Chapter 2

Unexpected

"That night  "

##########

Youngki menyilangkan kakinya sambil bergoyangkan hujung jari kakinya dengan lagak santai.Tubuhnya bersandar selesa diatas sofa sambil menyelak komik yang baru dibelinya petang tadi ketika berkeluar dengan rakan karibnya , Lu Han.

 

"Yah!Youngki-ah~"Luhan melulu masuk ke ruang tamu dengan wajah merah padam.Youngki memandang wajah Luhan sekilas sebelum menyambung membaca komiknya kembali.Youngki tidak kisah dengan kehadiran Luhan kerana dia yang memberikan kunci kepada Luhan yang baginya harmless flowerboy itu. .

"Kenapa Luhan" Youngki menanyakan Luhan yang berwajah kemerahan menahan marah itu.

"Mereka tu..Diorang asyik kata aku ni perempuan..Wajah aku macam perempuan ..aku bukan perempuan! AKu menyampah kalau orang kata aku perempuan!! "

"oh..." Youngki hanya mengangguk sambil terus membaca komiknya itu.Baginya , keluhan Luhan itu selalu didengar oleh telinganya jadi dia tiada tindak balas ses untuk lelaki itu.

"Seriously I am namja!!Lelaki!!"

"yep..."Youngki mengiakan sahaja lelaki itu dengan nada bersahajanya.Luhan memandang wajah Youngki dengan muka geramnya.

"Youngki..Ko rasa aku ni macam mana?aku bukan macam diorang kata kan?Aku manly kan?"Luhan meluahkan rasa hatinya.

Youngki mengangkat mukanya memandang wajah Luhan sambil tersenyum kecil.

"Aku nampak kau comel sangat ..innocent like a little red nose deer at my lawn..innocent yet comel lulu luhani~ "Youngki berkata dengan nada innocentnya sebelum membuat muka bosan dan terus membaca komiknya semula tanpa menghiraukan muka Luhan yang mula berubah.

Renungan mata Luhan dalam memandang tindak tanduk Youngki dengan senyuman senget bercampur sinis menghiasi rupanya.Auranya bertukar menjadi dingin sementara tangannya membuka tali pingangnya dan menariknya dari seluarnya perlahan.

"Aku benci orang kata aku comel...Biar aku tunjukkan apa DEER yang korang kata comel ini mampu lakukan pada malam ni , Youngki..Kau akan saksikan Deer lulu ini tunjukkan kelakiannya yang sebenarnya...."

Luhan segera berjalan kearah youngki dan merentap komik ditangan Youngki lalu mencampaknya jauh.

"Yah!!Luhan!!Aku tengah membaca!!" Kemarahan Youngki mula berganti ketakutan apabila merenung raut dingin dan penuh nafsu milik Luhan.Luhan pantas merangkul tubuh Youngki dan membawa Youngki tanpa rela ke bilik gadis itu sebelum pintu ditutup dan dikunci dari dalam meninggalkan jeritan kecil Youngki dan keluhan Luhan.

 

************************

 

"Aigo..." Aiza mengeluh sambil menepuk perlahan bahu Youngki yang masih menangis.

"Unnie ..macam mana ni..Youngki takut.."

Aiza memandang wajah Youngki dengan perasaan bertanggujawab.Gadis itu perlukan pembelaan dan dia akan cari Luhan sampai dapat.

"Unnie akan tolong Youngki..jangan risau.."Aiza memujuk lembut Youngki.

"Macam mana?Youngki dan tanya orang ramai..Diaorang tak jumpa Luhan pun" Esakan Youngki makin tidak teratur.

 

"Hei.." Aiza mengesat air matanya mengalir lembut dari mata Youngki mengunakan tangannya.Dia tersenyum kecil.

"Unnie ada kat sini..Unnie akan tolong Youngki..Unnie dah anggap Youngki macam adik unnie sendiri..unnie takkan biarkan adik kesayangan unnie ni kesusahan okey...Malam ni Minseok akan balik dari photo session dia kat Jeolla..Dia kan rapat dengan Luhan? nanti unnie tanya dia okey?"

Youngki memandang wajah Aiza dengan terharu dan memeluk badan Aiza seerat mungkin sambil menangis,

"terima kasih unnie...Youngki tak tahu apa yang youngki harus lakukan tanpa unnie ..thanks...thanks.."

