku tak suka lah perempuan tu ada dekat sini .''

 

Baekhyun sependapat dengan D.O namun dia hanya pendam sahaja . Dia tahu Suho pasti merancang sesuatu . Suho bijak .  Dia merasakan suatu hari nanti kehidupan mereka semua  akan berubah kerana wujudnya perempuan itu .

 

Tiba-tiba bilik Sehun dirempuh kuat oleh Chanyeol , abang mereka yang agak panas baran .

 

'' Aku tak nak . Aku tak suka . Aku taknak lah terlibat dalam plan ni . Kalau korang semua nak merayu pada aku , my answer is NO !!! ''

Chanyeol menengking ke arah dua adiknya itu . Dia duduk di atas katil mengadap Baekhyun dan D.O sambil berpeluk tubuh . Dia takut perempuan itu adalah WITCH ! 

Baekhyun dan D.O diam membisu membiarkan abang mereka melayan perasaan seorang diri . Apa boleh buat , ia adalah arahan .

---------------

 

Anne dapat rasa apabila angin berlanggar dengan tubuhnya  . Kai melepaskan pinggang Anne  sejurus kaki mereka  jejak ke papan kayu itu . Anne pelik , mula-mula pergi bilik Kai pastu tiba-tiba di bawa ke bilik kayu ni pulak .

. Dada Anne tiba-tiba  berombak kencang dan bibirnya  menjadi pucat apabila Kai merenung dalam ke matanya  . Pada masa itu juga semua putera itu menerjah masuk bilik itu untuk melihat keadaan Anne  .

Suho memegang bahu Anne  apabila melihat muka Anne  menjadi pucat .

'' Awak okay ? '' 

Sehun turut mendapat kan Anne .

'' Kau ada buat apa-apa dekat dia ke  Kai ? ''

Kai membuat muka selamba dengan tuduhan Sehun .

'' Alamak Sehun . Macam mana kau tahu aku nak bunuh dia dengan Teleport aku . -_- '' 

Sehun mencebik . Anne  menjeling ke arah  Kai .

'' Kenapa awak tak warning saya awal2 pasal kuasa awak ? Saya hampir pengsan tahu tak dengan .. dengan .. magis awak tu . ''

'' Magis tu ada nama . Nama dia Teleportation . ''

'' Hah yelah . ''

Tiba-tiba Suho berdehem dan Anne  menoleh ke arahnya .

'' Sejujurnya .. -- '' 

'' Kami semua ada kuasa .'' 

 

Anne melopong dan matanya melekap ke muka 5 lelaki di hadapan korang . Baru dia  perasan lelaki yang tinggi itu tiada di bilik itu . Anne   memandang Suho semula .

'' Kuasa awak apa ? '' 

Suho memberi korang senyuman manis sebelum menjawab . Jangan lah senyum macam tu . Arghhh

'' Sebelum tu nama saya Putera Suho . Kuasa saya adalah air . Saya boleh mengawal atau membentuk air ikut suka hati saya . '' 

Erk ! Macam pelik je kuasa dia .

''  Putera ? Bukan haritu awak kata awak adalah...... ''

Suho angguk .

'' Kami semua adalah putera . '' 

Tegas sahaja suara D.O . Dia sengaja ingin menakutkan gadis itu  lagi2 dengan mata panda dia tuh . Anne  menelan air liur . Takut-takut nanti  kurang ajar dengan mereka . Kena lebih berhati-hati .

'' Nama awak ? '' 

'' D.O ! '' 

'' Kuasa ? ''

'' Kuasa saya adalah Earth . Saya boleh membuat bumi bergegar dan membelahkannya menjadi dua jika ... '' 

 

D.O tersengih apabila melihat muka Anne menjadi pucat .

'' Itulah kuasa saya . '' 

 

Anne tersenyum pahit sebelum memandang ke arah lelaki di sebelah D.O . Belum sempat dia membuka mulut untuk bertanya , lelaki itu terlebih dahulu bersuara .

'' Hi ! Nama saya Putera Sehun . Kuasa saya adalah angin . '' 

Sehun mengangkat tangannya dan menjentik udara ke arah Anne  . Badannya tertolak kebelakang apabila angin kuat merempuh badannya  .

Anne  hampir terlupa akan lelaki yang berdiri di belakang Sehun . Dia nampak lebih rendah dari Sehun . Mata hitam nya dengan mukanya yang matang menarik perhatian Anne  untuk lebih mengenalinya .

'' Nama awak ? ''

Suara Anne sengaja  di mesra kan agar lelaki itu tidak terasa hati kerana dipinggirkan . Lelaki itu dilihat menggosok belakang lehernya sebelum bersuara .

 

'' Nama saya Putera Baekhyun . Kuasa saya adalah cahaya . ''

Baekhyun mengeluarkan cahaya di hujung jari telunjuk nya ke arah Anne  . Anne  tersentak dan menutup matanya  .

'' Sorry .  '' 

Kemudian , Anne  memandang lelaki yang membawanya ke udara sebentar tadi .  Kai berpeluk tubuh sambil tersengih kambing .

'' Awak dah tahu nama saya dan awak pernah merasa kuasa saya .''

Anne membuat muka . Berlagak gila mamat ni . Rasa nak hempuk je kepala dia bila dia bagitahu kuasa dia . Anne  memandang Suho semula .

Korang : So .. what now ?

 

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
KaiSoulLife88
Chapter 4 : In Process

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet