End~

In Fact, I Like... No, I Love You
Please Subscribe to read the full chapter

Beberapa bulan kemudian...

            Musim bunga baru saja melanda Jepun. Bunga berwarna pink yang tak asing lagi dikenali sebagai bunga sakura banyak jatuh berguguran ke tanah. Cantik sekali. Memenuhi sepanjang jalan dan disetiap bumbung kedai yang berada disitu.

“Lisa-chan, esok awak ditukarkan ke shift petang pula. Okay?”

“Okay, Haibara. Arigatogozaimaa.” lambaian diberi pada rakan sekerjanya. Melissa melangkah keluar daripada kafe tersebut.

“Daddy ingat nak hantar kamu ke Jepun, jaga lagi satu syarikat kita di sana. Apa pendapat kamu?”

“Saya okay je daddy, lagi pun kat sana perlu dipantau juga.” Gohn berasa lega bila mendengar.

“Kamu pun perlu dipantau juga, jadi daddy nak Lisa ikut kamu sekali ke Jepun.” tersembur Melissa dibuatnya bila mendengar keputusan Howon tadi. Gohn terkejut juga.

“Lisa are you okay? Ada masalah ke?” Howon terkejut juga dengan tindakan Melissa.

“Ehm.. Yup, just okay.” Melissa terus memandang Gohn tapi lelaki itu tak memandang sedikit pun ke arah isterinya. Muka Gohn nampak sangat ketidakpuasannya terhadap candangan Howon.

            Walaupun tak suka Gohn tetap pergi dan terpaksa membawa Melissa sekali. Tapi mereka bukanlah duduk sebilik mahupun serumah. Rumah yang sememangnya kepunyaan keluarga Howon didiami oleh Melissa seorang dan Gohn duduk di apartment jauh sedikit daripada bandar.

            “Hello, Lisa buat apa tu?”

            “Hi Mark. Nothing, just make something for dinner. Daddy sihat?”

            “Sihat je. How about you and Gohn?”

            “Everything was fine. Abang, Lisa rindu koranglah.”

            “Abang pun rindu Lisa. Btw, I got to go. Nanti abang call Lisa lagi eh.”

            “Love you abang. Kirim salam pada daddy.”

            “Alright. Love you too Lisa. Take care.”

            Talian terputus. Airmata mengalir setelah mematikan telefon. Yang sebenarnya Melissa mahu ceritakan semuanya pada Mark tapi dia takut Mark akan susah hati dan akan memberitahu Eric tentang masalahnya. Sejak daripada hari perkahwinan, Gohn tak pernah nak layan dia dengan baik.

 

            Hari makan hari. Siang berganti malam. Bulan berganti matahari. Kehidupan Melissa tetap sama. Berseorangan. Macam biasa dia tak kisah. Melissa suka dengan pekerjaan dengan membuat kopi di kafe tempatnya tak jauh daripada kediamannya. Mocha Latte, Caf au Lait, Ice Americano, cakaplah apa yang pelanggan mahukan dia pasti boleh buat. Berkat pertolongan Haibara.

“Lisa-chan, Mochachino plus cocoa powder on the top untuk lelaki yang hujung tu. Saya nak ke tandas kejap.” pesan Haibara.

“Okay, will done. Jangan lama tau Haibara.” Melissa mula menyediakan Mochachino, ditambah dengan whipped cream dan diakhiri dengan cocoa powder.

            Melissa teringat seseorang bila dia asyik menyediakan Mochachino. Jin Young. Yup, Jin Young yang pernah jadi kekasih dia dulu sebelum berkahwin dengan Gohn. Mochachino adalah kegemaran Jin Young. Melissa tersenyum sendirian. Pesanan dihantar kemudiannya.

“Maaf terlambat. Mochachino yang encik pesan.”

“Arigato.. M.. Melissa!” lelaki itu terkejut melihat Melissa apabila kopi diletakkan dimeja.

“Jin..Jin Young. Awak buat apa kat sini?” dulang yang dipegang Melissa hampir jatuh kerana dia tak menyangka lelaki yang selama ini menghilang telah berada didepannya.

            Waktu kerja Melissa baru saja tamat. Lelaki yang berketinggian 180cm, berkulit cerah dan penampilannya yang kemas telah menunggu Melissa daripada petang tadi lagi.

“Jadi awak masih sambung belajar?” Melissa masih berasa janggal dengan Jin Young.

“Haah. Dan macam mana awak boleh ada di Jepun.”

“Saya bekerja. Awak nampakkan tadi. Hehehe.” Melissa cuba menyembunyikan permasalahannya.