Aiza hanya mengangguk dan mengeluh sambil menepuk perlahan belakang Youngki untuk tenangkan gadis muda itu.

 

**********

Aiza berbaring diatas katil bersama Minseok disebelahnya.Aiza mengeluh perlahan dan bangun dari baringannya membuatkan Minseok tersentak dari lamunannya yang dari tadi memandang wajah cantik milik isterinya itu.

"Jagi..kenapa ni.." Minseok bangun dari baringannya dan perlahan mengelus pipi Aiza.Aiza memandang wajah Minseok dengan muka sedihnya.

"Oppa..Lu Han..dia rogol Youngki.."Aiza mengeluh perlahan.Minseok terkejut tetapi berjaya mengawal riaknya.

"Aish...that brat.."Minseok mengeluh.

"Oppa ...Oppa kan rapat dengan luhan ..oppa tahu tak dia kat mana sekarang ni?Aiza nak buat perhintungan dengan dia.."Aiza merenung wajah Minseok dan bercakap dengan nada terdesaknya.

"Em..Oppa tak tahu la sayang.."Minseok memandang wajah Aiza sambil tersenyum kecil.

"Seriously budak Cina tu...Entah-entah dah balik ke negara dia??!Aish!!Oppa tahu tak pasal latar belakang dia ??keluarga dia ker??"Aiza terus mendesak menanyakan Minseok.Sebagai bekas wartawan, dia tetap mempunya nalurinya yang satu itu iaitu ingin mencari jawapan kepada setiap persoalannya itu.Minseok mengelengkan kepala dan terus mencium bibir Aiza dalam membuat Aiza jatuh lemah didalam rangkulan Minseok.

"Jagi ah..takyah fikir pasal itu sangat...jom fikirkan pasal kita dan our love...I miss you a lot ..really.."Minseok tersenyum nakal sambil terus mencium bibir Aiza mengelakkan Aiza terus bercakap dan menanyakan soalan yang mampu mengugat dirinya

.Minseok pantas memalapkan lampu bilik mereka dan mereka terus melakar istana bahagia milik mereka yang panas dan penuh passion didalam bilik itu tanpa Aiza menyedari sesuatu bakal berlaku diluar kehendaknya dan membawa mereka ke episod seterusnya yang penuh kejutan dan pastinya angst.


 

Anyeong you 

Sorry lama tak update...

A lot of work..And masih melakar idea untuk story Ai yang baru nanti /I am His Mate : Concubine\ ..

I want to make a little but mood byuntae Ai hilang semenjak seminggu ni..Aish..frust..

Ai akan cuba update esok ..Untuk next episod Ai ada tetamu undangan ~ hehehehe

Okey la...

 

Please :

READ ♦ SUBSCRIBE ♦ COMMENT ♦ UPVOTE

With Love , Kiss and Hug ,

- Ai / EsperanzaZawa -

Minah Kitten Siam Baozi

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!
EsperanzaZawa
miahnae...Ai akan update naik cuti nanti...

Comments

You must be logged in to comment
merpatisweet
#1
Chapter 7: Saya reader yg baru dan saya sangat minat ff yg d'garap oleh authornim.. Hope dpt smbung cerita nie lg.... Betol2 berharap (sambil buat baozi)
aquariusxpisces
#2
Chapter 7: walaupun agak byun tapi so far ff ni best xD fighting authornim!!
capati #3
Chapter 6: author nim bila nk smbung
palliwa x sabaq dh ni nk tau what happen next
Nabieyhah #4
Chapter 6: Updatee pliase
ffzreen
#5
Chapter 6: Palli update ><
aisyashuhada
#6
Chapter 6: UPDATE CEPAT!
LHBusanBoy #7
Glad u.u finally found yr story yg x rated xDDD
rashidahrazid #8
Chapter 6: Palli update
khaleedapark61 #9
Chapter 6: Palli update
kiminni #10
Chapter 6: ai...ai..ai..napa setiap citer awk..mesti bwk dy ad nama kita..malu kita...tp kita suka...ai sambungan lg..best la..tp xiumin jahat...benci umin..tp sayang umin jugak..love u aii