Epilog

Kertas Bodoh, Aku Cintakan Dia.
Please Subscribe to read the full chapter

Selamanya
Hati ini akan selalu memujamu
Mencintaimu
Seumur hidupku hanyalah padamu

Waktu
Dengarkanlah
Selalu dekatkan ku dengannya

Indah
Ku menutup mata
Satukanlah hati

Jadikan malamku lebih indah
Jadikan siangku lebih terang
Biarkan bungaku mewangi
Selamanya

 

 

“Bagus Jepp ! Bagus ! Kau memang boleh diharap.”

Kata-kata Big Boss sudah tidak lagi masuk ke telinga Yongguk. Fikirannya menerawang jauh memikirkan kesilapannya. Air mata bergenang namun cuba ditahan agar tidak jatuh di hadapan ketua durjana ini.

Setelah lelaki berpangkat Boss itu beredar, tinggallah dia bersama Mark.

“Aku tak tahu apa yang berlaku antara kau dan perempuan yang kau bunuh tu dan aku tak nak ambik tahu. Tapi Jepp, aku harap kau dapat kawal perasaan kau.” ucap Mark sebelum turut beredar meninggalkan Yongguk sendirian di atas bumbung bangunan markas mereka.

“Hana…”

Nama itu masih saja berlegar di ruang minda Yongguk. Tubuh kaku Hana, wajah pucat dan darah yang berlumuran tadi bermain di ruang matanya membuatkan Yongguk diserang rasa bersalah yang teramat sangat. Jiwa raganya terseksa. Dia tak boleh menerima hakikat yang dia telah membunuh perempuan yang dia cintai.

Kertas bodoh yang tersimpan di dalam poket seluarnya dikeluarkan. Ini adalah tulisan terakhirnya tentang Hana. Dia ingat lagi satu malam yang indah di mana dia meluahkan segala perasaannya pada Hana di dalam kertas itu dan hari ini, segala-galanya telah berakhir.

Bait perkataan dari kertas buruk itu dibaca. Wajah Hana yang cuba dilakarnya diusap perlahan. Air mata lelakinya sekali lagi berguguran. Dia benar-benar menanggung rasa sakit yang teramat.

 

Jadikan malam ku lebih indah

Jadikan siang ku lebih terang

Biarkan bunga ku mewangi…selamanya.

 

Hana,

Pertama kali aku memandang kau adalah di saat kau sedang menolong seorang buta melintas jalan. Entah kenapa, aku tersentuh dengan perlakuan kau itu. Dari wajah kau, aku dapat lihat sinar keikhlasan dan aku tertawan.

Kau bukan seorang wanita yang senang untuk didekati. Kau nampak lembut di luar tetapi ternyata kau memiliki ketegasan dan pendirian yang sangat kuat. Malam di man

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
syixinghun
#1
Chapter 2: Sedih bhai
beast_lovers #2
Chapter 4: .why yongguk so cruel to hana.poor hanaa..she died just like that.hm..yongguk why u so stupid!! ! ㅠㅠ daebak and best story that i had read.i can stop cry okay..its to sad for me
woonicorn_syah
#3
Chapter 4: sedih nya TT o TT tak tau nk ckp apa ..hahha T.T sedih la... sadis btol hidup yongguk ni...
Exotic_Baby_99
#4
Chapter 4: andwaeeeeeeeeeeee!!! Jello kene duduk sorang sorang lagi!!! Yongguk kejamnyeeeeeee..... Kesiannye kena masuk penjara kali kedua u.u