CHAP 1

I'M SORRY...

Sudah hampir 8 bulan Yugyeom dan Yuni bersama.Tapi, bukan setiap hari Yugyeom bersama Yuni.Nak buat camne,,,nama pun artis...Sudah 2 minggu Yuni tidak berjumpa dengan Yugyeom.Yuni mula rase sunyi.Sekarang, GOT7 sedang buat persiapan untuk konsert pertamanya di Jepun. 

Setiap kali Yuni call Yugyeom, dia tidak menjawab nya.Yuni tahu dia sibuk, tapi Yuni betul2 rindukan dia.

***

Selepas makan pagi, Yuni terus ke sekolah nya.Biasanya, Yuni ke sekolah dengan Yugyeom dan Bambam.Tapi, diorang takde, seorang diri lah.Yuni mengeluh dan berjalan ke sekolahnya, School of Performing Arts (SOPA).

Yuni duduk di kerusi nya dan memasang eraphone di telinga nya.Yuni mendengar lagu Taeyang - Eyes. Nose, Lips.Inilah yang Yuni selalu buat bila Yugyeom tiada.

Tiba-tiba, bahu Yuni ditepuk seseorang.Yuni buang earphone nya sebelah dan menoleh ke tepi.Ia adalah Jungkook dari kumpulan BTS.Jungkook tersengih.

"Hai" sapa Jungkook."Oh, hai Jungkook" Yuni sapa Jungkook semula dengan senyuman palsu."Urm,,awak okey tak??" tanya Jungkook risau."Saya okey...Jungkook,,,,camne hidup awak sebagai seorang artis???" Yuni tanya acuh tak acuh."Er,,,seronok...Tapi,,, kenkadang, boleh jadi memenatkan dan stress" jawab Jungkook.Yuni hanya mengangguk.*mungkin,,Yugyeom pun rase camni...* bisik hati Yuni.Kemudian, Cikgu Lee masuk dalam kelas dan mula mengajar.

-Balik sekolah-

Sekali lagi, Yuni berjalan berseorangan ke apartment nya.Yuni sangat rindukan Yugyeom.Jadi, Yuni pun telefon nya.Yugyeom angkat.

"Hai, Yugyeom...Saya rindu sangat kat awak.Awak ok-" Yugyeom potong.

"Yuni...Saaya busy"

"Err...kalau camtu, saya telefon awak-" Yugyeom tutup.

"nan......ti....." sambung Yuni dengan perasaan yang agak terkejut.Yugyeom tak pernah tutup telefonnya camtu je...Yuni dengan perasaan yang sedih, meletakkan telefon nya ke dalam poket.Semasa berjalan, Yuni lihat ramai pasangan kapel yang mesra.Yuni sangat jeles dan sedih.Tapi, dia hanya mengendahkan nya.

***

"Yo, maknae...sape call tu??" tanya JR."Ouh, Yuni" jawab Yugyeom ringkas.BamBam duduk di tepi Yugyeom yang sedang minum air."Urm,, hyung cuma nak tanya..kau tak nak ke jumpa dengan Yuni?? Kesian kat ye,, mesti Yuni rindu kat kau sangat" ujar BamBam.Yugyeom mengeluh."Tak tahu lah..."

***

Malam itu Yuni tak telefon Yugyeom sebab Yuni tahu yang Yugyeom sangat letih...*Yugyeom pergi Jepun minggu depan...Aku tak jumpa dia lagi...Hurm,,aku jumpe dia esok la* bisik Yuni lalu baring atas katil.Yuni mengeluh dan perlahan-lahan, Yuni mul terlelap.

Keesokan hari nya, Yuni bersiap-siap untuk pergi melihat Yugyeom.Yuni pakai ini.

 

Yuni menaiki bas dan menuju ke tempat Yugyeom kerja.Sampai di JYP Building, Yuni terus melangkah masuk dengan memegang dua cawan kopi yang dibelinya sebelum datang ke JYP Building.

Yuni menggunakan lif untuk ke tingkat 8, di mana terletak nya bilik praktis GOT7.Yuni perlahan-lahan membuka pintu dan..........

 

 

****************************************************************************************************

So, camne dengan chapter 1??? Sorry lha kalau tak menarik n tak best...Saya akan berusaha untuk buat cite ni menarik....Jgn lupe komen ya~~~ ^^

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
izzatyiliya #1
Chapter 3: bestnyer citer nim...^_^
faqihahbalqish #2
Chapter 3: sweetnyee!!!
parkyura98
#3
Chapter 3: omo! so sweet!!!! ^o^
daebak author nim! (thumb's up)