❣-Seoji's Life...

Married to Byun Baekhyun??? ♚
Please Subscribe to read the full chapter

 

Chapter 1 : Seoji's Life...

 

 

"Wei,nak ikut aku tak?" tanya Minyoo pada Seoji. "Pergi mana?" tanya Minhae. "Ah,sibuklah kau,aku tanya Seoji. Bukannya kau,sengal!" Minyoo menunjal kepala Minhae. "Eh,kalau Minhae sengal,maknanya kembarnya pun sengal sekali lah bukan?" ujar Seoji yang membuatkan 'kembar kecoh' itu senyap. Akward...Krik...Krik...Krik... "Eleh,garau je lah. Kau nak ajak aku pergi mana pulak masa Cikgu Soora ni? Karang tak pasal makan buku teks kimia dia yang 40 inci tuh." kata Seoji. "Ish,aku tak ada lah segila tu nak ponteng kelas Cikgu Longkang tu tanpa sebab. Cikgu Soora tak datang hari ni,aku tengok dekat papan kenyataan dekat bilik guru tadi. Jadi,kelas kita free! Aku nak ajak kau tengok budak main basketball!" terang Minyoo. Harap maklum,Minyoo bukannya biadap kerana menggelarkan guru mata pelajaran Kimianya sebagai Cikgu Longkang. Semuanya bersebab. Ini sebabnya...

 

::flashback bulan lepas::

Semasa Seoji,Minyoo dan Minhae melepak di taman,mereka dengan tidak sengaja ternampak Cikgu Soora membawa buku-buku yang banyak dan tebal. Seoji terasa kasihan melihat guru wanita itu bersusah payah membawa buku-buku tersebut lalu diberitahu kepada kawan kembarnya untuk menolong Cikgu Soora. Namun,niat mereka untuk menolong Cikgu Soora itu terbatal apabila wanita itu kelihatan terhumban ke dalam longkang di tepi bilik guru itu. Sumpah! Longkang itu sedalam 1 kaki. Dengan automatik,mereka bertiga ketawa terbahak-bahak. Cikgu Soora sudah seperti membuat watak komik saja. Kakinya ke atas,kepalanya ke bawah,buahahah! Sialan punya pelajar,bukannya nak tolong cikgunya yang jatuh longkang itu,malah diketawa sampai terguling-guling tanpa menghiraukan pendangan buruk orang sekeliling. Kemudiannya kelihatan ramai guru-guru yang lain menolong Cikgu Soora bangun dan beberapa orang pelajar mengangkat buku-buka Cikgu Soora yang bertaburan dengan sengihan tercalit pada bibir masing-masing. Memang nak ketawa sangat mereka tetapi tidak eloklah jika dilihat guru-guru...

Dan semenjak itu lah mereka menggelarkan Cikgu Soora sebagai 'Cikgu Longkang'.

::end of flashback::

 

Sambung balik : Wah! Sungguh hebat kawan Seoji sorang ni yang ala-ala 'tomboy' tapi kaki gosip. Cepat je news yang dia dapat. "Gaeurae? Boleh jugak. Aku pun bosan duduk dalam 'pasar disco' ni." kata Seoji. Entah dari dunia mana pulak yang wujudnya pasar campur disco... "Jomlah,diorang dah nak mula ni." Minyoo mengheret Seoji ke luar kelas dan meninggalkan kelas mereka yang serupa dengan 'kelab malam' itu. "Yah,tunggu lah aku!" terkedek-kedek Minhae mengejar sahabatnya dan kembarnya itu.

Ya,kelas Voi-2 adalah salah satu kelas yang terkenal di kalangan guru-guru semasa bergosip di dalam pejabat. Kelas Voi-2 teramatlah bising dan sesetengah di kalangan mereka adalah 'rule broker',namun kelas itu sering memberikan keputusan peperiksaaan yang agak memuaskan. Bolehlah~ Semua guru yang mengajar mereka tidak berapa mengambil kisah tentang mereka kerana perangai mereka yang tidak pernah berubah. Cuma di kalangan mereka Cikgu Soora iaitu guru mata pelajaran Kimia agak tegas daripada guru-guru yang lain.

