O.N.E

Actually, I Love You Too. [Malay fanfiction]
Please Subscribe to read the full chapter

“Yah! Kyungsoo-ssi!! Joahanikka!” Seulmi menjerit di satu hallway sekolah membuatkan semua pelajar yang berada di tempat kejadian mentertawakan Seulmi.

Lee Seulmi, yeoja, pelajar sekolah Seoul High, 18 tahun. Seorang yang cantik, comel, pintar, ceria, happy go lucky, open-minded, tak cepat marah, tak cepat menangis, suka ketawa dan lagak tabah. Tapi, jauh di sudut hatinya, dia seorang yang berlembut hati, cepat tersentuh, cepat berasa kasihan terhadap orang yang dalam kesusahan dan sentiasa bersabar dalam apa jua keadaan namun, semuanya itu terselindung di sebalik perwatakannya.  Seulmi digelar School’s Happy Virus di sebabkan perwatakannya di sekolah. Seulmi tak kisah asalkan dia dapat menceriakan hari-hari pelajar di sekolah tersebut. Ada seorang namja yang menambat hati Seulmi, Do Kyungsoo atau lebih dikenali sebagai D.O. Seulmi sentiasa memberitahu Kyungsoo yang dia menyukainya namun, setiap kali dia lakukan begitu, Kyungsoo selalu menolak cintanya. Perasaan Seulmi bukanlah rahsia kerana satu sekolah mengetahuinya dan ia menjadi satu berita yang hangat diperkatakan. Ada yang menentang perasaan Seulmi tehadap Kyungsoo kerana Kyungsoo langsung tidak memberikan tindak balas terhadap Seulmi namun, ada juga yang menyokong perasaan Seulmi kerana walau betapa banyak kali pun perasaannya ditolak Kyungsoo, Seulmi sentiasa bangkit dan tidak berputus asa.

“Yah! D.O-ah, peminat nombor satu awak panggil tu.” Suho berkata dan mendapat sokongan dari ahli yang lain. Kyungsoo hanya menggeleng-gelengkan kepalanya dan mengeluh serta menjelingkan matanya lalu memandang ke tempat lain.

D.O, Do Kyungsoo, namja, pelajar sekolah Seoul High, 18 tahun. Seorang yang normal. Dia seorang kingka bersama dengan 11 orang kawannya yang lain dan digelar EXO. Kumpulan EXO terdiri daripada 12 orang namja yang kacak. EXO amat terkenal di sekolah dengan budi bahasanya, sopan santunnya, peramahnya, kepintarannya serta kerajinannya. Walaupun begitu, hanya Kyungsoo seorang yang Seulmi terpikat. Kyungsoo mengetahui perasaan Seulmi terhadapnya namun, baginya, perasaan Seulmi hanyalah cinta monyet. Perasaan yang tidak akan kekal lama. Sebab itulah, dia tidak mahu membalas perasaan Seulmi. Dia menganggap Seulmi seperti pelajar-pelajar yeoja lain yang mengagumi kingka di sekolah. Setiap kali Seulmi mengakui cintanya pada Kyungsoo, Kyungsoo sentiasa mengelak dari menjawab dan membalasnya. Kini, sudah tiga tahun sejak Seulmi mula mengakui cintanya. Sepanjang tiga tahun jugalah Kyungsoo menolak perasan Seulmi. Pada mulanya, ada juga rasa menjengkelkan bagi Kyungsoo namun, dengan semangat Seulmi yang tak pernah mengerti maksud putus asa, sedikit sebanyak membuatkan Kyungsoo rasa terbiasa. Dengan pengakuan Seulmi setiap hari, Kyungsoo tidak lagi rasa jengkel dengan Seulmi namun, sudah menjadi kebiasaan baginya.

“Kyungsoo-ssi!!!” Kyungsoo m

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
izy_angelic
#1
Huhu
emelynadya #2
Chapter 1: Sdih dngan cinta kisah Seulmi,Do melepas la nnti.
emelynadya #3
Apa yg Seulmi sorokkan?? Apa pnyakit dia??
Sbb always org yg happy ni sbnarnya nk ttup pndritaan dia,sya thu..
xkesah #4
Chapter 3: Ff awk byk best.....anyway sya, fhm awk kna tumpukan pelajaran.semoga berjaya dlm spm.awaiting!!
hanbinhaera #5
Chapter 2: Why awak stop update this ff gak? Ohhmaigoat. I relly like your ff T_T i want to cry right nowwww. Bcs i cant read your ff againnn. Huaaaa.
nnabihah #6
Chapter 2: unnieeee please update tauuu(muka comel).
taoris_6800 #7
Chapter 2: Chapter2: Wah!~ Jinja daebak citer unnie... lain kli buat lah lgi ff banyak2... >_<
mizuhiko
#8
Chapter 2: Update sooon !! I'm waiting !!!*thumbs up* \(^_^)/
Tasha16
#9
Chapter 2: Wah!!!Daebak!!Palli update author-nim^^