❣-Future Husband,Future Wife...

Married to Byun Baekhyun??? ♚
Please Subscribe to read the full chapter

Chapter 2 : Future Husband,Future Wife...

 

 

"Seoji-ah,sudah ke belum?" Puan Ahn sudah bercekak pinggang di hadapan bilik Seoji menunggu anak tunggalnya bersiap. 'Sejak bila pulak anak aku ni jadi lembap begini?' fikir Puan Ahn bonus sekali dengan umpat. "Kejap! Nak pakai lipstick!" laung Seoji yang masih di dalam biliknya. Lip bam pink berkilau ditepek sedikit pada bibir mungilnya. Sesiap saja itu,Seoji membuka pintu biliknya. Kesian ibunya yang menunggu dirinya bersiap seperti 'mak nyah'.

"O,Em,Gee...Daughter,you are pretty!" Puan Ahn mencubit-cubit pipi gebu Seoji. "Mama,stop it! Gemuk lah pipi,Seoji nanti!" Seoji menepis tangan ibunya. "Aish,arasseo...Jual mahal pula anak Mama ni.." Puan Ahn terus menarik tangan Seoji ke bawah. "Cepat,nanti Puan Byun bising pulak..."

Sesampai saja Seoji dan Puan Ahn di hadapan sebuah restoran yang kelihatan mahal,Puan Ahn bercakap dengan pemandunya seketika sebelum menuruni kereta manakala Seoji melihat nama restoran itu, 'Rose Cherry's Restaurant' nama restoran itu. 'Cheh,tak ada nama lain ke selain nama bunga dengan buah warna merah lagi kecik tu?' tanda disedari sendiri Seoji mengutuk nama restoran itu. Heh,apa masalahnya kalau nama restoran tu 'Pak Cik Bidin's Restaurant' ke, 'Durian Rambutan's Restaurant' ke, 'Minah Bedah's Restaurant' ke,apa ke,menyusah kan hidupnya ke??? Asalkan ada nama.

"Er...Mama,anak Puan Byun tu perempuan ke lelaki?" tanya Seoji. Entah kenapa berdebar-debar pula. Ibunya tidak pula memberitahu jantina anaknya Puan Byun. 'I hope it's a girl,I hope it's a girl...' doa Seoji dalam hati. "It's a boy." kata Puan Ahn.

PRANG!

Terasa seperti ada 'dumb bell' dari langit jatuh atas kepalanya saja,terkejut mungkin. Lelaki? Siapa ya? Aku kenal ke? Tanpa sebarang jawapan Puan Ahn dan Seoji melangkah memasuki restoran itu. Mata Seoji meliar memandang design-design dalaman restoran itu. 'Um...Boleh tahan...' fikir Seoji yang lagaknya seperti pihak atasan nak bagi cop 'halal' kedai je... "Seoji-ah,mari sini." panggil Puan Ahn yang sudahpun duduk di meja bersama seorang wanita yang kelihatan seusia dengannya bersama seorang lelaki muda yang seperti dikenali Seoji. Tidak. Seoji memang mengenali lelaki itu. It's Byun Baekhyun. Byun. Baek. Hyun. 'Jesus! Ini ke anak kawan Mama,si Puan Byun tu?! Sheesh! Kenapa aku rasa macam ada petala je yang akan aku hadapi je ni? Petala buruk...' jerit hati Seoji yang sudahpun duduk di sebelah Puan Ahn,di hadapan Baekhyun. "Ini anak awak ke,Nari?" tanya Puan Byun. "Ha'ah,Seoji,ini Puan Byun." ujar Puan Ahn. "Er...Angyeonghaseyo,Puan Byun. Puan sihat?" kata Seoji dengan penuh sopannya. Sehun hanya memendang Seoji dengan muka yang tidak puas hati. 'Pssh! Depan orang lain kau lagak sopan macam jumpa YB je kan...Kalau dengan aku memang lagak macam 'bawang putih' je...' geram Baekhyun. "Panggil je Mummy. Seoji kenal Baekhyun kan?" ujar Puan Byun dengan lemah-lembut dan pandangannya jatuh pada Baekhyun yang sedang duduk dengan angkuhnya. 'Huh! Menyampah!' bisik hati Seoji. "Eh,mesti lah Seoji kenal,Puan Byu-eh,Mummy. Ini Byun Baekhyun. Pelajar famous macam ni siapa tak kenal,kan Baekhyun Sunbaenim?" kata Seoji dengan senyuman yang sinis. Baekhyun menjeling Seoji tajam. "Ha'ah,iya lah. Lagipun Mummy,Baek selalu je perhatikan Seoji ni. Baik,cantik,pandai orangnya..." kata Baekhyun dengan senyuman balasan. 'Tak. Gu. Na. Kau. Ba. Con!' getus hati Seoji. "Eh,sama kenal ke? Hm...Bagus lah kalau macam tu..." kata Puan Ahn. Senyuman jahat Seoji dan Baekhyun terus mati. "Apa yang bagusnya Mummy?" tanya Baekhyun dan Seoji serentak.