“Seriously? Awak tak sorokkan apa-apa.” Jin Young sangat masak dengan perangai Melissa.

“Betullah. Awak tu ke mana menghilang? No call, messege even whatsapp to me.”

“You have your own life right now Melissa. I won’t mess with it.” Jin Young mengeluh.

            Melissa terdiam. Mereka senyap sepanjang perjalanan. Rupanya perkara lama masih segar dihati Jin Young. Begitu juga dengan Melissa. Atas keputusan keluarga, Melissa terpaksa akur walaupun dia tidak bahagia.

“This my home. Thanks Jinyoung.” mereka bertentangan mata seketika.

“You always welcome Melissa.” Jin Young memeluk Melissa. Melissa terpaku. “Actually you always welcome baby. Always in my whole life.” bisik hati Jin Young ketika memeluk Melissa.

Tidak disangka pergerakan mereka dilihat oleh seseorang. Seseorang yang jarang ke rumah itu.

            Dua-duanya senyap. Hanya bunyi tv yang bersuara. Melissa tak berani memandang muka Gohn. Dia takut. Mungkinkah Gohn nampak apa yang berlaku seketika tadi. Mungkinkah Gohn tak kisah dengan apa yang berlaku. “Nak cakap ke tak? Takutnya. Kalau dia marah? Kalau dia ceraikan aku macam mana. Apa nak jawab dengan daddy?” hati Melissa sudah tidak keruan.

“Actually, tadi tu bukan disengajakan. Saya tak pasti kenapa dia memeluk saya tiba-tiba. Dia tu adalah...” oleh kerana takut, Melissa menjelaskan dengan panjang lebar sebelum Gohn mencelah.

“Just keep it. Saya cuma nak tanya bila awak boleh cuti?” Simple tapi bermakna soalannya.

“Huh, cuti? U..untuk apa?” Melissa gagap. “Kenapa tanya pasal cuti.” kata hatinya sambil tak puas hati. Mana tidaknya, penat dia cuak tadi. Langsung dia tak peduli.

“Saya tanya bila.” nadanya serius.

“K..kalau minta mungkin boleh dipertimbangkan. Tapi saya tak pernah lah ambil cuti lagi.”

“Okay, ambil cuti seminggu. Saya nak ajak awak ke London hujung minggu ni.”

“London?”

“Asal? Tak suka?”

“NO..! I mean. I like it. Jadi, esok saya akan bagitau manager saya.” secara tidak sengaja Melissa memegang tangan Gohn kerana terlalu gembira lalu dia terus berlari ke biliknya.

            Gohn terkedu bila Melissa memegang tangannya. Itu adalah buat pertama kali dia melihat Melissa gembira. Selama ini dia melayan Melissa dengan dingin sekali. Apatah lagi dia jarang pulang menjenguk keadaan isterinya. Oleh kerana dia tak suka dengan cadangan asal ayahnya.

“Please think about it Gohn. I’m not your’s more.”

“But, we love each other.”

“No Gohn. Let’s stop in here. She is your wife and she needs you. I know her feeling.”

“I don’t love her either. You can’t understand Lucia.”

“Then, until when you wanna keep her? Please, if you don’t want think about her just think about your father. You must accept your wife about good and bad of her. And I wanna say goodbye to you. Hope you don’t forget about me. We can meet again as a bestfriend.”

            Itulah kata-kata terakhir daripada Lucia beberapa hari lalu. Lucia bukan merelakan Gohn dengan Melissa tapi dia juga tahu erti perasaan seorang wanita. Sebab tu, dia mengambil keputusan untuk pulang ke negara asalnya Australia. Kata-kata Lucia membuatkan minda Gohn terbuka. Gohn tersenyum bila teringat tentang keriangan Melissa tadi.

 

            Kapal terbang Japan Airlines, JL7081 yang membawa penumpang daripada Tokyo ke London dan salah satunya adalah pasangan Gohn dan isterinya Melissa ditempat duduk utama dalam penerbangan tersebut. Penerbangan yang mengambil masa 9 jam itu membuatkan Melissa keletihan. Mereka tiba ditempat pengambilan bagasi.

“Beratnya beg ni.” Melissa cuba mengangkat ke troli disebabkan dia tidak bertenaga dia rasa beg itu sangat berat.

“Let me do it.” Gohn mengambil

Please Subscribe to read the full chapter
Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
syaleese28
#1
Chapter 2: :3 :3 :3
Fatin96 #2
Chapter 1: Sngt suka bca citer nie ;)
Tpi rindu kt gohn sbb gohn & kidoh dh keluar dri grp :( ....
BVB_love1999 #3
happy birthday