Lucky Housemaid

Description

 

BANG!!! daun pintu ditolak dengan kuat sekali.

“JEON HOJOON!”

Hampir saja luruh jantungnya apabila dirinya yang sedang mengelap almari antik di ruang tamu disergah tiba2. Mata bertentang mata.

“Mulai hari, waktu, jam, saat, dan detik ini, awak bukan lagi pembantu rumah saya. Awak dipecat!”

“Huh?” terasa dirinya bagaikan terkena serangan jantung buat kali kedua.

‘apakah salahku?’ terimbas kembali di benaknya sebab dia bekerja sebagai pembantu rumah. Hojoon bukanlah siapa2. Dia telah kehilangan ibu dan bapanya sewaktu dia masih kecil lagi dalam sebuah tragedi kebakaran, mujurlah dia dapat diselamatkan. Sejak itu, dia tinggal bersama pakcik dan makciknya yang tidak pernah melayannya dengan baik hinggalah dia mendaftar di sebuah agensi perkhidmatan tanpa pengetahuan pakcik dan makciknya sebaik sahaja usianya mencecah 20 tahun kerana dia hanya mempunyai kelayakan hingga sekolah rendah sahaja untuk memohon kerja yang lain.

Air matanya mula bertakung mengingatkan semua itu di tambah dengan kata2 yang di dengar sebentar tadi. Suaranya terasa seakan tersekat untuk bersuara.

‘please… aku taknak kembali ke tempat itu.’ Rintih hatinya dalam diam. Hojoon hanya mampu menundukkan wajahnya menanti sekiranya tuannya ada ingin mengatakan sesuatu lagi sebelum dia benar-benar melangkah pergi dari rumah itu.

Lelaki itu berjalan beberapa langkah mendekatinya. “Tapi, awak takkan ke mana2 sebab awak akan terus tinggal di sini.”

‘jangan bercanda! apa maknanya lagi aku di sini dan untuk apa? Kau kan dah buang aku. kenapa kau nak tahan aku pula?’

Sehyuk memegang bahu Hojoon dan menyambung kata-katanya semula. “sebagai isteri saya.”

“Mwoya?!” 3rd heart attack sebelum Hojoon benar2…

 

 

 

Faint!

 

 

 

Foreword

 

Story baru lagi? Hehe… yes you right! Idea datang lagi waktu tengah mengemas /rajinnya i, hehe.../ /agkt bkul sndiri/ saya tak pastilah jika dah ada cerita sebegini tapi ini memang my idea. kali ini, untuk kelainan sedikit saya jadikan ahli topp dogg as a main character. mungkin dorang kurang dikenali but saya harap korang enjoy bila membacanya dan macam biasa sila ringan2 kan tangan memberi komen ye. Annyeong~

Comments

You must be logged in to comment
Fatin96 #1
Tolong update ;)
sdwhsms69 #2
Chapter 1: Bestbest c:
Mrs_GalaxyHA #3
Chapter 1: Update soon :)
Mrs_GalaxyHA #4
Woah...mcm menarik :) update soon ^•^