Chapter 2

Wish You're My Love

Jiyeon berlari dengan pantas sekali, bagi mengelak orang yang mengejarnya membaling belon air dan belon tepung.Akibat perbuatan dia membaling belon yang berisi tepung kemuka Chunji, semua orang yang berada di gerai menganggapnya perempuan gila kerana aweksss Chunji menjerit meminta tolong mengatakan dia perempuan gila yang cuba menyakiti Chunji.

Jiyeon:”Arrrrr”

Jiyeon melihat ada sebuah kereta Mercedes-Benz SL yang berada betul2 di depan pagar, kereta mewah itu dibuka bumbung keretanya. Jiyeon yang tidak mempunyai cara lain lagi bagi melepaskan diri dari kumpulan yang mengejarnya terus berlari sepantas kereta F1 ke arah kereta Mercedes-Benz SL itu.

Jiyeon:”Hiyaakkk”*terus melompat masuk ke dalam kereta itu tanpa membuka pintunya (jangan tiru aksi ini dirumah, pastikan buka pintu dahulu sebelum masuk ke dalam kereta. Pesanan ikhlas dari khidmat masyarakat. )*

Seorang lelaki berkaca mata hitam yang berada di tempat duduk memandu terperanjat dengan aksi ngeri yang dilakukan oleh Jiyeon.Fuhh! kalau Jackie Chan tengok conform suruh sain kontrak berlakon dengan dia…

Kris:”Kau siapa?”*membuka kaca mata hitamnya*

Jiyeon:”Lebih baik awak jalan cepat, kalau nak kereta awak selamat”*balas Jiyeon dengan gelabah dan menoleh ke pintu pagar Theme Park*

Kris yang juga menoleh ke pintu pagar, terkejut melihat sekumpulan lelaki dan perempuan sedang menuju kearah keretanya dan membawa belon yang berisi air juga tepung untuk dibaling.

Kris:”Arrrrrrr”*menjerit kerana gelabah dan terus menekan pedal minyak namun kereta Mercedes-Benz SL miliknya masih tidak bergerak2*”Apasal kereta ni! Kenapa tak jalan”

Jiyeon yang sedar Kris tidak menarik gear terus menarik gear. Apa lagi terus kereta Mercedes-Benz SL itu memecut laju meninggalkan Theme Park.

Jiyeon:”Bye”*melambai kearah kumpulan yang mengejarnya*

 

Setelah 3 minit berlalu,kereta Mercedes-Benz SL berhenti mengejut betul2 di hadapan bus stop.

Kris:”Kau keluar sekarang”*arah Kris*

Jiyeon:”Kenapa pulak?”*Tanya Jiyeon dengan wajah yang polos*

Kris:”Kau Tanya kenapa, kau tu dah la masuk kereta aku tanpa kebenaran. Lepas tu heret aku dalam keadaan berbahaya”

Jiyeon:”Bila pula saya bahaya kan awak, saya selamatkan awak tahu tak”*balas Jiyeon*

Kris:”Selamatlah sangat kan!!!!!”

Kris terus keluar dari kereta dan membuka pintu di bahagian kanan lalu menarik Jiyeon keluar dari keretanya.

Kris:”Menyusahkan betul”*omel Kris perlahan dan masuk ke keretanya, lalu bergerak meninggalkan Jiyeon*

Jiyeon:”Kau ingat aku ingin sangat ke nak naik kereta kau”*mencapai batu dan membaling ke kereta Kris yang bergerak, batu itu tepat terkena bahagian belakang kereta Kris*

Kris memberhentikan kereta dan keluar melihat bahagian belakang keretanya. Kesan calar yang terlakar cantik di bahagian belakang kereta Kris menaikkan darjah kemarahannya.

Kris:”Woi! Kau dah lama hidup ke, nak mati?”*jerit Kris*

Jiyeon:”Oh My God”*lari meninggalkan bus stop itu*

Kris:”Oii, jangan lari..”

Jiyeon:”Dah kau kejar aku lari la. Uwekkk”*terus berlari menyorok di tepi sebuah kereta*

Kris yang cuba mengejar tidak sempat kerana Jiyeon terus hilang dari pandangan matanya.

Kris:”Tak guna!!!!”

Jiyeon yang bersembunyi disisi pintu kereta tahu dia sudah terlepas dari Kris.Dia bersorak riang kerana gembira terlepas dari Kris.Namun nasib tidak menyebelahi Jiyeon kerana tiba2…. Banghh!!! Kepala Jiyeon terhantuk kerana ada seseorang yang membuka pintu kereta tempat persembunyiannya dari dalam. Nasib! Nasib!

 

Jiyeon termenung di balkoni biliknya. Dia sedih dan dia juga tertanya2 kenapa Chunji sanggup buat dia begitu. Dia sudah penat menangis dari dia pulang ke rumah semalam hinggalah hari ini. Selepas kejadian semalam lalu, Chunji langsung tidak menghubunginya untuk sekurang2nya meminta maaf. Jiyeon sudah mengambil keputusan untuk pindah dari sekolah yang dia belajar sekarangkerana tidak mahu lagi bertemu  Chunji yang juga bersekolah di sekolah yang sama dengannya. Baginya kalau dia bersekolah di situ pasti dia akan sering terserempak dengan Chunji dan itu yang akan membuatnya sedih!!

 

=TBC=

Sila lemparkan kritikan2 anda.. Hahaha.. Thanks kepada yang sudi baca... :) :)

 

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
syafieyka #1
Chapter 11: Daebak..!
Bta, sye suke chapter yg last skali yg berbnyi
#WeBelieveInYouKris..
fa-star_neath
#2
Aww...sounded awesome but it's not in English.
93Hanafayana #3
Chapter 3: Hhahah daebak ah...update soon