T.W.O

Actually, I Love You Too. [Malay fanfiction]
Please Subscribe to read the full chapter

“Saya Hyuk. Han Sanghyuk. Saya sama kelas dengan awak. Di sebabkan fikiran awak penuh dengan imej Do Kyungsoo, awak langsung tak kenal rakan sekelas awak, kan?”

“M-mianhe.”

“Anniya. Saya faham.” Hyuk ketawa kecil.

“Apa yang awak faham?” Seulmi menyengetkan kepalanya sambil melihat Hyuk.

“Saya faham perasaan awak. Macam mana kita tergila-gilakan seseorang tapi orang tu tak terima cinta kita. Apa yang membezakan kita adalah awak, beritahu orang tu yang awak cintakan dia tapi saya, saya hanya memendam perasaan saya sendiri. Malah, orang yang saya suka, suka kat orang lain.”

“Omo! Kesiannya awak.” Hyuk senyum.

“Hmm… Sedih, kan? Tapi saya cuma harapkan orang tu bahagia dengan pilihan dia.”

“M-mungkin ke… Kyungsoo-ssi dah suka kat orang lain?”

“Fasal tu, saya kurang pasti. Mian.”

“Tapi, Hyuk-ssi-…”

“Hyuk. Panggil saya Hyuk je.”

“Saya Seulmi…”

“Boleh saya panggil awak… erm… Mimie?”

“Mimie? Kenapa?”

“Saya nak panggil awak dengan panggilan yang istimewa sebab mungkin saya kawan pertama awak dalam masa awak bersekolah kat sini selama 3 tahun ni?”

“M-mana awak tahu saya tak ada kawan?”

“Awak jadi berita hangat kat sekolah jadi, sebagai penulis berita dalam majalah sekolah, saya siasat mengenai awak.”

“M-mwoh?! Awak penulis berita dalam majalah sekolah?” Hyuk mengangguk. “Tapi, kenapa saya baca, penulisnya bukan Han Sanghyuk?” Hyuk tersenyum kecil.

“Awak baca namanya, Prince Charming, kan?” Seulmi mengangguk. “Saya tak nak identiti saya terbongkar jadi saya guna nama pena.” Seulmi mengangguk, memahami segalanya. “Jadi, Mimie?” Seulmi melihat Hyuk. Hyuk hanya tersenyum dengan ikhlas.

“Gurae! Hyukie?” senyuman Hyuk semakin lebar dan membalas pertanyaan Seulmi dengan mengangguk.

“Erm… Mimie-ah, awak masih sukakan Kyungsoo ke, walaupun dah banyak kali dia sakitkan hati awak?” Seulmi terkedu lalu mengeluh.

“Entahlah, Hyuk. Mimie tak tahu. Perasaan Mimie pada Kyungsii-ssi langsung tak berkurang sejak tiga tahun dulu. Sampai sekarang, Mimie masih sukakan Kyungsoo-ssi.”

“Mimie, hati tak boleh dipaksa. Harap Mimie masih bersabar sampailah Mimie jumpa jawapan pada hati Mimie, eoh?”

“Hyukie, thanks sebab sudi jadi kawan Mimie dan berikan Mimie gelaran yang comel.” Seulmi senyum.

“Ermm… Mimie-ah, lepas ni, boleh kita berjumpa lagi? Maksud Hyuk, sebagai rakan sekelas, sebagai kawan… rapat…? Dan selalu berjumpa antara satu sama lain dan Mimie boleh luahkan perasaan Mimie pada Hyuk.” Wajah Seulmi kemerahan.

“B-boleh ke?” Hyuk mengangguk. “Okay! Mulai hari ni, Hyuk kawan baik Mimie, eoh?” Hyuk tersenyum.

“Gurae.” Seulmi terlalu gembira lalu memeluk Hyuk.

“Gomawo Hyukie!” tubuh Hyuk keras dan lidahnya kelu. Dirinya dipeluk oleh crushnya sendiri.

 

 

Ketika waktu persekolahan tamat, Seulmi dan Hyuk berjalan bersama-sama ke loker mereka berdua. Dalam mereka tidak sedar, ada beberapa pasang mata yang sedang memerhatikan mereka berdua.

“Yah! Tu Seulmi, kan?” Kai bersuara dengan nada suara yang rendah.

“Eoh! Seulmi, peminat nombor satu D.O.” Sehun pula berkata.

