CHAP 3

I'M SORRY...

Perlahan-lahan Yuni membuka matanya.Kepalanya sangat pening.Yuni terkejut kerana dia tak nampak apa-apa."Aku dah buta ke??" ujar Yuni.Yuni yang sedang berbaring terus berdiri.Yuni berjalan dalam gelap dan *gedebush* Yuni terlanggar dinding.

"Aku ada dalam bilik ke??" bisik Yuni lalu bersandar pada dinding.Tiba-tiba,lampu dibuka dan

"Saengil chukha hamnida,saengil chukha hamnida.. Salanghaneun uri Yuni.. Saengil chukha hamnida.. " 7 orang lelaki masuk dalam bilik itu dengan Yugyeom memegang sebuah kek.Yuni sangat terkejut.Air mata mula mengalir di pipi Yuni."Apa semua ni??" tanya Yuni sambil merenung semua orang."Er,, dah lupe ke?? Hari ni birthday awak la..." jawab Bambam tenang."Bukan tu maksud saye...Macam mane saye boleh ade kat sini??" tanya Yuni lagi yang cuba menahan marahnya.

*flashback*

"Guys dengar sini...Esok birthday Yuni kan??" tanya JB dengan serius dan semua orang mengangguk."Esok hyung, JR, Mark dan Youngjae akan pergi ke  sekolah Yuni dan culiknya...Bambam, Jackson dan Yugyeom pergi beli kek dan prepare semuanya..Got it??" terang JB kepada semua orang.Semua orang angguk tanda faham dan "Hands in!! " jerit JB."Come and get it GOT7...Woooahhhh~~" semua orang bersorak.

~Keesokannya~

Empat orang itu mengikut Yuni senyap-senyap."Haccooooo~~" JR bersin.Dengan serentak JB,Mark dan Youngjae meng 'shh' JR."Hehe,,soli.." JR tersengih macam kerang busuk."Hey,, dia dah masuk dalam kelas.." kata Mark."So, camne sekarang??" tanya Youngjae."Ha!! Kite umpan diye masuk dalam sebuah bilik.." cadang JB."Nanti diye akan tahu kalau kite yang pergi.." bantah JR.Mark pukul kepala JR."Bongok kau...Kite suruh orang lain lah..." marah Mark.JR tersengih sambil mengusap kepalanya.

"Oh,Zelo!!!" jerit JB kepada Zelo yang sedang berbual-bual dengan kawannya.."Oh,, JB hyung.." Zelo berjalan ke arah mereka berempat."Nak mintak tolong skit boleh tak??" tanya JB.Zelo terus mengangguk."Kenal tak Jung Yuni?? Ala..mestilah kau kenal kan??" Zelo mengangguk lagi."Ok,,lepastu kau tahu tak bilik ape yang tak digune sekarang ni??" sambung JB lagi."Urm...Practice room 3...Kenape??" tanya Zelo."Camni...Kau suruh Yuni pergi bilik tu sekarang..And kat mane practice room 3 tu eh??" sampuk Mark.

"Kat sane.." Zelo tunjuk practice room itu dengan jari telunjuk nya."Ok,,thanks...cepat2..pergi2" kata JR lalu meng 'shuh shuh' Zelo.Zelo hanya berjalan ke kelas Yuni dan buat apa yang dia patut buat.

"Cepat2" arah Youngjae.Dalam bilik itu, mereka berempat menyorok dalam bilik audio."Shh,,,senyaplah" marah Mark."Oit,,dia dah datang.." bisik JB kepada mereka.Dengan pantas Youngjae menekup mulut dan hidung Yuni dengan sapu tangan yang sudah diletakkan 'benda' tu.(sorry,,dah lupe ape name diye..)

Yuni pun pengsan dan Mark sambut Yuni."Yeay,,mission complete.." jerit JR.

*Sementara itu*

"Hurm...kek mane cantik ey??" tanya Yugyeom."Yang ini nampak sedap..." Jackson menunjukkan kek buah itu kepada Yugyeom.

"Hurm...Yang ni pun okey gak.." kata Yugyeom dan menunjukkan kek oreo itu kepada Jackson.

"Yo,,Yugyeom...Ni nampak sedap lah..." jerit Bambam yang sedang melihat kek coklat.

"Urmm,,ok jugak..." kata Jacksoon dan Yugyeom serentak.Mereka bertiga ketawa."Saya nak yang ni.." kata Yugyeom kepada pekerja di kedai itu.

 

*end of flashback*

Yuni tak terkat-kata."Er,,Yuni...Tiup lilin??" tanya JR.Yuni perlahan-lahan mendekati kek dan tiup semua lilin.Semua orang bersorak dan Yugyeom meletakkan kek itu di bawah.Air mata terus mengalir di pipi Yuni."Hey,, jangan nangis.." Yugyeom hendak mengesat air mata Yuni, tetapi tangannya ditepis oleh Yuni.Yuni berjalan ke pintu untuk keluar tapi dihalang Yugyeom."Awak nak ape lagi?? Saye dah tiup lilin kan?? Jadi, back off.." Yuni cuba untuk mengelak Yugyeom tapi, Yugyeom memeluk Yuni.Yuni kaku dan senyap dalam pelukan Yugyeom.

"Hey,,," panggil Yugyeom dengan lembut."I'm sorry...Sorry sebab tak call and mesej awak selalu...Sorry sebab hiraukan awak...Sorry sebab tak pernah cakap I miss you setiap hari....Sorry sebab saye busy sampai tak jumpe awak....Dan saye nak awak tahu,,,saye tak pernah busy dengan perempuan lain....Saranghae~~" ujar Yugyeom.Yuni menangis teresak-esak."Awak jahat,,awak jahat..." Yuni memukul Yugyeom.Dengan pantas Yugyeom mencium Yuni.

Member lain,"woahhhh......"."Hey,,,pergi cari bilik la..." jerit Jackson.Kemudian, Yugyeom memeluk Yuni dengan erat..Yuni perlahan-lahan membalas pelukan Yugyeom."Wah......." member lain jerit."So,,kite kapel semula??" tanya Yugyeom.Yuni ketawa kecil dan berkata,"ape la awak ni...".

"Ehem ehem..." sampuk JYP."Owh,,, er,, kami cume,,er.." JB gagap.JYP berjalan ke arah Yuni dan memberi Yuni sesuatu."Happy birthday..." ujar JYP."Tiket ke Jepun??? Gomawo..." kata Yuni teruja.Mereka semua pun bergembira sambil makan kek.

 

~Di Jepun~

 

Yuni menunggu Yugyeom di belakang pantas."Come and get it Got7.." Yuni dengar GOT7 menamatkan konsertnya.Dengan senyuman terukir di bibir, Yuni berlari ke tangga.Yugyeom berlari ke arah Yuni dan peluknya dengan erat."Saranghaeyo~" ujar Yuni."Nado.." Yugyeom kiss Yuni....

 

 

-TAMAT-

 

 

Yay,,,dah siap pun cite ni...So,,camne dengan cite ni?? Jangan lupe komen ya....Dan time kaseh  Hajar_EXO kerana upvote cite ni...Time kasih banyak2 kerana sudi membace cite ni...dan I'm Sorry kalau cite ni tak best.....

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
izzatyiliya #1
Chapter 3: bestnyer citer nim...^_^
faqihahbalqish #2
Chapter 3: sweetnyee!!!
parkyura98
#3
Chapter 3: omo! so sweet!!!! ^o^
daebak author nim! (thumb's up)