Mereka pun memenuhkan perut masing-masing dengan memesan beberapa jenis hidangan yang sememangnya nice seperti nama-namanya yang agak susah disebut.

Selepas mereka menjamu,Puan Ahn memulakan kata-katanya, "Baekhyun,kalau tamu tak kisah,boleh bawak Seoji jalan-jalan dekat taman bungat dekat-dekat sini? Seoji suka bunga." ujar Puan Ahn. 'What the...' Seoji sudah mati lidahnya untuk berkata. "Eh,boleh. Apa salahnya. Kan Seoji...?" Baekhyun mengangkat kening kanannya. Seoji sudah berdoa dalam hatinya supaya si Pak Cik ni tidak mencederakan dirinya ataupun membuat perkara yang menyalahi undang-undang negara. Erk!

 

(A/N : Bayangkan waktu malam,night scenery...)

"Wuah...Cantiknya..." hanya itu perkataan yang berjuta-juta kali berada di bibir Seoji yang disebut. Baekhyun hanya membontoti Seoji yang sudah berjalan lima kilometer jauh darinya di hadapan. 'Flower girly,I see...' kata hati Baekhyun. Sesudah penat Seoji menjadi 'penjakun' di taman itu,Seoji mendaratkan pungungnya di atas bangku panjang berwarna putih yang tidak jauh dari situ. Seoji pun pelik,setiap kali dia ternampak taman bunga,pasti 'mood' jakun Seoji akan 'on'. Buaknnya di rumahnya tiada taman bunga,jeesh. (-_-) Memang 'flower lover' kot... "Hei,budak." Seoji terus memandang Baekhyun yang datang ke arahnya dengan muka tiada perasaan. "Kau memang kuali dua muka eh?" kata-kata Baekhyun itu membuatkan dahi Seoji berkerut seribu. 'Pepatah kuali mana pulak yang makhluk ni rembat sampai bawak ke sini?' hairan Seoji. "Oh,bisu rupanya budak ni..." terasa seperti dipijak saja kepala Seoji. "Saya tak pekak lagi lah,Pak Cik. And one more,pepatah dari ceruk daerah mana pulak yang Pak Cik belajar ni? Kuali dua muka? " Seoji angkat kening 'double jerk'. "Jeesh,talam dua muka! Salah ke kalau aku letak perkataan kuali dekat situ disebabkan muka kau dengan kuali dua kali lima je." kata Baekhyun dengan selamba. "Eh,Pak Cik ni pakai bahasa kasar pulak...Whateverlah!" Seoji terus memalingkan mukanya dari dertembung dengan mata sepet kepunyaan Baekhyun. Namun,sedar tidak sedar Baekhyun sudahpun duduk bersama kerusi bangku yang didukinya tetapi jarak mereka berdua amatlah jauh sehingga boleh memuatkan lagi enam orang lagi di tengah-tengah. 

Sudah melepasi Seoji dan Baekhyun duduk di bangku taman bunga itu sambil bermmain phone masing-masing. "Pak Cik,Mama dah panggil." kata Seoji lalu meninggalkan Baekhyun  yang masih leka bermain iPhone 6 Plus nya. 'Erk! Pak Cik pun Pak Cik lah!' fikir Seoji. Mata Baekhyun melirik Seoji yang sudah menghilang di matanya. "Dia panggil aku Pak Cik...? How rude,budak..."

"So? Macam mana jalan-jalan?" tannya Puan Byun. "Er...Okey! Bunga-bunga dekat situ semua cantik-cantik." ujar Seoji. "Baguslah kalau macam tu. Baek ada buat benda yang bukan-bukan pada Seoji?" tanya Puan Baek lagi sam

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
baekhyuneexo #1
Please update very sooon
Mrs_Hana02
#2
Chapter 3: Update soon :*
JeonAra #3
Chapter 3: Update soon !! ^^
pandayaya #4
Chapter 3: Keep update author-nim ★
shizuka_arumi
#5
Chapter 3: Keep update
syeraa_yeol
#6
Chapter 2: cerita ni best..puas bile bace..typo tu bende biase bagi saye..
ChoiMalMinZa
#7
Chapter 2: cerita ni best !