Cooking With Him

My Love Is You
Please Subscribe to read the full chapter

Aira POV

 

Dimanakah aku sekarang? Aku sekarang ada dalam bilik masakan. Aku nak masak untuk pasukan soccer hari ni. Lagipun Minho oppa salah seorang playernya jadi aku dengan sukarelanya menawarkan diri untuk masak. Makanan yang memberi tenaga lebih iaitu Tuna Foder dan Ice Latte Mint. Segala bahan sudah tersedia di atas meja tapi aku sorang je nak buat semua ni memang tak la. Ajak Kai oppa,dia ada latihan. Taemin oppa pulak ada kerja sekolah berlambak. Onew oppa ada kelas vocal. Key dengan Jonghyun oppa pulak ada kem.

 

Hmm,sapa nak tolong aku,ek? Aku pandang jam tangan. Dah pukul 12.00 tengah hari. Latihan soccer pukul 3.30 petang. Aku ada 3 jam nak buat makanan. Haish! Tension!!

 

Tokk Tokk

 

Aku memandang pintu dan L.Joe bersandar di pintu. “Awak nak masak ke? Saya nak tolong boleh?” wah! Kaulah penyelamatku! Aku mengangguk sambil senyum. Senyum terima kasih. L.Joe melangkah mendekati aku. “Terima kasih. Kalau awak tak datang tadi,mesti saya kena buat sorang-sorang,” ujarku. “Ala~ Oppa awak yang suruh saya tolong awak. Dengan hati yang terbuka saya terima,tau!” aku tergelak kecil. Serius kalau aku tengok L.Joe aku teringat kat Mr. Eyesi aku. “Hari ni saya nak buat Tuna Foder dengan Ice Latte Mint. Awak pernah makan?” tanya aku. Soalan yang tak logik langsung.

 

“Tak. Tu masakan British ke? Macam pernah dengar tapi saya tak pernah makan. Tengok lagi la tak,” aku ketawa. L.Joe memandang aku pelik. “Pernah dengar? Kat mana awak dengar?” soal aku lagi. “Hmm,tak silap saya Niel yang bagitahu. Dia kata sedap sebab ada orang hantar kat team basketball masa latihan. Bertenaga dengan tiba-tiba,” L.Joe menggaru leher perlahan. Oh. Memang aku pernah hantar tapi yang tu aku buat untuk first time punya. Tak sangka Niel oppa kat sedap. Terharu kejap.

 

“Tuna Foder tu macam mana nak buat? Ace citer sikit kat saya,” katanya sambil belek barang-barang yang berlambak atas meja. “Tuna tu kena potong dadu kalau tak nak bentuk dadu just hiris nipis. Then tuna tu kena goreng dalam 1-2 minit macam tu la. Ambik mee atau spaggeti then campur sekali. Sos dia pulak,ambik lada hitam dengan buah zaitun then blend sampai lumat. Pastu siap untuk dimakan. Kalau nak best lagi makan dengan kimchi,” terang aku. L.Joe mengangguk-angguk kepala. “Ice Latte tu pulak nak buat macam mana? Dessert ea?” aku mengangguk. “Lebih kurang la. Kita ambik ais,latte,air, mint powder then susu pekat. Blend sampai ais tadi tu dah takda. Letak dalam cup siap.” L.Joe merenung aku. Serius cair aku! Aku suka mata dia sama macam Mr Eyesi.

 

“So,should we start now?” L.Joe tersentak dan mengangguk laju. Tatkala itulah,aku merasakan aku dah jatuh cinta untuk berkali-kalinya dengan seorang lelaki yang bernama L.Joe. Sekian lama aku dan L.Joe memasak,akhirnya siap jugak. Dengan bau masam,peluh tak berhenti-henti keluar jadi jugak Tuna Foder dan Ice Latte Mint.

 

“Wah! Siap jugak! Letihnya~” L.Joe merungut kecil sambil merengangkan tangan. Aku men

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
No comments yet