Semasa Seoji,Minyoo dan Minhae berjalan di hallway sekolah,dengan tidak sengajanya Seoji terlanggar seseorang sehinggakan air mineral yang orang itu pegang tertumpah di atas bajunya sendiri. "Yah! Buta ke?!" laung orang itu. Dari suaranya dapat dinafikan yang orang itu adalah lelaki dan suranya agak familiar di telinga mereka bertiga. Seoji dengan wajah selambanya menoleh ke belakang dan menghadap lelaki itu yang sedang mengesat baju PJ nya. 'Omo,looks who's I found in front of me now...? A Kingka! *excited* Oh my gosh,aku ni memang nak cari pasal dengan Kingka ke???!!! *innocent*' jerit hati Seoji namun wajahnya dibiarkan poker saja. Wajah poker Seoji memandang wajah Kingka di hadapannya yang sudah ketegangan. Minyoo dan Minhae yang terkejut dengan apa yang berlaku di hadapan mereka itu pun terus berlalu meninggalkan mereka berdua di hallway yang sunyi itu.

 

"Yah,kau dah gila ke biarkan Seoji dengan Baekhyun Sunbaenim tu macam tu je?! Kalu Baekhyun Sunbaenim tu belasah Seoji macam mana?!" marah Minyoo apabila Minhae mengheretnya ke tempat lain. "Alah,hal diorang biarkan je lah. Kau nak kena saman free ke jadi judge diorang dekat situ tanpa bayaran dan tanpa sebab? Tak pasal-pasal kita kena marah dengan Baekhyun Sunbae nanti. Lagipun aku tahu,dia bukannya seorang Kingka yang 'dayyus'lah!" terang Minhae.

 

"Er...Baekhyun Sunbanim,say mintak maaf,eh? Sya tak nampak lah tadi..." kata Seoji selamba. 'Cis! Tak guna bunya budak! Baju aku dah basah macam ni macam mana nak main basketball karang?!' dengus hati Baekhyun. "Kau cakap tak sengaja,budak? Hei,aku nak main basketball lah karang! Habis basah baju aku kau tahu?!" herdik Baekhyun. Mujur lah di hallway itu hanya ada mereka berdua saja. Kalau ada orang yang nampak babak yang hebat itu memang jadi 'top  gossip in the school'lah. [Kingka Baekhyun mengherdik dan memarahi seorang gadis dari tahun bawah di hallway] tak pun [Kingka Baekhyun mencuba untuk membuat maksiat dengan budak tahun bawah di hallway yang sunyi] Fuyooh! Memang meletop tu~"Er...Itu saya tak tahu lah,tapi yang pasti saya dah minta maaf. Harap maklum tuut~" Seoji memuncungkan bibir mungilnya pada akhir ayatnya dan berlalu pergi dari hallway itu,meninggalkan Baekhyun yang terkebil-kebil. 'What the...' otak Baekhyun menjadi 'blank'.

Semasa Seoji berlalu pergi dari Baekhyun,Seoji melepaskan nafas lega. "Fuh~Mati-matian aku ingat Tuhan dah tempah kubur  untuk aku satu dekat situ tadi...Nasib,nasib~Eh,mana pulak kembar kecoh tu? Heol,diorang tinggalkan aku ke???" Seoji bercakap seorang diri yang membuatkan pelajar di sekeliling menganggapnya gila. Harap maaf,Ahn Seoji memang suka bercakap seorang diri,namun,Seoji tidaklah segila yang anda semua fikirkan.