“Setahu kita, Seulmi, tak ada kawan, kan?” Baekhyun menggaru-garu kepalanya yang tidak gatal.

“Hmm. Siapa namja tu? Entah-entah, Seulmi dah putus asa pada D.O?” Chen pula menyoal. Mereka berempat melihat antara satu sama lain lalu hanya berancang untuk menolak rasa ingin tahu mereka, dan berlalu dari situ sementara Seulmi dan Hyuk berborak sambil bergurau dan bergelak ketawa.

 

 

Seulmi dan Hyuk berjalan kaki di kawasan bandar bersama untuk menghabiskan masa sebelum pulang. Sedikit sebanyak membuat orang lain fikir yang mereka berdua adalah pasangan kekasih. Manakan tidak, gaya mereka amat mengelirukan sama ada mereka adalah pasangan kekasih atau hanya kawan baik.

“Hyukie, memandangkan awak dah kenal saya, harap awak tak masukkan dalam berita majalah sekolah? Eoh?” Tanya Seulmi ketika mereka sedang berjalan-jalan di kaki lima barisan kedai.

“Anniya. Gokjonghajima, eoh?” Seulmi senyum.

“Hyuk-ah, jom, saya belikan hadiah sebagai hadiah pertama saya pada awak. Kaja!” Seulmi menarik tangan Hyuk dan masuk ke dalam sebuah kedai yang menjual barang-barang hadiah.

“Hyuk-ah! Cuba tengok ni, neomu kyeowo!! Sama dengan awak.” Muka Hyuk kemerahan. Seulmi masih melihat-lihat anak patung yang di pegangnya, anak patung Rillakuma. “Awak nak?” Hyuk masih malu dengan suara Seulmi yang kuat.

“E-eoh… kalau awak rasa okay, saya terima je.” Seulmi senyum.

“Gurae! Kali ni awak terima. Lepas ni, jangan lupa untuk belanja saya jugak! Keke~” Seulmi mengambil rantai kunci yang disangkut anak patung Rillakuma tersebut dan tidak terlupa untuk mencapai satu lagi yang serupa. Selepas membayarnya, mereka berdua keluar dari kedai tersebut dan Seulmi menghulurkan hadiahnya kepada Hyuk. “Nah! Awak satu, saya satu. Cuba tengok, sama, kan?” Seulmi menunjukkan rantai kunci tersebut. Selepas Hyuk mengangguk dan mencapainya, dia terus mengeluarkan telefon bimbitnya lalu menyangkut rantai kunci tersebut pada telefon bimbitnya.

“Gomawoyo, Mimie-ah~ Jinjja kyeowo!” Hyuk menunjukkan telefon bimbitnya yang disangkut rantai kunci tersebut.

“Eoh! Nado!” Seulmi juga meniru aksi Hyuk sebentar tadi dan menyorak kegembiraan. “Dah lama saya teringin buat perkara ni dan saya dapat tunaikannya hari ni bersama awak, Hyukie~ Dashi gomawo, sebab sudi-…”

“Shhh…” Hyuk meletakkan jari telunjuk tangan kanannya di mulut Seulmi, sekali gus membuatkan dirinya memotang kata-kata Seulmi. “Sudahlah. Tak perlu difikirkan sangat fasal tu. Sekarang saya gembira sebab awak

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
izy_angelic
#1
Huhu
emelynadya #2
Chapter 1: Sdih dngan cinta kisah Seulmi,Do melepas la nnti.
emelynadya #3
Apa yg Seulmi sorokkan?? Apa pnyakit dia??
Sbb always org yg happy ni sbnarnya nk ttup pndritaan dia,sya thu..
xkesah #4
Chapter 3: Ff awk byk best.....anyway sya, fhm awk kna tumpukan pelajaran.semoga berjaya dlm spm.awaiting!!
hanbinhaera #5
Chapter 2: Why awak stop update this ff gak? Ohhmaigoat. I relly like your ff T_T i want to cry right nowwww. Bcs i cant read your ff againnn. Huaaaa.
nnabihah #6
Chapter 2: unnieeee please update tauuu(muka comel).
taoris_6800 #7
Chapter 2: Chapter2: Wah!~ Jinja daebak citer unnie... lain kli buat lah lgi ff banyak2... >_<
mizuhiko
#8
Chapter 2: Update sooon !! I'm waiting !!!*thumbs up* \(^_^)/
Tasha16
#9
Chapter 2: Wah!!!Daebak!!Palli update author-nim^^