❤..ii..❤

100 Days With Kingka
Please Subscribe to read the full chapter

 

 

 

 

Aku terus memeluk ibu ku dan mengucup kedua-dua pipinya sebelum aku melangkah keluar dari rumah. Aku sempat paling ke arah ibu ku yang sedang melambai dari depan pintu rumah ku. Aku pun balas senyuman dia sambil melambai-lambai tangan ku padanya. Sebelum aku pergi sekolah, dia pesan dekat aku belajar rajin-rajin lepas tu tak payah nak mengatal dengan lelaki. Hahaha, ibu aku memang macam tu setiap hari. Dia akan nasihat benda yang sama dekat aku berulang-ulang. Tapi, aku tak bosan. Aku happy. Dia sayang aku, aku pun sayang dia!

 

Anak rambut ku di tiup angin. Kedua-dua mata aku di pejam dengan rapat sambil bibir mengukir senyuman. Tak lama lepas tu, aku akhirnya sampai ke sekolah dengan rasa yakin yang membuak-buak. Tah, happy semacam je aku hari ni.

 

BUKK!!

 

Itu bukan bunyi aku jatuh longkang atau whatever. Tapi, tu bunyi budak bergaduh. Aku terus berlari anak masuk ke kawasan sekolah. Mata aku melirik pada orang ramai yang mengerumuni  tempat berehat serta belajar yang berhampiran kantin sekolah. Jadi, aku pun pergi dekat tempat tu. Lepas tu aku terpaksa menyelit di celah-celah orang ramai dekat situ dan bila aku dah dekat depan, aku nampak yugyeom sudah terbaring di atas meja kayu yang sudah patah. Aku ternganga kejap. What’s the h*** is going right now? Ada wrestling dekat sini ke? Ewah.

 

Aku pandang muka Yugyeom yang kini di penuhi kesan lebam dan darah pada hujung bibirnya. Selalunya orang yang lepas gaduh atau lepas kalah gaduh mesti muka tengah bengang, tak pun menangis macam baby. Tapi, aku tengok yugyeom ni buat muka selamba je sambil senyum sinis dekat lelaki yang belasah dia tadi. Aku pandang yugyeom dengan budak yang belasah dia tu. Lepas tu mata aku melirik pada perempuan yang berada di sebelah lelaki tu. Teman wanita lelaki tu ke? Kenapa dia belasah Yugyeom?

 

“Kalau kau taknak mati kena belasah dengan aku, lebih baik kau jangan cuba-cuba nak mengurat awek aku! Kalau tak aku bunuh kau hidup-hidup!!” Amarah lelaki tegap dan lebih besar dari yugyeom itu. Mata aku kemudian memandang Yugyeom yang sedang ketawa. Dia bangun dan mengesat darah yang mengalir dari hujung lengan bajunya.

 

“Huh,” Dia cebikkan bibir dan tersenyum sinis pada lelaki itu.

 

“Tak luak pun awek kau tu. Ada banyak lagi perempuan yang nak dekat aku ni. Aku petik jari, seribu yang datang!” Aku gelak tiba-tiba. Amboi! Amboi! Petik jari, seribu yang datang katanya! Hahahaha. Aku ketawa mengekek dekat situ macam orang gila. Semua orang pandang sampai berkerut dahi.

 

Aku rasa kalau dia petik jari bukan perempuan cantik yang datang, beruk dekat hutan sana yang datang kat dia! Okay, kenapa aku jahat sangat ni?

 

Ketawa aku semakin reda. Tapi, ada sedikit kedengaran sisa ketawa daripada ku.

 

“Apa yang bising-bising dekat sini?!” Berderau darah aku bila dengan suara tu. Suara siapa? Suara cikgu disiplin yang selalu tahan aku dengan Jackson dekat bilik disiplin sampai balik dulu. Dia pernah rotan tangan aku tau. Sakit gila! Bila dia pegang rotan rasa macam dia pegang pedang yang tajam. Aku ibaratkan rotan dia tu macam pedang. Bila aku pandang mata dia, rasa ngeri je. Bila lalu sebelah dia je, aku tunduk pandang lantai. Tak sanggup aku nak pandang muka dia yang bengis tu.

 

Aku menepuk dahi. Kalau dia nampak aku dekat sini, mesti dia banyak tanya soalan. Bukan aku tak kenal dia tu. Rotan dan penalti tetap menjadi senjatanya. Kalau ada pelajar sekolah ni keluar dari kelas tanpa sebarang sebab dia terus ambik tindakan penalti. Tidak berperikemanusiaan betul!

 

“Kenapa berkumpul dekat sini?! Tak reti nak balik kelas ke?!” Air liur aku teguk dengan rakus. Jantung aku berdebar-debar. Dengan pantas, aku berlari seperti lipas kudung dan masuk ke kelas.

 

“Fuh! Selamat,” Aku menghembuskan nafas yang lega. Aku pandang keadaan kelas di sekeliling. Semua buat hal masing-masing. Semua orang tengah berborak-borak kosong. Takda siapa pun perasan aku masuk kelas ni. Sadis betul aku ni! Sadis wei! Sadis!

 

“Hi!” Telinga ku dapat menangkap bunyi suara sedang menegur ku. Mata aku terus berhenti dekat kevin a.k.a budak lembik tu. Dia tengah melambai-lambai aku sambil tersenyum. Aku dengan teragak-agak melambai-lambai dia lalu tersenyum

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
Ayunie_98
1k views! :D terima kasih sangat2! :)

Comments

You must be logged in to comment
Didie_BTS #1
Chapter 4: daebakkk!!!!!! authornim!!! update pleaseeeee!!!!! saya ni pembaca baruxD saya pon jackji shipper jugak!!xD
elyshaL #2
Chapter 4: Update soon
hyemipark
#3
Chapter 4: AUTHOR -NIM DAEBAKKK
PLEASE PLEASE PLEASE UPDATE SOON^^
FIGHTING!!!
YoonSooWan
#4
Chapter 4: Woohoo~senang giler die propose youngji jdi gf die~
Hahhaha!! Mesti bnyk kali gaduh nnti><
Update soon~
ClumsyBrain
#5
Chapter 4: Update soon!!! Citer ni best gilerr
Azmaniawati #6
Chapter 3: Update lh cepat !! Best sngat-sngat tak bosan
nzrhhhhh #7
Chapter 3: Tak sabar nak tunggu awak update lagi
whutever #8
update laaa >.<
JinMark_MarkJin
#9
Chapter 3: Chapter 3: Hahaha~~ oklah tu.. taklah boring sgt.. tpi kalo jackson tlg youngji part dia kena buli tu... perggghhh.... >\\\\<