"Hah! Luhan Sunbaenim! Bawak bola tu! Lari! Haih...!" hampir bernanah telinga Minyoo mendengar jeritan sumbang Minhae yang duduk betul-betul 2 inci daripadanya. "Yah! Senyaplah,sengal! Bingit tahu tak? Lagipun semua orang pandang kita,malu lah!" Minyoo menumbuk perlahan bahu Minhae yang sudah excited seperti budak baru dapat Cadburry. (Cadburry dah halal...) "Ish! Suka hati aku lah! Mulut aku,bukan mulut kau! Hah,Xiumin Subaenim! Tangkap!" laung Minhae lagi tanpa menghiraukan pandangan orang sekeliling. Selang beberapa minit,mereka ternampak Baekhyun memasuki gelanggang dengan baju PJ yang agak besar tersarung pada tubuhnya. Semakin kuat sorakan yang fangirls berikan. "Eh,kejap! Kalau Baekhyun Sunbaenim dah masuk gelanggang...Mana pulak kawan kita si Seoji? Mesyuarat diorang dah habis bukan?" kata Minhae. "Er...Korang lupa aku eh?" tegur seseorang dari belakang kembar itu. Hampir menjerit kembar itu kerana terkejut dengan kemunculan Seoji yang mengejutkan dengan suara yang perlahan seperti Ju-On.

"Sampai hati korang..." ujar Seoji lalu mengambil tempat duduknya di tengah-tengan Minyoo dan Minhae yang sememangnya tiada ruang itu. "Ish,nak jugak duduk center!" gerutu Minyoo lalu bergerak ke tepi sedikit untuk memberikan ruangan untuk Seoji duduk. "Suka hati lah! Heh,dah lah tinggalkan aku! Eh,siapa yang main ni? Eh,ada Taehyung lah!" ujar Seoji. "EXO dengan BTS! Haha,how much I love them both!" terbentuk hati bola mata Minhae sambil membuat aksi gwiyomi yang fail. "Okey,cubaan gwiyomi kau yang ke-499 ni gagal lagi,kembar. Hentikannya." ujar Minyoo selamba lalu menunjal dahi Minhae yang licin itu. "Aduh! Wei,jangan main kepala aku boleh tak? Nanti kalau aku bodoh macam mana?" geram Minhaelalu mengusap dahinya itu. "Eh,bukanke kembar aku ni memang bodoh? Puhahaha!"

"Hei,korang,sudahlah!Aku nak tengok diorang main basketball,bukannya nak tengok korang main sumo ke main kutu,heh!" Seoji menunjal belakang kepala kembar itu.

"Hah! Taehyung! Ambil bola tu! Tolak diorang! Hah!" sungguh menyedihkan hidup Minyoo dan Minhae duduk di seblah Seoji yang melalak seperti burung belatuk,eh silap,burung belatuk tak bercakap,melalak seperti burung murai ataupun burung kakak tua. Silapnya Seoji ni tidak pernah menjadi kakak dan muda saja. Taehyng yang mendengar sokongan Seoji itu menjadi lebih semangat. Dengan 'pro'nya membawa bola itu ke hadapan dan merempuhi segala rintangan dan membawa bola itu ke jaring dan.....Ya! Sorakan gemuruh yang diterimanya apabila bola itu memasuki jaring. Ahli BTS segera merempuh Taehyung seperti menyapu menumbuk cili bersama balacan.

"Yes!!! That's my Taehyung! Woohoo~" Seoji bersorak ge

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
baekhyuneexo #1
Please update very sooon
Mrs_Hana02
#2
Chapter 3: Update soon :*
JeonAra #3
Chapter 3: Update soon !! ^^
pandayaya #4
Chapter 3: Keep update author-nim ★
shizuka_arumi
#5
Chapter 3: Keep update
syeraa_yeol
#6
Chapter 2: cerita ni best..puas bile bace..typo tu bende biase bagi saye..
ChoiMalMinZa
#7
Chapter 2: cerita ni best !