BAB 49

CAUSE I LOVE YOU!

                      Kim juu meletakkan secawan air dimeja makan,lalu duduk menghadap shin hye.''kau ni dah fikir masak masak ke?betul ke kau nak suruh luhan ceraikan kau?weh jangan lah macam ni!kau kena kuat!''pujuk kim juu.air mata shin hye tidak berhenti henti mengalir.''aku dah penat!dah banyak rancangan aku buat dekat dia tapi semuanya sia sia!tapi aku tak tahu kenapa mulut aku berani cakap macam tu,memang sebernanya aku terlalu sayangkan dia!tapi dia memang tak nampak cinta aku kat dia!yang dia cuma namak adalah woohee!''ucap shin hye sambil menangis tersedu sedu.kim juu mengosok belakang shin hye.''erm kalau tu dah keputusan kau aku tak boleh halang,buat sementara waktu ni kau duduk je kat rumah aku,tapi yang pasal jungkook tu kau dapat jumpa dia tak?''soal kim juu.shin hye mengeleng kepalanya.''aku pun tak tahu mana jungkook menghilang sekrang''ucap shin hye


                                           shin hye berjalan jalan di han river,suasana di situ membuatkan hatinya tenang sedikit,walaupun dia tahu tempat itu dia dan luhan sewaktu dulu.kim juu sudah memberitahu shin hye bahawa dia perlu menjemput joseop di lapangan terbang dan dia tidak dapat meneman shin hye pada waktu itu,shin hye tidak kisah lagipun dia mahu berdendirian pada waktu itu.setelah berjalan jalan di sekitar itu dia kemudian duduk di bangku.buku diary yang berada di beg nya di keluarkan dia membaca kembali diary nya waktu dulu,tanpa disedari air matanya mula menitis.tak lama kemudian hujan  mula turun ,shin hye segera bangun dan mencari tempat teduh.shin hye melihat jam di tangan nya tepat pukul 7malam,lama juga dia berteduh di situ.hujan semakin lebat,dia menelefon kim juu tapi kim juu tidak angkat panggilan dari shin hye,mungkin tengah dating dengan joseop,shin hye tidak lah mahu mengacau hubungan mereka.tak sampai beberapa minit dia menrima mesej dari luhan.

 

 

                 ''baik kau kan nak aku ceraikan kau,esok aku hantar surat penceraian dekat kau!-suami ku playboy

 

 

 tangan shin hye mengigil membaca mesej itu,fikirannya melayang,dia membawa dirinya ,hujan membasah kan dirinya langsung dia tidak hiraukan.dia memegang rantai yang berada dilehernya itu.segera dia menanggalkan rantainya itu,rasa marah benci dia terhadap luhan bercampur aduk!rantai itu dijatuhkan di jalan raya,tanpa di sedari oleh shin hye sebuah kereta meluru ke arahnya.sinar lampu kereta itu menyilaukan mata shin hye,dah shin hye tidak dapat berbuat apa apa pada waktu itu.sekali gus kereta itu melanggar shin hye.shin hye terbaring di atas jalan raya darahnya mengalir bersama sama dengan air hujan.pandangan shin hye kabur,lalu dia terpaksa menutup matanya........

Like this story? Give it an Upvote!
Thank you!

Comments

You must be logged in to comment
Emylia #1
Chapter 60: Yes abis gak cite yg best kebaboom ni... so sweet. Huhu. Love it! Yehett
baekielover #2
Chapter 60: Omo...yeay dh tamat dh.endingnya sweet sngt.
Park_Rafa88
#3
Wahhh akhirnya diupdate dan complete pun ff ni!! Tahniah author-nim!! But saya rasa maybe awak boleh betulkan sikit tulisan awak yang berperenggan rapat ni selain bagitahu sama ada itu flashback atau karakter sudah bertukar scene but semuanya perfect and saya suka sangat dengan karakter dan jalan cerita awak konflik yang bagus dan..Ahhh tak tahu nak komen apa jjanglah!! Keep your effort!!
BabySprinkle98
#4
Chapter 60: Wow dpt ank kmbar la due2 pempuan mst comel cam appa n omma die kan hihihi ;~D diorg pun dh hdup bhgie wlaupun dh bnyk rntangn dan dugaan yg dhdapi ;P.....Akhrny tmat jgk citer ni so s......weet <3 hehe :V.......DaEbAk !!!
GreenDecember #5
Chapter 60: Cerita nie memang dah tamat ke??? Btw...tahniah....cerita ni best...tp di awal chapter tu...kepala sy skit bc cerita yg xada perenggan...tp lama2 gaya penulisan awak dah meningkat baik....
BabySprinkle98
#6
Chapter 59: Wow *kelip2 kan mate* mcm x prcye pun ad yela citer ni dh lme x diupdate.....yeay akhrny Shin Hye dpt mngndung blik p bru je nk bgtau brite gmbire tu kat Luhan tbe2 je ad org bgtau yg Luhan ad kat wad kecemasan sdihny hrp2 Luhan smbuh blik.....UpDaTe SoOn ^_- DaEbAk !!!
erasyazana_kookie
#7
saya nk buat ff jgk,sesiapa bleh tlong ajarkn x di mna saya boleh write ff?saya da siap ff tu,saya tulis di buku,jz nk type je,btw ff ni best..good luck admin ff ni..
ChanBaekLu #8
Chapter 21: Kkaebsong~~ my Baekkie ada!
riqa_kpoperz #9
Chapter 58: Update soon.... thedih giler kotttt... btw.... fighting!!!!!
fna_shn #10
Chapter 57: Please updateeeee....