Main Present

The Main Present (malay ver)

"Berhenti buli dia!" Dari perkataan itulah yang membuatkan Young Jae seperti ini. Young Jae seorang gadis yang biasa, kecantikannya biasa, kehidupannya biasa, semuanya biasa, tetapi hanya satu yang orang lain tiada tapi hanya Young Jae ada. Sifat baik hati. Kerana sifat baik hati itulah dia tidak mempunyai rakan. 

"Young Jae, jom balik" ajak kawan karib Yong Jae, Hanna, Jang Hanna. Young Jae mengemas barang-barangnya. Mereka pulang berdua. Sewaktu di kaki lima kelas itu, sekali lagi kejadian yang sama berlaku, Taehyung dibuli.

Rupa paras Taehyung sangat hodoh. Rambutnya mangkuk berwarna hitam pekat dan memakai cermin mata yang sungguh tebal.   Tebal sehingga matanya tidak kelihatan. Dia juga mempunyai tahi lalat yang agak besar di tepi bibir yang membuatnya lagi hodoh. Pakaiannya juga selekeh.

Taehyung dibuli setiap hari, setiap masa. Selama ini Young Jae ingin menolongnya tetapi ditahan oleh rakan-rakannya. Taehyung tidak mempunyai seorang pun kawan di sekolah ini, malas Taehyung selalu bersendirian. 

Taehyung ditolak oleh pembuli-pembuli itu.

"I can't take this anymore" Young Jae pergi ke arah pembuli-pembuli itu.

"Berhenti buli dia! Kenapa suruh tolak dia?" 

"Wow, first time ada orang pertahankan nerd ni" Siwon meletakkan kakinya dia atas bahu Taehyung. 

"Kau siapa? Kau kawan dia?" 

"Yes! Aku kawan dia!"

"Woi, dia cakap dia ni kawan kau. Betul ke?" Siwon mengoyang-goyangkan badan Taehyung menggunakan kakinya. Taehyung mendiamkan diri.

"Baik korang pergi dari sini sebelum aku bagitau principal" 

"Bising gila ergh" Siwon dan gengnya pergi dari situ. Mereka malas mahu bergaduh dengan perempuan. 

"Hanna! Cepat tolong dia" Young Jae menoleh kebelakang tetapi Hanna telah pergi meninggalkan dia.

Dari situlah, Young Jae dan Taehyung menjadi kawan. Young Jae sudah tidak lagi mempunyai rakan. Semua rakan-rakannya dahulu meninggalkan dia. Hanya Taehyung rakannya.


"Young Jae, hujung minggu ni awak ada pergi mana-mana?" Tanya Taehyung.

"Ada! BTS ada buat konsert minggu ni!" Young Jae dengan terujanya tidak sabar untuk menunggu hujung minggu. Seperti pelajar-pelajar lain di sekolah ini, Young Jae juga berminat dengan idol, iaitu BTS.

Taehyung menganguk.


Suasana di dalam stadium sungguh bising. Stadium itu dipenuhi oleh dengan peminat-peminat group bts. Mereka menjerit nama idol-idol itu bersama-sama iaitu Rap Monster, Suga, Jhope, V, Jungkook, Jin dan Jimin. Young Jae berdiri betul-betul dihadapan skrin. Young Jae melihat jejaka-jejaka itu di Big Screen. Pada akhir konsert itu setiap ahli memberi ucapan. Sewaktu mereka ingin beredar V seperti biasa mencium rantainya.


Young Jae berlari ke arah Taehyung yang sedang meletakkan bukunya di locker. Dia menceritakan segala-galanya tentang apa yang terjadi di konsert itu. Taehyung hanya menganguk.

2 minggu telah berlalu. Hari ini sekali lagi BTS mengadakan konsert tetapi Young Jae tidak dapat pergi kerana ticket sudah habis dijual. Sepanjang waktu persekolahan Young Jae hanya sedih. Dia mengadu kepada Taehyung tentang konsert BTS yang dia tidak dapat hadiri itu. 

"Tomorrow is my birthday so saya sepatutnya pergi ke konsert itu untuk menaikkan mood birthday saya" keluh Young Jae

Taehyung tersenyum. Dia mengeluarkan sebuah kotak bewarna merah yang dihiasi dengan reben berwarna gold dari bagnya. Dia ingin meletakkan kotak itu diatas peha Young Jae tetapi skirt sekolah Young Jae terangkat jadi dia membetulkannya. Pipi Young Jae bertukar menjadi kemerahan. (I know its a sudden love story so pls forgive me xD) Selepas dia membetulkan skirt Young Jae dia melatakkan hadiah itu diatas pehanya. Dia berbisik "this is not my main present" lalu dia meninggalkan Young jae. Pipi Young Jae semakin merah. Dia membuka hadiah itu dan matanya terbeliak melihat hadiah itu

"INI TICKET VVIP FOR TONIGHT KONSERT!" Young Jae menjerit kegembiraan. 


Young Jae berpakaian sungguh cantik. Dia tidak sabar untuk ke konsert BTS itu. Sesampai disana, dia mendapat tempat betul-betul di hadapan pentas. Dia sungguh gembira. Tidak lama selepas itu konsert bermula. Young Jae sungguh gembira kerana dia dapat melihat BTS dari jarak yang dekat. Sewaktu BTS menyanyikan lagu 'just one day', sesuatu yang pelik telah berlaku.

Keesokkan harininya Taehyung tidak ke sekolah. Young Jae membuat semua perkara sendirian. Dia tidak mempunyai kawan. Pada waktu balik pula, kereta pemandu Young Jae telah rosak jadi dia terpaksa balik naik bas. Sewaktu dia menunggu bas, dari jauh lelaki berambut mangkuk datang menghampirinya. 

"Taehyung! Kenapa awak tak datang?!"

"Saya bangun lambat"

"Oo.. kenapa awak ada dekat sini?"

"Saya tertinggal buku, saya datang ambil"

"Oo.. Taehyung awak nampak lain harini.. makin handsome"

Taehyung ketawa. Mereka berdua naik bas yang sama pulang ke rumah Young Jae. Taehyung ingin menyalin nota.

Sampai di rumah Young Jae, Young Jae mengajak Taehyung ke biliknya. Mereka ke bilik Young Jae. Taehyung menyalin nota yang diberi di meja belajar Young Jae manakala Young Jae duduk dia atas katilnya. 

Tepat pukul lima Taehyung selesai menyalin nota. Taehyung agak mengantuk jadi dia pergi membasuh mukanya di tandas di bilik Young Jae. Selesai ke tandas, dia duduk di sebelah Young Jae. Young Jae menceritakan tentang konsert kepada Taehyung. Dia menceritakan kejadian pelik itu kepada Taehyung. Dia duduk di depan Taehyung untuk melihat reaksinya.

"Taehyung.. awak punya tahi lalat, dia dah hilang" Young Jae tekerjut

Taehyung meraba mukanya. Ya, tahi lalat dia tercabut. Young Jae memegang muka Taehyung. "Kenapa awak tipu?" Taehyung tidak menjawabnya. Young Jae tersenyum. "You look better without it" 

Mereka memandang satu sama lain. Young Jae cuba untuk membuka kaca mata Taehyung tapi dirinya dikiss oleh Taehyung. Taehyung menkiss Young Jae dengan cara smooch. Young Jae membalas kiss itu. Taehyung menolak badan Young Jae supaya Young Jae berbaring di atas katil. Sesuatu yang sejuk telah tersentuh dada Young Jae dan itu membuatkan Young Jae menolak Taehyung. Dia bangun dan duduk semula. Dia melihat rantai Taehyung dan rantai itu milik sama yang dimiliki oleh V. Young Jae terkejut. Dia memandang muka Taehyung. "I'm sorry.. saya tipu awak selama ni" Taehyung membuka kaca matanya dan jelas sekali muka itu sama seperti V BTS. "Awak.." Young Jae terkelu. "I love you" Taehyung melafazkan perkataaan itu. "Me too". Taehyung sekali lagi menkiss Young Jae tapi kali ini mereka "make out". "This is the main present, Happy Birthday"


YAY! FINNALY this is my first fanfic! So macam mana? Ok tak? Is it good? Pls comment sebab ni my first ff so nk tau my ff best ke tk.. pls comment! TQ

hahah belum lagilah "kejadian pelik" tu

 

Kejadian pelik yang telah berlaku ialah sewaktu 'just one day' berlangsung. V telah memandang Young Jae dari pentas dan telah wink kepadanya.

 

-TAMAT-

 

P/s:- silent readers.. comment juseyo xD

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
AhSongyi #1
Chapter 1: hahahah
sweetnyer
cutenyer
omaigashhhhh melting aii xDDD bagus2 x)